همه آنچه می‌خواهید در مورد شیر غنی شده ماجان بدانید

فرزند شما در ۱۰۰۰ روز اول زندگی‌اش، بیشترین و سریع‌ترین رشد را تجربه می‌کند. یعنی از همان زمانی که نطفه او در رحم‌تان شکل می‌گیرد، تا پایان دومین سال زندگی‌اش، مغز و اندام‌های بدن فرزندتان با سرعتی بیشتر از دیگر مراحل زندگی‌اش رشد کرده و تکامل پیدا می‌کنند. به همین دلیل است که تغذیه مناسب مادر در دوران بارداری و تغذیه باکیفیت کودک در دو سال ابتدای زندگی، تاثیری غیرقابل انکار بر وضعیت مغز و بدن او می‌گذارد. شیر غنی شده ماجان هم با هدف تامین نیازهای غذایی ضروری کودک تولید شده است.

شش ماه اول، فقط شیر مادر

شیر مادر بهترین غذا برای نوزادان است. سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که نوزاد تا ۶ ماهگی تنها با شیر مادر تغذیه شود و تنها در صورت تجویز پزشک و بسته به شرایط خاص مادر یا کودک، الگوی دیگری برای تغذیه او در این ماه‌ها پیگیری شود.

کودکان بعد از ششمین ماه زندگی، به مرحله جدیدی از رشد وارد می‌شوند و در این زمان، شیر مادر به تنهایی توان پاسخ دادن به نیازهای غذایی آنها را ندارد. در این دوران، کودک باید بخشی از نیازهایش را با مصرف غذاهای کمکی تامین کند و در کنار شیر مادر یا شیر خشک، هر ماه ماده غذای تازه‌ای به سبد غذایی او وارد شود.

شیر غنی شده ماجان
شیر غنی شده ماجان

با فواید شیر غنی شده ماجان آشنا شوید

در سال دوم زندگی، شیر مادر از پس تامین نیازهای غذایی کودک برنمی‌آید. از سوی دیگر، میزان غذایی که کودک مصرف می‌کند، به ندرت نیاز بدن او به ویتامین D، روی، ویتامین A و آهن را به طور کامل برطرف می‌کند. مصرف شیرهای غنی شده در این سن، نگرانی‌ها در مورد دریافت مواد غذایی ضروری را کمتر می‌کند.

گرچه شیرخشک‌های غنی شده، به تامین این نیازها کمک می‌کنند اما در صورت مصرف شیر گاو غنی شده، نگرانی والدین از کیفیت آبی که باید شیر با آن تهیه شود کمتر می‌شود و احتمال برهم خوردن تعادل میان مواد غذایی، ویتامینها و املاح در صورت به کار بستن روش تهیه نادرست و ترکیب میزان نامناسب شیر با آب هم از بین می‌رود.

از سوی دیگر، کودکان یک ساله، تمایل زیادی به پیروی از الگوی غذایی والدینشان دارند و میل بیشتری به خوردن شیرهای پاکتی که مانند شیر بزرگسالان هستند نشان می‌دهند. به همین دلیل کودکان در این سنین به مصرف شیرهای پاکتی، اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند. درحالیکه شیرهای معمولی موجود در بازار، توان تامین همه نیازهای غذایی کودکان را ندارند، شیر غنی شده ماجان با ترکیب‌های خاص خود، زمینه را برای تامین بخش زیادی از این نیازها فراهم می‌کند.

همه کودکان در صورت مبتلا نبودن به آلرژی، سلیاک و دیگر مشکلاتی که آنها را از خوردن شیر گاو محروم می‌کند، باید در دومین سال زندگی شیر گاو را در برنامه غذایی خود داشته باشند. آنچه در این میان اهمیت بسیار زیادی دارد، روش میکروب‌زدایی و شیوه نگهداری شیر است.

شیرهای فرادما، بهترین انواع شیر برای مصرف کودکان هستند. چراکه به دلیل سرعتی که در حرارت دادن شیر و پایین آوردن حرارت آن وجود دارد، در ساختار مواد مغذی شیر تغییری ایجاد نمی‌شود و کیفیت شیر، تا شش ماه بعد از تولید از دست نمی‌رود. این شیرها در صورت وارد شدن به بسته‌بندی‌های نفوذپذیر چند لایه (تتراپک)، از نفوذ آلودگی‌ها ثانویه هم مصون می‌مانند و در صورت وجود آلودگی در شیر، والدین بخاطر تغییر شکل ظاهری بسته، از سالم نبودن آن باخبر می‌شوند.

دیدگاه ها