طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی همراه ویدیو

آسان
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

پنکیک یک نوع کیک بسیار محبوب در دنیا است که تنها با یک تابه آماده شده و به عنوان عصرانه یا صبحانه سرو می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم با تهیه پنکیک های ساده رنگی کیک پنکیک درست کنیم. برای پختن این کیک پنکیک جذاب و خوش‌رنگ نیازی به فر ندارید و فقط با یک تابه متوسط کارتان راه می‌افتد. در واقع قلق اصلی پخت این کیک پنکیک استفاده از کره دویچه مارکن است که با بافت  بسیار لطیفش، کیفیت پنکیک‌تان را بالا می‌برد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پنکیک رنگین کمانی

  • تخم مرغشش عدد
  • آرددو و نیم پیمانه
  • شکریک‌سوم پیمانه
  • شیر پرچربسه پیمانه
  • کره دویچه مارکنیک بسته 100 گرمی
  • رنگ خوراکیبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک پنکیک رنگین کمان

مرحله اول

طبق روال همیشگی مواد لازم را آماده کنید و کنار دستت‌تان قرار دهید. تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید. آرد و شکر را اضافه کنید و به کمک یک همزن دستی مواد را در یک جهت هم بزنید. بعد از کمی هم زدن شیر را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مایه یکدست و لطیف شود.

مرحله دوم

کاسه را کنار بگذارید. کره را داخل یک ظرف یا تابه روی حرارت قرار دهید تا کاملا ذوب شود. حالا سه قاشق غذاخوری از کره را به مایه پنکیک اضافه کنید. اگر مایه غلیظ بود، می‌توانید در این مرحله مقداری شیر اضافه کنید.

مرحله سوم

مایه پنکیک آماده است. حالا نوبت اضافه رنگ خوراکی است. از یک پیمانه مشخص مثلا یک استکان کوچک استفاده کنید. یک مقدار مشخص از مایه پنکیک را داخل پیمانه ریخته سپس داخل یک کاسه با رنگ سبز مخلوط کنید.

مرحله چهارم

یک تابه روی حرارت قرار دهید. بعد از کمی داغ شدن مایه پنکیک رنگی را داخل تابه بریزید. به محض مشاهده کردن حباب پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. از رنگ‌های سرخابی، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش از هر کدام سه عدد پنکیک درست کنید.

مرحله پنجم

پنکیک‌ها را به ترتیب رنگ‌های سرخابی، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش داخل ظرفی که برای سرو در نظر گرفتید، بچینید و بین هر لایه به کمک لیسک خامه فرم گرفته بمالید. بعد از این که تمامی پنکیک‌ها را روی هم قرار دادید از یک قالب کمربندی برای صاف کردن دورتادور کیک استفاده کنید. با قیف دورتادور کیک را آغشته به خامه کنید و سطح خامه را صاف و یکدست کنید.

دیدگاه ها