طزر تهیه پودینگ با شیر بادام – دسر مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه پودینگ با شیر بادام
آسان
3-4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر گیاهخوار یا وگان هستید یا رژیم کاهش وزن خاصی دارید یا حتی به‌خاطر عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانید محصولات لبنی استفاده کنید و گاهی هوس خوردن دسرهای خوشمزه‌ای مثل پودینگ به سرتان می‌زند، کافی است دست به کار شوید و طرز تهیه پودینگ با شیر بادام را که حتی در تهیه آن تخم مرغ هم حذف شده را اینجا بخوانید و بعد برای خود تهیه کرده و لذت ببرید. خوبی پودینگی که قرار است در ادامه با هم مرور کنیم این است که سریع و راحت تهیه می‌شود و کاملا سالم است.

مواد لازم برای تهیه پودینگ با شیر گیاهی

  • شیر بادام خرید آنلاین ۲ فنجان
  • شکر یک‌چهارم فنجان
  • نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
  • عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری

طزر تهیه پودینگ با شیر بادام

مخلوط کردن مواد

مخلوط کردن مواد پودینگ با شیر بادام

تهیه پودینگ با شیر بادام کار ساده‌ای است و به مخلوط کردن مواد و در نهایت روی اجاق گذاشتن آن‌ها محدود می‌شود. اما برای آن‌که حاصل زحمت‌تان یک پودینگ خوشمزه باشد ابتدا شیر و شکر را در یک قابلمه مناسب با حرارت متوسط بریزید، کمی هم بزنید بعد نشاسته ذرت را اضافه کنید و مجدد مواد را با هم مخلوط کنید تا مواد به خورد هم بروند و شکر در شیر کامل حل شود.

جوشاندن مواد پودینگ

طرز تهیه پودینگ با شیر بادام

حالا و در این مرحله از طرز تهیه پودینگ با شیر گیاهی ابتدا شعله گاز را کم کنید و در نهایت بگذارید موادی که مخلوط کردید کمی بجوشند بعد برای بهتر ترکیب شدن مواد با هم به کمک یک همزن آن‌ها را خوب هم بزنید تا پودینگ غلیظ و یک دست شود. بعد از حدود ۵ تا ۷ دقیقه هم زدن، مخلوط پودینگ شما غلیظ می‌شود. حالا نوبت آن است که عصاره وانیل را اضافه کنید و باز هم با قاشق هم بزنید تا در نهایت پودینگ به غلظت لازم برسد اکنون دسر خوشمزه گیاهی شما‌ آماده است. آن را در ظرف مناسب دسر بریزید و حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا پودینگ خودش را بگیرد و خنک شود. در صورت تمایل آن را با خامه فرم گرفته و توت یا هر میوه دیگری تزیین کرده و میل کنید. نوش جان!

نکته مهم: برای داشتن پودینگ خوب باید مواد را که روی اجاق هستند به طور مداوم هم بزنید و مهم است که هم زدن را متوقف نکنید تا پودینگ شما تکه تکه یا گلوله گلوله نشود.

نکات تکمیلی برای تهیه پودینگ با شیر بادام

همان‌طور که دیدید و خواندید، تهیه پودینگ با شیر بادام کار ساده‌ای است و خیلی راحت با رعایت نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانید همیشه این دسر خوشمزه را برای مجالس خود تهیه کرده و سرو کنید.

جایگزین شیر بادام برای تهیه پودینگ

برای تهیه پودینگ اگر گیاهخوار یا وگان هستید می‌توانید شیرهای گیاهی دیگر مثل شیر فندق یا شیر جو دوسر را جایگزین کنید.

نکات اصلی برای داشتن یک پودینگ خوب

برای تهیه پودینگ باید حتما به خوبی آن را بجوشانید اما دقت داشته باشید که مخلوط نباید بیش از حد بجوشد یا شیر حباب بزند. نکته مهم دیگر برای داشتن پودینگ خوب این است که در طول پخت دائما باید آن را هم بزنید تا در نهایت یک مخلوط صاف و غلیظ داشته باشید. مداوم هم بزنید.

طعم‌های مختلف پودینگ

پودینگ‌های خود را می‌توانید با طعم‌های مختلف درست کنید. ما در طرز تهیه پودینگ با شیر بادام از عصاره وانیل برای طعم دادن به این پودینگ گیاهی استفاده کردیم، اما در صورت تمایل می‌توانید عصاره‌های دیگری مانند نعناع فلفلی، لیمو، دارچین، پودر کاکائو یا قهوه و زعفران را هم امتحان کنید.

نکاتی برای سرو پودینگ

قبل از سرو باید اجازه دهید پودینگ در دمای یخچال کاملا خنک و سفت شود بعد آن را سرو کنید. حداقل زمان مناسب برای خنک شدن پودینگ یک ساعت است.

دیدگاه ها