طرز تهیه پاستا پستو ساده خانگی خوشمزه با تمام رازها

آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تصور کنید در قلب ایتالیا در رستورانی دنج با عطر فرح‌بخش ریحان و سیر هستید و پیش رویتان پاستایی که با سس پستوی معطر و خوش‌رنگ تزئین شده قرار دارد. یک قاشق از آن میل می‌کنید و ترکیبی از طعم‌های دلچسب و تازه را تجربه می‌کنید که تا ابد در خاطرتان حک خواهد شد. اگر هوس چشیدن این طعم بی‌نظیر را دارید، نیازی به گذر از هفت شهر عشق نیست! قبلا در کتاب کاله طرز تهیه پاستا ساده با مرغ را مرور کرده بودیم و در ادامه طرز تهیه پاستا پستو ساده خانگی را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه پاستا پستو ساده

  • پاستا (به دلخواه) ۲۰۰ گرم
  • ریحان تازه ۲ پیمانه
  • پنیر پارمیزان رنده شده ۵۰ گرم
  • مغز گردو ۵۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • روغن زیتون ۱/۲ پیمانه
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا پستو ساده

۱. به جوش آوردن آب و ریختن ماکارونی در آن

آماده کردن ماکارونی برای تهیه پاستا پستو

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستا پستو ساده درست مثل طرز تهیه پاستا با پنیر گودا ابتدا آب را به یک قابلمه بزرگ روی حرارت زیاد اضافه کنید، چند قاشق نمک اضافه کنید و آب را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن آب، پاستا را اضافه کنید و حرارت را روی حرارت ملایم قرار دهید. پاستا را تا آل دنته بپزید. وقتی پاستا آماده شد آن را آبکش کنید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید.

نکته در مورد آل دانته: Al dente به حالتی از پخت ماکارونی یا پاستا گفته می‌شود که در آن پاستا لطیف است اما وقتی آن را گاز می‌گیرید همچنان سفت است.

۲. آماده کردن سس پستو

"</p

اکنون و در این مرحله ریحان، پنیر پارمیزان، مغز گردو، سیر، نمک و فلفل سیاه و آبلیمو را به مخلوط‌کن یا غذاساز اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود همانطور که مخلوط‌کن در حال کار است، کمی روغن زیتون بریزید و چند بار دیگر هم بزنید. در نهایت سس پستوی آماده را در یک کاسه یا شیشه بریزید.

نکته: اگر به گردو حساسیت دارید، می‌توانید از بادام یا بادام‌زمینی به جای آن استفاده کنید.

۳. مخلوط کردن پاستا و سس پستو

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستا پستو ساده پاستا را به یک کاسه منتقل کنید تا حرارت غیر ضروری به پستو اضافه نشود چون ریحان وقتی که داغ می‌شود سیاه می‌شود. بعد سس پستو را روی پاستا بریزید و هم بزنید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. کمی پنیر پارمزان تازه بپاشید و سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه پاستا پستو

طرز تهیه پاستا پستو ساده

تهیه پاستا فرقی هم ندارد طرز تهیه پاستا آلفردو باشد یا طرز تهیه پاستا ساده یا حتی پاستای پستویی که اینجا خواندیم کار ساده‌ای است که همه می‌توانند از عهده آن بربیایند اما نیاز به دقت و رعایت نکات و فوت‌وفن‌های آن دارد که در ادامه مرور می‌کنیم.

بهترین ماکارونی برای تهیه پستو

برای تهیه پاستا می‌توانید از هر ماکارونی که بیشتر دوست دارید استفاده کنید. پستو واقعا با همه پاستاها خوب است، اما بهترین گزینه شامل پنه، زیتی یا حتی ماکارونی اسپاگتی است. اگر دوست دارید با انواع ماکارونی به شکل تصویری آشنا شوید حتما به کتاب کاله مراجعه کنید. البته به خاطر داشته باشید که می‌توانید خمیر پاستا را هم در منزل تهیه کنید. طرز تهیه خمیر پاستا در منزل را می‌توانید در کتاب کاله با جزییات لازم بخوانید.

استفاده از مخلوط‌کن یا غذاساز برای تهیه سس پستو

برای تهیه سس پستو می‌توانید از مخلوط‌کن یا غذاساز استفاده کنید. اگر از مخلوط‌کن استفاده می‌کنید، ممکن است سس کمی ناهموار شود. در این صورت می‌توانید آن را با قاشق از صافی عبور دهید تا یکدست شود و اگر سس پستو غلیظ شد، می‌توانید کمی آب یا روغن زیتون به آن اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

اضافه کردن مواد دیگر به پاستای پستو

برای آن‌که پاستای پستوی شما کامل‌تر باشد می‌توانید مقداری مرغ گریل شده یا حتی میگوی کبابی اضافه کنید. البته اضافه کردن قارچ و سبزیجات هم بسیار خوب است. گوجه فرنگی تازه یا تفت داده شده یا گوجه فرنگی گیلاسی هم آن را خوش‌رنگ‌تر می‌کند. می‌توانید طرز تهیه پاستای سبزیجات را برای ایده گرفتن بیشتر برای استفاده از انواع سبزیجات در پاستا مطالعه کنید.

البته اضافه کردن انواع پنیر بخصوص پنیر موزارلای نگینی هم می‌تواند این پاستا را کامل‌تر کند و اگر دوست دارید پاستای شما سالم‌تر باشد می‌توانید مقداری نخود فرنگی یا عدس هم به آن اضافه کنید.

بهترین زمان نگهداری پاستا پستو و سس پستو

پستو آماده را باید در یک ظرف دربسته قرار دادید و در یخچال بگذارید. پستوی خانگی که به درستی نگهداری شود تا ۵ روز ماندگاری دارد. اما اگر می‌خواهید آن را فریز کنید یادتان باشد که پستو خیلی خوب یخ می‌زند. سس پستو را در یک ظرف دربسته بریزید یا آن را در یک سینی یخ بریزید و فریز کنید. وقتی یخ زد، از سینی یخ خارج کنید و در کیسه فریزر نگهداری کنید. سس پستو را می‌توانید به مدت ۹ تا ۱۲ ماه در فریزر نگهداری کنید.

دیدگاه ها