طرز تهیه دسر ترافل شکلاتی مغزدار مناسب کودکان

ترافل شکلاتی مغزدار
آسان
30 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

قبلا از تنقلات خوشمزه‌ای که در منزل می‌توانید درست کنید به شما گفته‌ایم، مثل کراکر نمکی، لواشک، آلبالو خشکه و غیره امروز با طرز تهیه دسری خوشمزه همراه شما هستیم. طرز تهیه این نوع ترافل خوشمزه و پرطرفدار بسیار ساده است و می‌توانید آن را برای وعده عصرانه به همراه نوشیدنی دلخواه خود میل کنید یا این که در مهمانی و مناسبت ها به عنوان یک دسر فانتزی پذیرایی کنید. قطعا سرو این نوع ترافل به همراه انواع میوه‌‎جات تابستانه، آجیل و انواع خشکبار می تواند برای کودکان هم هیجان‌انگیز باشد. توصیه می‌شود حتما ترافل شکلاتی مغزدار را امتحان کنید و در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ترافل شکلاتی مغردار

  • کرهنصف پیمانه
  • شیر کندانسه شیرین (شیر عسلی)یک قوطی
  • شکر قهوه‌ای سه چهارم پیمانه
  • چیپس شکلات (نیمه شیرین) نصف پیمانه
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • گردو (ریز خرد شده)نصف پیمانه
  • آرد چند منظورهدو پیمانه
  • شکلات تلخ (جهت پوشش‌دهی)450 گرم

طرز تهیه ترافل شکلاتی مغزدار

مرحله اول

برای تهیه ترافل شکلاتی مغزدار ابتدا در یک ظرف نسبتا عمیق، کره و شکر را با یکدیگر ترکیب کرده و با دور متوسط همزن به مدت دو دقیقه زده می‌شود تا رنگ روشنی به دست آید.

مرحله دوم

در مرحله بعد در طرز تهیه ترافل شکلاتی مغزدار باید آرد، شیر کندانسه شیرین (شیر غلیظ شده) و وانیل با یکدیگر ورز داده تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم

چیپس شکلات و گردو خرد شده را به خمیر آماده شده ترافل شکلاتی خود اضافه کنید. سپس خمیر را با پلاستیک پوشانده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به اندازه کافی جهت شکل‌پذیری در مرحله بعد سفت شود.

مرحله چهارم

به اندازه یک عدد گردو از خمیر را جدا کرده و توپی در حدود 5/2 سانتی‌متر با گلوله کردن در کف دست درست می‌کنیم. به دلیل این که خمیر ترافل شکلاتی کمی حالت چسبنده دارد، می‌توان انگشتان را به کمی آرد آغشته کرده تا این عمل آسان‌تر انجام شود.

مرحله پنجم

ترافل‌ها روی سینی حاوی کاغذ روغنی چیده شده و به مدت 20 – 15 دقیقه درون یخچال قرار داده تا مجددا به خوبی سفت شوند. درون ظرف دیگری شکلات تلخ جهت پوشش‌دهی به روش بن ماری ذوب می‌شود.

مرحله ششم

سپس تک‌تک ترافل‌های شکلاتی را به کمک یک عدد خلال، درون شکلات آب شده فرو برده و روی کاغذ روغنی چیده می‌شوند.

مرحله هفتم

در مرحله بعد، ترافل‌ها باید به مدت 15 دقیقه در دمای محیط قرار بگیرند تا لایه رویی شکلات به خوبی ببندد. می‌توان مابقی شکلات که سفت شده است را مجددا ذوب کرد و به صورت دلخواه برای تزئین ترافل استفاده کرد.

مرحله هشتم

همچنین می‌توان در صورت دلخواه روی ترافل‌های شکلاتی را با کمی پودر نارگیل، پسته خرد شده یا شکلات سفید (شیری) رنده شده تزیین کرد.

مرحله نهم

در مرحله بعد، ترافل‌ها را درون پلاستیکی محکم قرار داده می‌شوند که گوشه‌ای از آن منفذ داشته باشد. (می‌توان از ظرف حاوی پارچه یا سینی هم استفاده کرد) 

مرحله دهم

در نهایت ترافل‌های خود را درون یخچال نگه‌داری کنید و به صورت سرد سرو کنید. حتی می‌توانید ترافل شکلاتی را برای طولانی مدت در فریزر هم نگه‌داری کنید.

دیدگاه ها

  1. با سلام
    در مورد دستور ترافل چطور مایه ای که در اون آرد بکار رفته نیازی به پخت ندارد؟

    1. سلام،
      دوست عزیز در صورتی خوردن مایه خام مشکل ایجاد می‌کندکه تخم‌مرغ در آن باشد؛ همینطور که مشاهده می‌کنید این دستور تخم‌مرغ ندارد.