طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس در فر و ماکروفر با سس مخصوص

طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

مدت کوتاهی از تولد پیتزا در ایتالیا نگذشته بود که خیلی زود به تمام جهان راه پیدا کرد و علاقه‌مندان خاص خود را یافت. در این بین بعضی از کشورها ازجمله ایران بنا به ذائقه، تغییراتی را در شکل سنتی پیتزا ایجاد کردند. پیتزایی که ما در ایران می‌شناسیم و می‌خوریم، کمترین شباهت را به پیتزاهای ایتالیایی دارد و به سبک پیتزای آمریکایی نزدیک است. در این مطلب طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس را در فر و ماکروفر بررسی می‌کنیم و و نحوه تهیه سس پیتزا را نیز یاد می‌گیریم.

مواد لازم برای طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس

  • سوسیس ۲۰۰ گرم
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • پیاز سفید کوچک ۱ عدد
  • زیتون سیاه بدون هسته ۵۰ گرم
  • فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
  • سس گوجه‌فرنگی (مارینارا) ۱ پیمانه
  • خمیر پیتزا آماده یا خانگی ۴ عدد
  • پنیر پیتزا ۲۵۰ گرم

مواد لازم برای تهیه سس گوجه‌فرنگی کف پیتزا (سس مارینارا)

  • گوجه‌فرنگی متوسط ۴ عدد
  • پیاز کوچک ۱ عدد
  • فلفل سبز یا هالوپینو ۱ عدد
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  • سس سویا ۱ قاشق غذاخوری
  • سیر تازه ۲ حبه
  • ریحان خشک ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

مراحل طرز تهیه پیتزا با سوسیس و قارچ

۱. آماده کردن سس گوجه‌فرنگی یا سس مارینارا

سس کف پیتزا اصلی‌ترین مرحله‌ای است که می‌تواند بین یک پیتزای خیلی خوش‌طعم و به یاد ماندنی و پیتزایی با طعم متوسط و معمولی تفاوت ایجاد کند. رطوبت و نوع سس، حتی بر خمیر کف پیتزا هم تاثیر می‌گذارد یعنی یک خمیر را کاملا سفت و خمیر دیگر را از بیرون ترد، اما از درون تازه و آب‌دار می‌کند. پس این بار که قصد تهیه پیتزای خانگی را داشتید، به سس روی خمیر پیتزا بیشتر توجه کنید.

در اینجا روشی آسان برای تهیه سس گوجه‌فرنگی معروف به سس مارینا را به شما آموزش می‌دهیم. برای تهیه این سس ساده ولی خوشمزه، کافی است تمام مواد را در مخلوط‌کن یا گوشت‌کوب برقی ریخته و تا زمان پوره شدن گوجه‌ها و ترکیب شدن تمام مواد باهم، به مخلوط کردن ادامه دهید.

سپس ترکیب به دست آمده را در یک قابلمه بریزید و با شعله متوسط، روی حرارت قرار دهید. سس را آن‌قدر هم بزنید تا آبِ گوجه‌فرنگی‌ها کشیده شده و یک سس غلیظ داشته باشید. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

نکته: بهتر است از یک قابلمه گود استفاده کنید تا مواد سس، از داخل قابلمه به بیرون نپاشد.

سس مارینارا

۲. آماده کردن مواد

برای آماده کردن مواد این پیتزا، بهتر است قارچ و سوسیس‌ها را جداگانه سرخ کنید. به این ترتیب، سوسیس‌ها خام باقی نمی‌مانند و قارچ هم در فر آب نمی‌اندازد و خمیرتان را خراب نمی‌کند. بنابراین ابتدا سوسیس‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کرده و کمی سرخ کنید. سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و این بار قارچ‌ها را که به صورت ورقه‌ای خرد کرده‌اید، همراه با کمی نمک و فلفل سیاه تفت بدهید.

نکته: برای اینکه رنگ قارچ‌ها عوض نشوند و سفید باقی بمانند، از نصف قاشق غذاخوری آب‌لیمو استفاده کنید.

بقیه مواد شامل فلفل دلمه‌ای و پیاز و زیتون را هم خرد کنید.

۳. چیدن مواد روی خمیر پیتزا

برای خمیر پیتزا می‌توانید از خمیرهای آماده موجود در بازار و یا خمیر پیتزای خانگی استفاده کنید. تهیه خمیر پیتزا در خانه، ساده و کم‌هزینه است و پیش از این آن را در مطلب طرز تهیه نان یا خمیر پیتزا با ساده‌ترین روش به شما آموزش داده‌ایم.

طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس

خمیر پیتزا را روی سینی فر یا ماکروفر قرار دهید و از قبل، سینی را چرب کنید. روی آن سس گوجه‌فرنگی بریزید و سپس بقیه مواد شامل سوسیس، قارچ، فلفل دلمه‌ای، پیاز و زیتون حلقه شده را روی آن بچینید. در انتها پنیر پیتزا و در صورت تمایل کمی آویشن خشک بپاشید.

فر یا ماکروفر را از قبل با دمای ۱۸۰ سانتی‌گراد گرم کنید، سپس پیتزاها را در فر قرار داده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه (یا تا زمان پختن خمیر و طلایی شدن پنیر پیتزا) بپزید.

نکته: چنانچه از فر خانگی چند شعله استفاده می‌کنید، می‌توانید زمان پخت را به دو قسمت تبدیل کنید. در مرحله اول، حرارت را روی شعله پایین فر قرار بدهید و اجازه بدهید خمیر بپزد. سپس در نیمه دوم پخت، حرارت را روی شعله بالایی تنظیم کنید تا پنیر پیتزا آب شده و طلایی شود.

پیتزای سوسیس و قارچ

سوالات متداول در طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس

در این مطلب کوشیدیم به تمام نکات لازم برای طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس در خانه اشاره کنیم و طرز تهیه یک سس گوجه‌فرنگی خوشمزه را هم آموزش بدهیم. در ادامه، به برخی از سوالات متداول شما می‌پردازیم.

طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس

طرز تهیه پیتزا با قارچ و سوسیس رنده شده چیست؟

می‌توانید هنگام درست کردن پیتزای خانگی، از سوسیس رنده شده به جای سوسیس حلقه‌ای سرخ شده استفاده کنید. در این صورت، نیازی به سرخ کردن سوسیس‌ها نیست، چرا که با دمای فر کاملا پخته می‌شود و در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.

طرز تهیه پیتزای قارچ و سوسیس در توستر چگونه است؟

توستر یا آون توستر از جمله وسایل برقی موجود در اکثر خانه‌هاست که می‌توانید پیتزای خانگی را در آن تهیه کنید. برای این کار، توستر را از قبل گرم کرده و سپس پیتزا را تا زمان پختن و آب شدن خمیر، در آن قرار دهید.

بهترین سوسیس برای تهیه پیتزای قارچ و سوسیس چیست؟

می‌توانید در تهیه این نوع پیتزا، از انواع سوسیس بنا به ذائقه و سلیقه خودتان استفاده کنید. با این حال پیشنهاد می‌کنیم از سوسیس کوکتل استفاده کنید.

دیدگاه ها