طرز تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل

موس شکلاتی با شیر نارگیل گیاهی
آسان
4 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

موس شکلاتی یکی از محبوب‌ترین دسرها است. استفاده از شیر نارگیل به واسطه عطر و طعمی که دارد، مزه دسر یا غذا را خاص و البته دلپذیر می‌کند. بنابراین اگر گیاهخوار هستید و هوس خوردن یک دسر خانگی خوشمزه را کرده‌اید، طرز تهیه موس شکلاتی با شیر گیاهی نارگیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر حین تهیه مواد اولیه متوجه شدید برخی از آن‌ها را در دسترس ندارید، نگران نباشید. در بخش فوت و فن‌های طرز تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل، سایر دسرهای وگان و گیاهخواری پیشنهاد شده است که می‌توانید نگاهی به آن‌ها بیندازید. اگر هم وگان نیستید می‌توانید کیک موس شکلاتی را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه، با طرز تهیه موس شکلاتی همراه ما باشید.

مواد اولیه لازم در طرز تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل

  • شکلات تخته‌ای یک پیمانه (معادل 170 گرم)
  • شیر نارگیل کالهیک‌ پیمانه
  • سفیده تخم مرغ چهار عدد
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • خامه زده شده برای تزئین (اختیاری) به مقدار لازم
  • پودر کاکائو برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل

مرحله اول

اولین چیزی که برای تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل احتیاج است، در اختیار داشتن شیر نارگیل است. برای شروع، شیر را درون یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. شکلات تخته‌ای را خورد کنید و همراه با شکر درون قابلمه بریزید. به آرامی شیر را هم بزنید تا شکلات‌ها آب شوند. حواستان باشد این کار را روی شعله ملایم انجام دهید تا شیر ته نگیرد و شکلات‌ها خوب در شیر حل شوند.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه موس شکلاتی با شیر نارگیل، ترکیب به دست آمده روی شعله را درون غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. تخم مرغ‌ها را درون یک ظرف بشکنید و سفیده‌های آن‌ها را  جدا کنید. سپس، سفیده‌های تخم مرغ را درون مخلوط‌کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید مواد به خوبی مخلوط شوند و سفیده‌ها پف کنند. دستگاه را خاموش کنید و کمی از موس شکلاتی خود را بچشید. مقدار شیرینی دسر به ذائقه شما برمی‌گردد که چقدر مایل هستید شیرین شود.

مرحله سوم

ظرف‌های سرو موس شکلاتی را آماده کنید. مقداری از مواد مخلوط شده را درون آن‌ها بریزید. روی ظرف‌ها را بپوشانید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. البته می‌توانید همان موقع هم سرو کنید اما اگر چند ساعتی در یخچال بمانند، بافت دسر بهتر خواهد شد.

مرحله چهارم

این مرحله برای تزیین موس‌های شکلاتی و کاملا اختیاری است. برای پیشنهاد گارنیش دسر، می‌توانید از تکه‌های میوه نارگیل که موس شکلاتی با شیر نارگیل درست شده است، استفاده کنید. خامه شیرینی پزی را درون یک ظرف بریزید و با هم‌زن آن را هم بزنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا خامه به خوبی پف کند.

خامه را با قیف روی هر ظرف به صورت تزیینی بریزید. روی خامه را با پودر کاکائو، پودر نارگیل، تکه‌های نارگیل یا حتی میوه‌هایی مانند: توت فرنگی یا گیلاس تزیین کنید. موس شکلاتی با شیر نارگیل شما آماده پذیرایی است. نوش جان!

فوت و فن‌های موس شکلاتی با شیر نارگیل

  • اگر برای سرو دسر عجله دارید و می‌خواهید زودتر خنک شود، می‌توانید دسر را در فریزر قرار دهید. البته نیاز است تا مدام به آن سر بزنید و با یک قاشق آن را هم بزنید که یخ نزند.
  • از آن‌جایی که وگان‌ها رژیم غذایی وگان دارند با استفاده از جایگزین تخم مرغ و شیر لبنی یک موس شکلاتی وگان خواهند داشت.
  • برای حذف تخم مرغ می‌توانید از دو قاشق غذاخوری آرد ذرت یا تخم کتان استفاده کنید.
  • با اضافه کردن 4 عدد خرما می‌توانید از شکر کم‌تری استفاده کنید. از طرفی بافت مستحکمی به موس شکلاتی می‌دهد.
  • به جای شیر نارگیل می‌توانید از شیر فندق کاله که یک شیر غیر لبنی است استفاده کنید. (این گزینه برای افرادی که به شیر حساسیت دارند یا بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند بسیار مناسب است)
  • اگر دسرهای شکلاتی را دوست دارید می‌توانید نگاهی به طرز تهیه پودینگ براونی و موز یا طرز تهیه دسر ترافل شکلاتی مغز‌دار هم بیاندازید.

دیدگاه ها