طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کتلت سویا
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کتلت سویا یک غذا و میان وعده سالم و مغذی است که می‌توانید به عنوان پیش غذا هم از آن لذت ببرید. کتلت سویا غنی و خوش طعم با مواد تند، به عنوان یک غذای پروتئینی است. این غذا می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیاهخواران باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی و طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده و یا مرغ را بررسی کرده بودیم و اینجا می‌خواهیم طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی را مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت سویا

  • سویا ۲ فنجان
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • زنجبیل، پودر گشنیز و فلفل قرمز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • آرد نخودچی به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت سویا

۱. آماده کردن سویا و سیب زمینی

خیس کردن و ریز کردن سویا برای تهیه کتلت سویا

برای تهیه کتلت سویا اولین کار این است که سویا را در یک ظرف آب به مدت یک ساعت بخیسانید تا سویا کاملا نرم شود. بعد از آن، سویا را آبکش کنید و با مشت خوب آبش را بگیرد و بعد تا حد ممکن ریزش کنید. هم‌زمان که سویا خیس می‌خورد سیب زمینی را هم با آب بپزید و بعد که پخت پوستش را بگیرید و با رنده ریز رنده کنید.

۲. مخلوط کردن مواد کتلت

مخلوط کردن مواد برای تهیه کتلت سویا

حالا که سیب زمینی و سویا آماده هستند نوبت آن است که آن‌ها را با هم مخلوط کنید و بعد پیاز رنده شده که خوب آبش را گرفته‌اید را هم اضافه کنید و به همراه زنجبیل، پودر گشنیز و فلفل قرمز مجدد هم بزنید بعد سیر را له کنید و به همراه تخم مرغ اضافه کنید و همه را خوب مخلوط کنید در نهایت نمک، فلفل و مقداری آرد نخودچی بریزید و مجدد همه را مخلوط کنید. مایه کتلت شما آماده است.

۳. سرخ کردن کتلت‌ها

سرخ کردن کتلت سویا

حالا که مایه کتلت شما آماده است نوبت آن رسیده که در ماهیتابه مناسب مقداری روغن بریزید و بگذارید داغ شود و بعد با دست به اندازه دو قاشق بردارید و کف دستتان به شکل بیضی یا دایره در آورید و در روغن بگذارید تا سرخ شود. بعد که یک روی کتلت سرخ شد آن را برگردانید و روی دیگر را هم خوب سرخ کنید. کتلت شما به همین سادگی آماده می‌شود. آن را خیارشور، گوجه و سبزیجات و ماست نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت سویا

تهیه کتلت سویا کار درست مثل طرز تهیه کتلت با گوشت سختی نیست و نکات و فوت و فن‌های زیادی هم ندارد. کافی است حوصله به خرج دهید و این غذای سالم را برای خود و خانواده تهیه کنید.

مواد دیگر برای تهیه کتلت گیاهی

برای تهیه کتلت سویا هم می‌توانید علاوه بر موادی که ما بالا گفتیم، سبزیجات خشک یا حتی مواد دیگری مثل هویج و البته حتی لپه، عدس و نخود هم اضافه کنید.

ادویه‌های مناسب کتلت سویا

کتلت سویا باید حتما با چاشنی و ادویه خوش طعم شود. برای تهیه کتلت سویا مثل دیگر غذاهای ایرانی می‌توانید از ادویه‌های مختلف استفاده کنید اما شاید بهترین گزینه زعفران در کنار ادویه‌هایی باشد که ما بالا اشاره کرده‌ایم. به طور کلی یکی از رازهای خوشمزه شدن کتلت انتخاب درست ادویه‌هاست.

دیدگاه ها