طرز تهیه ژله بستنی توت فرنگی با ساده‌ترین روش

ژله بستنی توت فرنگی
آسان
۴ نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

طرز تهیه ژله بستنی توت‌ فرنگی حتی با تمام شدن تابستان هم فصل دسرهای خنک و میوه‌ای تمام نمی‌شود. ترکیب ژله توت فرنگی، با بستنی وانیلی جذاب‌تر از آن است که به بهانه رژیم لاغری و کالری شماری، بتوانید از خوردنش صرف‌نظر کنید. اگر می‌خواهید این دسر پرطرفدار را در خانه اماده کنید، همراه ما باشید و طرز تهیه ژله بستنی توت فرنگی را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی توت فرنگی

  • ژله توت‌فرنگییک بسته
  • آبیک پیمانه
  • بستنی وانیلینصف پیمانه
  • توت‌فرنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه ژله بستنی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه ژله بستنی توت فرنگی قبل از هرچیز، بستنی وانیلی را داخل ظرفی ریخته و در دمای محیط کنار بگذارید تا حالت خامه‌ای به خود بگیرد.

درست مانند روش تهیه ژله توت فرنگی و موز، ابتدا پودر ژله را درون ظرف گود یا کاسه بزرگی ریخته و به آن نصف پیمانه آب جوش اضافه کنید. دقت شود اگر در این مرحله، مخلوط آب‌جوش و پودر ژله را حین هم زدن، مقداری روی حرارت مستقیم بگذارید، ژله کاملا براق می‌شود. بعد از حل شدن پودر ژله توت‌فرنگی در آب‌جوش، به آن نصف پیمانه آب ‌سرد اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از این‌ که ژله حالت نیمه سفت به خود گرفت، بستنی وانیلی آب شده را به ژله توت‌فرنگی اضافه کنید. با هم‌زن دستی یا قاشق به‌خوبی مخلوط را هم بزنید.

اگر از قالب فلزی استفاده می‌کنید حتما از قبل مدتی آن را در آب سرد قرار دهید. این کار برای راحت برگشتن ژله از قالب فلزی انجام می‌شود. البته برای اطمینان بیشتر می‌توانید بعد از مرطوب کردن قالب فلزی با آب سرد، آن را داخل فریزر قرار دهید تا سطح قالب یخ بزند و بعد از قالب استفاده کنید. سپس محلول ژله توت‌فرنگی و بستنی را در قالب فلزی یا سلیکونی بریزید و به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خوب ببندد.

مرحله سوم

بعد از گذشت این مدت ابتدا با استفاده از کاردک یا چاقو ژله را از دور قالب آزاد کنید و بعد قالب را در داخل ظرفی مرطوب برگردانید. ژله بستنی شما آماده سرو است. اگر قالب شما به شکل میوه توت فرنگی باشد، ظاهر ژله‌تان خاص‌تر خواهد شد.

می‌توانید در این ژله میوه توت‌فرنگی نصف شده بریزید و آن را در یک ظرف بزرگتر آماده کنید. البته ابتدا یک سوم ژله را با چند تکه توت‌فرنگی در قالب بریزید و برای یک ساعت در یخچال بگذارید. سپس دیگر را روی قالب بریزید و همین کار را تکرار کنید و در ساعت سوم، یک سوم باقی مانده ژله را همراه با تکه‌های توت فرنگی در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. این ژله برای آماده شدن، در مجموع به حدود چهار  ساعت زمان نیاز دارد.

دیدگاه ها