طرز تهیه پای مرغ و پنیر خانگی ؛ یک وعده سالم و خوشمزه

طرز تهیه پای مرغ و پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک
متوسط
8 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

 وقتی صحبت از طرز تهیه پای می‌شود، بسیاری از شما اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد پای میوه‌ای است. اما باید بگوییم که یکی از لذیذترین غذاها انواع پای مرغ و گوشت است. اگر عاشق غذاهای گوشتی هستید، پس طرز تهیه پای مرغ و پنیر خانگی را از دست ندهید. پای مرغ و پنیر به عنوان پیش‌غذا یا حتی غذای اصلی گزینه فوق‌العاده‌ای است. نگران چگونگی طرز تهیه خمیر پای مرغ نباشید. ما امروز تمام نکات را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. پس همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پای مرغ و پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک

  • سینه مرغ دو عدد
  • شیر کم‌چرب کالهیک‌چهارم پیمانه
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک100 گرم
  • سبزیجات مخلوط (ذرت، هویج، نخود سبز، لوبیا سبز)دو پیمانه
  • پودر سیریک قاشق چای‌خوری
  • پونه خشک یا نعنا خشک یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کاله دو قاشق غذاخوری
  • پودر پابریکا به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر پای مرغ و پنیر

  • آب سرد یک پیمانه
  • آرد همه کاره350 گرم
  • شکریک قاشق غذاخوری
  • نمکیک قاشق چای‌خوری
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کالهدو و نیم قالب

طرز تهیه پای مرغ و پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک

مرحله اول

اولین کار برای تهیه پای مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک، تهیه خمیر پای‌تان است. پس قبل از هر چیزی خمیر پای را آماده کنید و در یخچال قرار دهید. سپس سراغ سایر مراحل تهیه بروید. می‌توانید به جای درست کردن خمیر خانگی از خمیر آماده هزارلا نیز استفاده کنید تا کارتان سریع‌تر پیش برود.

برای تهیه خمیر پای مرغ با پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک ، ابتدا لازم است آرد، کره، شکر و نمک را درون غذاساز بریزید. می‌توانید آرد را به صورت چند مرحله‌ای هم داخل غذاساز بریزید تا به خوبی با سایر مواد مخلوط شود. پس از آن، مواد را درون یک کاسه بریزید و همراه با آب هم بزنید تا خمیر کاملاً یک‌دست شود. این کار را با استفاده از یک لیسک انجام دهید تا مواد به ظرفتان نچسبد. فراموش نکنید که ورز دادن خمیر با دست باعث وا رفتن آن می‌شود. زمانی که خمیر حالت یک توپ را به خود گرفت کمی آرد روی آن بپاشید. روی ظرف یک پلاستیک بکشید و آن را به مدت دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر خودش را بگیرد.

مرحله دوم

فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (معادل 204 درجه سانتی‌گراد) گرم کنید. تا فر به دمای مورد نظر می‌رسد، مرغ را به تکه‌های کوچک به اندازه دو بند انگشت تقسیم کنید. کره پاستوریزه را درون تابه بریزید. نمک، فلفل و پودر پاپریکا را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس، مرغ‌ها را به مدت هشت تا 10 دقیقه تفت دهید. پس از تفت دادن مرغ ها نوبت اضافه کردن سبزیجات به ماهیتابه است. سبزیجات را به مدت سه دقیقه همراه با مواد داخل تابه تفت دهید تا با هم پخته شوند.

مرحله سوم

بدون شک پنیر به غذا طعم منحصر به فردی می‌دهند. در این مرحله پنیررا در یک ظرف بریزید. ‌اگر نمی‌خواهید چربی غذا زیاد شود. پس از آن، شیر را به پنیر اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم یک‌دست شوند.

فراموش نکنید که پنیر نه تنها پروتئین غذا را افزایش می‌دهد، بلکه وجود پنیر فتا و پودر پنیر گودا در پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک، پای مرغ و پنیر را خوش طعم‌تر می‌کند. به جای استفاده از چند پنیر برای طعم دادن به غذا، ما به شما پنیر پنج ستاره آمل را پیشنهاد می‌کنیم.

مرحله چهارم

مخلوط پنیر و شیر را به مرغ‌های پخته شده درون ماهیتابه اضافه کنید و آن‌ها را تفت دهید. اگر مواد شما سفت بود، می‌توانید کمی شیر و روغن زیتون درون تابه بریزید. اجازه دهید مواد 15 تا 20 دقیقه روی شعله ملایم حرارت ببیند. چاشنی‌های غذا را بچشید تا همان‌گونه که می‌خواهید به اندازه باشند. سپس شعله را خاموش کنید تا کمی مواد شما سرد شود و خودش را بگیرد.

مرحله پنجم

خمیر را از یخچال دربیاورید. روی سطح کار خود کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید. ضخامت خمیر باید حدود سه میلی‌متر باشد. خمیر را کف ظرف مورد نظر خود بریزید به طوری که دیواره‌های ظرف با خمیر پوشانده شوند. مواد مرغ و پنیر را درون آن بریزید. برای لایه خمیر رویی می‌توانید با قالب‌های دایره‌ای کوچک یا یک چنگال لایه خمیر را سوراخ سوراخ کنید. سپس با آن روی مواد مرغ و پنیر خود را بپوشانید و لبه خمیر زیری و رویی را با دو انگشت بهم بچسبانید.

مرحله ششم

یک زرده تخم مرغ را هم بزنید و با فرچه بر روی خمیر بمالید. فر را روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. برای تهیه پای مرغ و پنیر ظرف را به مدت 20 دقیقه درون فر قرار دهید تا روی آن طلایی رنگ شود و پف کند. سپس، پای را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی خنک شود. حتی می‌توانید همراه با سرو غذا از نوشابی‌های لاکیدو هم استفاده کنید تا لذت غذا چند برابر شود. اگر شما هم عاشق درست کردن پای هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه پای گوشت و سیب‌زمینی و پای سیب‌زمینی هندی را امتحان کنید.

دیدگاه ها