طرز تهیه پای کدو حلوایی وگان؛ یک دسر گیاهی

پای کدو حلوایی وگان
متوسط
8 نفر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

پای کدو حلوایی وگان به عنوان یک دسر یا عصرانه خوشمزه نه تنها برای افرادی با رژیم وگان بلکه برای تمامی افراد قابل استفاده است. اگر چه این پای به صورت وگان تهیه شده، اما افراد غیر وگان هم می‌توانند آن را با محصولات غیروگان تهیه کنند و سختگیری خاصی در تهیه مواد اولیه ندارند. افراد وگان همیشه بیشتر از سایرین برای تهیه غذاهای خود دچار مشکل می‌شوند؛ زیرا بر خلاف گیاهخواران حتی از مواد لبنی هم استفاده نمی‌کنند. برای امروز طرز تهیه پای کدو حلوایی وگان تهیه شده از کدو حلوایی را آموزش می‌دهیم. این دسر عموما در فصل پاییز و زمستان، وقتی کدوحلوایی بیشتر از همیشه در دسترس است، سرو می‌شود.

کدو حلوایی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و منبع بسیار خوبی برای تامین فیبر خوراکی و اسیدهای چرب غنی نشده است. به همین علت بهتر است به روش‌های مختلف این ماده مفید و خوشمزه را وارد رژیم غذایی‌تان کنید. برای مثال، می‌توانید آن را در تهیه سالاد یا به عنوان ته‌دیگ زیر برنج و حتی برای تهیه شیرینی و کوکی استفاده کنید. پای کدوحلوایی وگان که دستورالعمل آن در ادامه در اختیارتان قرار می‌گیرد، با فیلینگ کرمی و چاشنی دارچین و وانیل، طعم بهتری می‌گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه پای کدو حلوایی خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پای کدو حلوایی وگان

  • آرد همه منظورهیک و نیم فنجان
  • شکردو قاشق چای‌خوری
  • نمکیک قاشق چای‌خوری
  • روغن نارگیلنصف فنجان
  • آب سردسه تا چهار قاشق غذاخوری
  • کدو حلواییدو و نیم فنجان
  • شکر قهوه‌اییک‌چهارم فنجان
  • شربت افرایک‌چهارم فنجان
  • شیر بادام کالهسه‌چهارم فنجان
  • عصاره وانیلیک قاشق چای‌خوری
  • دارچین آسیاب شدهنصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پای کدو حلوایی وگان

مرحله اول

برای تهیه پای کدو حلوایی وگان ابتدا باید آرد، شکر و نمک را داخل غذاساز بریزید. اجازه دهید تا غذاساز مدتی روشن بماند تا مواد شما کاملا با هم مخلوط شوند. سپس روغن نارگیل را اضافه کنید تا حالت خمیری به مواد بدهد. سپس، آب سرد را اضافه کنی. با این کار، خمیر سفت شده و فرم می‌گیرد.

مرحله دوم

خمیر فرم گرفته شده را داخل یک پلاستیک بریزید. حدود 30 دقیقه تا حداکثر یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم

خمیر را از یخچال بیرون بیاورید. ابتدا روی سطحی که می‌خواهید خمیر را قرار دهید، آردپاشی کنید. به کمک وردنه خمیر را به ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید.

مرحله چهارم

ابتدا داخل قالبی که می‌خواهید خمیر را در آن قرار دهید فویل بکشید. سپس، خمیر پهن شده را داخل قالب پای قرار دهید و لبه‌های آن را به کناره‌های قالب برسانید. به کمک دست به آن فرم دهید و قالب را حدود نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

در همین حین فر را روشن کنید و دمای آن را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. وقتی فر به دمای موردنظر رسید، قالب را به مدت 10 دقیقه داخل آن قرار دهید. وقتی خمیر پای شروع به تغییر به رنگ قهوه‌ای کرد، دمای فر را کم کنید. به سراغ آماده کردن مواد داخل پای بروید.

مرحله ششم

برای تهیه فیلینگ این پای، کدو تنبل، شکر قهوه‌ای، شربت افرا، شیر بادام، عصاره وانیل، دارچین، نمک و آرد را داخل غذاساز بریزید. مواد را در غذاساز مخلوط کنید تا مثل پوره نرم و یکدست شوند.

مرحله هفتم

بعد از آن، پای را از فر بیرون بیاورید و مواد آماده شده را داخل خمیر بریزید. حدود 40 تا 45 دقیقه پای را بپزید تا زمانی که مایه پای شروع به ترک خوردن کند.

مرحله هشتم

قالب را از فر بیرون بیاورید و روی قفسه سیمی قرار دهید تا پای کدوحلوایی کاملا خنک شود. سپس، آن را در ظرف مناسب سرو کرده و برش بزنید. پای کدو حلوایی وگان شما آماده است؛ نوش جان!

فوت و فن‌های طرز تهیه پای کدو حلوایی وگان

  • برای این که خمیر پای بیش از حد برشته نشود و نسوزد، هنگام پخت مایه پای، بعد از 15 دقیقه روی خمیر را می‌توانید با فویل بپوشانید.
  • پای کدو تنبل را بعد از مصرف داخل یخچال نگهداری کنید.
  • می‌توانید برای تزئین پای از مقداری مغز بادام یا گردو همراه دارچین استفاده کنید.

دیدگاه ها