طرز تهیه موس شکلات در خانه، ساده و خوشمزه

طرز تهیه موس شکلات
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

موس شکلات یک دسر شیرین و لذیذ است که با طعم فوق‌العاده شکلاتی خود، همیشه مورد توجه علاقه‌مندان به دسرهای شکلاتی قرار می‌گیرد. این دسر مخملی و کرمی با بافت نرم و طعم غنی شکلات، به عنوان یک انتخاب عالی برای جشن ها و مناسبت‌های ویژه معرفی می‌شود. که به عنوان یک دسر خانگی می‌توان سرو کرد. در زیر، مراحل و طرز تهیه موس شکلات را برای شما توضیح داده‌ایم. قبلا طرز تهیه کیک موس شکلاتی را هم در کتاب کاله آورده بودیم، می‌توانید آن را هم مرور کنید.

مواد لازم برای تهیه موس شکلات

  • شکر ۱۰۰ گرم
  • شیر ۳۶۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۲۰۰ گرم
  • شکلات ۴۲۰ گرم
  • ورق ژلاتین ۱۵ گرم
  • خامه سولیانو ویپ شده ۸۰۰ گرم

طرز تهیه موس شکلات

حرارت دادن شکر و تهیه مخلوط شیر و تخم مرغ

شکر را روی گاز بگذارید تا گرم شود و رفته رفته گوشه‌های ظرف دانه‌های شکر تبدیل به مایع شود و در نهایت به رنگ قهوه در بیاید. وقتی به این شکل رسید یعنی کاراملی شده است. حالادر یک ظرف دیگر شیر را به خوبی هم بزنید و زرده تخم مرغ را اضافه کنید تا به دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد برسد.

اضافه کردن ترکیب شکلات وژلاتین

اضافه کردن شکلات به موس شکلات

حالا و در این مرحله از طرز تهیه موس شکلات نوبت آن است که شکلات و ژلاتین را میکس کرده و بعد به مخلوط اضافه کنید. یادتان باشد ترکیب را به‌خوبی میکس کنید و اجازه دهید تا سفت شود.

اضافه کردن خامه

طرز تهیه موس شکلات

اکنون نوبت آن رسیده که نهایتا خامه را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط شود. بعد موس شکلات را در ظرف دلخواه خود بریزید، می‌توانید از لیوان‌ها و کاسه‌های شیشه‌ای استفاده کنید، در نهایت آن‌ها را به مدت ۲ ساعت به یخچال منتقل کنید تا خوب خنک و سفت شود.

برای تزئین، موس شکلات را با ترکیب‌های مختلف مانند پودر کاکائو، شکلات ریز، بادام زمینی یا میوه‌های تازه تزیین کنید.

دیدگاه ها