طرز تهیه چای آلبالو تازه و خشک خوش طعم و رنگ

طرز تهیه چای آلبالو خانگی
آسان
4 تا 5 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

عصرهای تابستانی بهترین زمان برای وقت‌گذرانی در کنار دوستان و آشنایان است. مهمانی‌ها و دورهمی‌های عصرانه با خوراکی‌های خوشمزه و متنوع دلپذیر‌تر هم می‌شود، پس اگر مهمانی در پیش دارید و نمی‌دانید برای تنوع چه کنید بهتر است به استفاده از میوه‌ تابستانی یعنی آلبالو فکر کنید! قبلا در کتاب کاله روش تهیه مربای آلبالو، طرز تهیه شربت آلبالو، روش تهیه ترشی آلبالو و حتی روش تهیه آلبالو خشکه را توضیح داده‌ایم و این بار می‌خواهیم طرز تهیه چای آلبالو را برایتان بگوییم. حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه چای آلبالو

  • آلبالو تازه یا خشک ۱ پیمانه
  • عسل به مقدار لازم
  • آب سرد ۲ لیوان
  • آب جوش ۲ لیوان

طرز تهیه چای آلبالوی تازه

روش دم کردن چای آلبالو

اولین مرحله برای تهیه دمنوش آلبالو این است که آلبالوها را ابتدا خوب بشویید و در صورت چسبیدن ساقه و برگ آن را جدا کنید. شستن آلبالو بسیار مهم است و بهتر است همه آنها را در ظرفی بریزید. به مقدار کافی آب به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس آبکش کنید بعد آلبالوهای شسته شده را داخل قوری بریزید و دو لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید بجوشد.

طرز تهیه چای آلبالو با آلبالوی خشک

می توان چای آلبالو را هم با آلبالوی تازه مثل روش بالا تهیه کرد و هم با آلبالوی خشک دمنوش آلبالو درست کرد. در این روش هم می‌توانید از آلبالو خشک با هسته و هم از آلبالو بدون هسته استفاده کنید.

برای این کار طرز تهیه دقیقا همان روشی است که در بالا در مورد آن صحبت کردیم. با این تفاوت که می‌توانید آلبالو را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از تهیه چای خیس کنید تا طعم چای شما بهتر شود و رنگ آن جذاب‌تر شود. سپس مانند روش قبل دم کرده و در نهایت در لیوان ریخته و میل کنید.

طرز تهیه چای آلبالو

نکات تکمیلی برای تهیه چای یا دمنوش آلبالو

تهیه دمنوش آلبالو بسیار آسان و ساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد اما نکاتی وجود دارد که طعم آن را بهتر می‌کند و در تهیه آن به شما کمک می‌کند.

میزان عسل یا شکر مورد نیاز برای چای آلبالو

مقدار شکر و عسل چای آلبالو را می‌توانید با توجه به ترشی و شیرینی آلبالو تغییر دهید. ضمنا در نظر داشته باشید که می‌توانید از ابتدا در قوری آب، نبات بریزید.

توجه داشته باشید که نباید زیاد از این چای بنوشید چون این میوه طبیعت سردی دارد و نوشیدن بیش از حد آن ممکن است عوارض باعث کاهش فشار خون شما یا بی‌حالی شما شود. پس حتما اگر هم مایلید از این چای استفاده کنید آن را همراه با عسل یا نبات شیرین کنید یا شیرینی در کنارش میل کنید.

آلبالوی با هسته یا بی هسته

بهتر است هسته آلبالو را برای تهیه دمنوش آلبالو جدا نکنید اما در صورت تمایل می‌توانید هسته آن را جدا کنید.

آلبالوی تازه یا آلبالوی خشک

آلبالو تازه رنگ بیشتری دارد بنابراین بهتر است چای آلبالو را با آلبالوی تازه تهیه کنید اما از آن‌جایی که آلبالو میوه فصل تابستان است می‌توانید در فصل‌های دیگر سال از آلبالوی خشک برای تهیه چای آلبالو استفاده کنید.

تشخیص زمان دم کشیدن چای آلبالو

چای آلبالو زمانی دم کشیده است که آلبالوهای موجود در قوری که دارید در آن چای یا دمنوش را تهیه می‌کنید تقریبا بی‌رنگ شود.

خواص چای آلبالو

این چای سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با آلرژی و سرطان کمک کند. از خواص دیگر این چای کاهش چربی خون و علائم نقرس و آرتروز است.

انواع خوشمزه‌جات متنوع با آلبالو

آلبالو یک میوه خوشمزه تابستانی است که باید حتما آن را در تابستان برای فصل‌های بعد ذخیره کنید. در ادامه روش‌های استفاده از آلبالو را بررسی می‌کنیم.

دیدگاه ها