طرز تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش با طعم به یاد ماندنی

طرز تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

اگر اهل چادر زدن در پارک و جنگل هستید یکی از غذاهای جذاب برای تهیه روی آتش، مرغ شکم پر با فویل است. بله! درست خواندید. لازم نیست همیشه مرغ شکم پر را در منزل و در فر تهیه کنید، می‌توانید گاهی بیرون از خانه روی منقل این غذای خوشمزه را با طعم دودی درست کنید و لذت ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه نمک را مرور کرده بودیم و اکنون در ادامه طرز تیهه مرغ شکم پر با فویل در آتش را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش

  • مرغ کامل ۱ عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • سیر ۳-۴ حبه
  • پیاز ۲-۳ عدد
  • سیب زمینی ۲-۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • نمک، فلفل و ادویه به مقدار لازم
  • فویل سنگین به مقدار لازم

طرز تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش

۱. آماده کردن مرغ

مزه دار کردن مرغ شکم پر روی آتش

اولین مرحله از طر تهیه شکم پر با فویل در آتش درست مثل طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر این است که مرغ را آماده کنید. برای این کار به مرغ کاملی که کاملا شسته‌اید مقداری روغن بمالید و بعد به ترتیب رو و داخل مرغ را به نمک، فلفل، ادویه دلخواه و سیر و پیاز و حتی زعفران کاملا آغشته کنید. در نهایت داخل شکم مرغ را با سیر و پیاز و کمی هویج، قارچ، سیب زمینی و سبزیجات در دسترس پر کنید. البته می‌توانید به جای این مواد مرغ را پر نکنید.

۲. پخت مرغ شکم پر روی آتش

طرز تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش

بعد از این که مرغتان مدتی ماند، آن را داخل فویل بپیچید. مرغ را در چهار یا چند لایه فویل اضافی بپیچید. بعد آتش را آماده کنید. وقتی آتش شکل گرفت و زغال آماده شد. مرغ فویل پیچ شده را روی زغال‌ها بگذارید و بعد رویش را هم از زغال بپوشانید و اجازه دهید مرغ در حرارت ذغال بپزد. برای تهیه این مرغ شکم پر باید مرغ حدود یک ساعت داخل زغال بماند تا کاملا پخته شود.

دقت داشته باشید که بعد از هر ۱۵ دقیقه مرغ را برگردانید تا قسمت‌های مختلف مرغ داخل آتش خوب بپزد.

برای اطمینان از این که مرغ کامل پخته است فویل را از روی آتش بیرون بیاورید و چند دقیقه زمان دهید تا فویل خنک شود بعد مرغ را در آورید و با چاقو چک کنید اگر نپخته بود مجدد داخل فویل بگذارید و اگر لازم است فویل اضافه بپیچید و مجدد داخل آتش بگذارید تا بپزد.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ شکم پر

طرز تهیه مرغ شکم پر با فویل در آتش

تهیه و پخت مرغ شکم پر روی گاز باشد، داخل فر و حتی روی آتش کار ساده‌ای است اگر به نکات و فوت‌وفن‌های تهیه آن بیشتر توجه کنید.

نحوه دقیق فویل پیچی مرغ شکم پر

با توجه به این که فویل‌ها معمولا ضخامت‌های متفاوتی دارند حتما از مواردی استفاده کنید که ضخیم باشند و تا حد ممکن چند لایه فویل برای پیچیدن مرغ استفاده کنید.

مواد داخل مرغ شکم پر

مواد داخل مرغ شکم پر می‌تواند هم مواد مرغ شکم پر شمالی باشد هم مواردی به انتخاب شما باشد. پس خود را محدود نکنید و از انواع سبزیجات و صیفی‌جات برای داخل و حتی در کنار مرغ شکم پر در فویل قرار دادن لذت ببرید.

دیدگاه ها