طرز تهیه کرم بروله دسر فرانسوی

آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

کرم بروله یک دسر فوق‌العاده خوشمزه و معروف فرانسوی است که طرز تهیه بسیار راحتی دارد. این دسر با زرده تخم مرغ و خامه درست می‌شود و دلیلی که آن را منحصر به فرد می‌کند، لایه کاراملی کرانچی روی دسر است. با طرز تهیه این دسر خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم بروله دسر فرانسوی

  • زرده تخم مرغشش عدد
  • خامه فرادما کاله 500 میلی‌گرم
  • شکر پودر شدهیک‌سوم پیمانه
  • شکر دانه ریزیک‌چهارم پیمانه
  • اسانس وانیلیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کرم بروله دسر فرانسوی

مرحله اول

ابتدا فر را روش کرده و درجه حرارت را روی 50 درجه سانتی‌گراد قرار دهید

مرحله دوم

سه پیمانه آب روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید

مرحله سوم

داخل یک کاسه زرده تخم مرغ، وانیل و پودر شکر را با همزن به خوبی هم بزنید. خامه را داخل یک کاسه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. وقتی اطراف خامه شروع به حباب انداختن کرد، قبل از این که به جوش بیاید آن را از روی حرارت بردارید. خامه را کم کم به مخلوط زرده و پودر شکر اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد دسر را داخل یک عدد پارچ بریزید تا راحت بتوانید داخل قالب‌ها بریزید.

مرحله چهارم

کرم را داخل قالب‌ها بریزید. قالب‌ها را داخل سینی فر قرار داده و سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و آب جوش را داخل سینی بریزید. مواظب باشید آب روی کرم‌های داخل قالب نریزد.

مرحله پنجم

با توجه به سایز قالب‌هایی که انتخاب کردید، زمان پخت کرم متفاوت خواهد بود. اگر عمق مایه داخل قالب 3 سانتی‌متر باشد به 30 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید و اگر عمقش بیشتر شود بین 40 تا 60 دقیقه باید به آن زمان دهید تا بپزد. کرم بروله وقتی پخته است که در اطراف قالب، کرم سفت شده ولی وقتی آن را تکان می‌دهید وسط دسر حالت ژله‌ای داشته باشد.  بنابراین نباید دقت کنید کرم بیش از حد بپزد و سفت سفت شود.

مرحله ششم

قالب‌ها را از داخل آب بردارید. اجازه دهید 5 دقیقه خنک شوند. سپس داخل یخچال به مدت حداقل سه ساعت قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از سه ساعت دسرها را از یخچال خارج کرده و یک لایه نازک شکر روی هر ظرف بپاشید. سعی کنید که حتما از شکر دانه ریز استفاده کنید که لایه کاراملی شده بهتری داشته باشید. قالب‌ها را تکان دهید تا شکر به طور یکنواخت روی سطح دسر پخش شود.

مرحله هشتم

مجددا حرارت بالای فر را روشن کنید. قالب‌ها را داخل سینی فر چیده و سینی را به مدت 5 تا 10 دقیقه در بالاترین طبقه فر قرار دهید. شکرهای روی کرم باید کاملا کاراملی و ذوب شوند در حالی که خود کرم نباید در اثر حرارت آب شود. بنابراین کرم رو به موقع از فر خارج کنید.

مرحله نهم

بعد از کاراملی کردن شکر باز هم باید کرم را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. این مرحله باید کم‌تر از 30 تا 45 دقیقه باشد تا لایه شکر کاراملی شده، ترد و شکننده بودن خودش رو از دست ندهد

دیدگاه ها

    1. سلام سوگل عزیز؛
      نوش جانتان. خوشحالیم که از این رسپی خوشتان آمده است.