ساده‌ترین روش تهیه مرغ طعم دار در خانه

روش تهیه مرغ طعم دار
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

در این مطلب هشت روش تهیه مرغ طعم دار را در اختیارتان گذاشته‌ایم تا با طعم‌های جدید بیشتر آشنا شوید و ترکیبات جدید مرغ را بشناسید. برای این کار کافی است مواد لازم هر یک از سس‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید و مرغ‌ها را به مدت چند ساعت در آن سس نگه‌داری کنید. با این کار، بافت مرغ نرم می‌شود و طعم سس را به خودش می‌گیرد.

مرغی که آغشته به سس مرینیت است مدت‌زمان کم‌تری برای پخت نیاز دارد، چرا که اغلب این سس‌ها حاوی روغن هستند. روغن، مرغ را نرم و لطیف می‌کند و از زمان پخت آن می‌کاهد.

پیش از این طرز تهیه مرینت تریاکی برای گوشت و مرغ را به شما آموزش داده بودیم؛ اما اینبار می‌خواهیم یک روش ساده‌تر برای مزه‌دار کردن مرغ را به شما آموزش دهیم.

روش‌های مختلف مزه‌دار کردن مرغ در خانه بهترین راه برای فرار از طعم معمولی و همیشگی مرغ است. شناخت ادویه‌ها و میزان تأثیر هر کدام در طعم نهایی، شناخت روغن‌ها، چاشنی‌ها و دیگر چاشنی‌ها، مهم‌ترین توانایی برای خلق طعم‌های جدید است. اما مسئله این است که مخلوط کردن مواد مختلف با هم و ایجاد یک طعم مطلوب، کار راحتی نیست و نیاز به تجربه کافی در آشپزی دارد.

مواد لازم برای طعم دار کردن مرغ

  • لیمو تازه ۳ عدد
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • سیر دو حبه
  • رزماری یک شاخه
  • سینه مرغ دو عدد
  • ریحان تازه سه شاخه

طرز تهیه مرغ طعم دار

مرحله اول

هر سینه مرغ را از وسط برش بزنید و نصف کنید.

مزه دار کردن مرغ

مرحله دوم

دو عدد از لیموها را حلقه کنید، یکی را آب بگیرید و با نمک، فلفل، سیر له شده، برگ ریحان و برگ رزماری، همراه با روغن زیتون در کاسه مخلوط کنید.

طعم دار کردن سینه مرغ

مرحله سوم

ترکیب گفته شده را همراه با سینه‌های مرغ در زیپ‌کیپ بریزید و در آن را ببندید.

طرز تهیه مرغ طعم دار

مرحله چهارم

مرغ را برای یک ساعت در یخچال بگذارید و بعد از گذشت این زمان، گریل یا سرخ کنید.

گریل کردن مرغ

نکات مهم برای تهیه مرغ طعم دار

نکات مزه دار کردن مرغ

  • سعی کنید تا حد ممکن مرغ‌ها را خرد کنید. زیرا هر چه قطعات مرغ کوچک‌تر باشد، بیشتر مزه‌دار می‌شود.
  • برای تهیه مرغ طعم دار نیاز نیست زمان طولانی آن را در سس بخوابانید. حداقل زمان طعم گرفتن مرغ ۳۰ دقیقه است. توجه داشته باشید که مرغ‌ها نباید بیشتر از ۲۴ ساعت در سس باشند؛ زیرا بافت و ظاهر آن‌ها از حالت مطلوب خارج می‌شود.
  • مقدار موادی که برای هر یک از سس‌ها آورده شده، برای طعم‌دار کردن ۳۰۰ گرم مرغ است. در صورتی‌ که مقدار مرغ شما بیشتر از این مقدار باشد، باید مواد سس را به همان میزان افزایش دهید.

دیدگاه ها