پاسخ به ۷ پرسش در مورد محصولات لاکتیویا

کپسول‌ها و پودرهای حاوی پروبیوتیک، سالهاست که به قفسه داروخانه‌ها وارد شده و توسط پزشکان تجویز می‌شوند. با این وجود، جای محصولات غذایی که با این ترکیبات غنی شده و به سفره روزانه افراد وارد شده باشند، در تمامی این سالها خالی بوده است. نداشتن آگاهی در مورد لزوم وارد کردن باکتری‌های پروبیوتیک به رژیم غذایی روزانه و فواید لاکتیویا یکی از دلایل بالا رفتن آمار ابتلا به مشکلات گوارشی در ایران است.

شرکت کاله، با هدف ارتقا سلامت عمومی، محصولات لاکتیویا را به عنوان نخستین و تنها محصول لبنی در ایران که حاوی باکتری پروبیوتیک لاکتیگوار هستند به بازار عرضه کرده است. در ادامه این مطلب، به سوالات شما در مورد فواید مصرف لاکتیویا و لزوم وارد کردن باکتری‌های پروبیوتیک به بدن پاسخ خواهیم داد.

لاکتیویا چیست؟

ماست و پنیر لاکتیویا، محصولاتی حاوی باکتری‌های مفید پروبیوتیک هستند. بررسی‌های متعددی که در حوزه سلامت در سرتاسر جهان انجام شده است، نشان می‌دهد که همه آدم‌ها، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم عملکرد ارگان‌های داخلی آن، به مصرف محصولات پروبیوتیک نیاز دارند و بدون توجه به سن، جنسیت و سبک زندگی‌شان، باید محصولات حاوی پروبیوتیک را در رژیم غذایی روزانه خود جا دهند.

فواید لاکتیویا

فواید لاکتیویا تنها به تنظیم دستگاه گوارش محدود می‌شود؟

هیچ تردیدی وجود ندارد که همه افراد، فارغ از سطح سلامت و نوع فعالیت‌های روزانه‌شان، به ترکیبات پروبیوتیک نیاز دارند. پزشکان معتقدند یکی از فواید لاکتیویا، پایین آوردن سطح کلسترول بد در خون است. به گفته آنها، باکتری‌های پروبیوتیک سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به جذب بهتر مواد مغذی کمک می‌کنند.

به باور محققان، از دیگر فواید لاکتیویا کم کردن اختلالات تنفسی است و با مصرف پروبیوتیک‌ها حتی می‌توان احتمال ابتلا به آلزایمر یا ضعیف شدن حافظه را پایین آورد.

چرا زنان به لاکتیویا نیاز دارند؟

یبوست در دوران بارداری و ماه‌های پس از زایمان، مشکلی است که بسیاری از زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گرچه تغییرات هورمونی بر ابتلا به یبوست تاثیر می‌گذارند اما با مصرف ترکیبات پروبیوتیک، می‌توان این مشکل را کمتر کرد. با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش‌ها، باکتری‌های پروبیوتیک حرکات روده‌ها را بهبود می‌دهند و سیستم ایمنی زنان باردار را هم تقویت می‌کنند.

ابتلا به عفونت‌های قارچی و باکتریایی واژن در دوران بارداری، یکی دیگر از مشکلات شایع زنانه است. محققان می‌گویند مصرف باکتری‌های پروبیوتیک، احتمال درگیر شدن با این عفونت‌ها را هم کمتر می‌کند. از طرف دیگر، این باکتری‌ها به ترمیم بدن بعد از زایمان هم کمک می‌کنند.

پروبیوتیک‌ها چه تاثیری بر بدن می‌گذارند؟

بدن شما همیشه برای ایجاد تعادل میان باکتری‌های خوب و بد تلاش می‌کند، اما بدون وارد شدن میزان کافی باکتری‌های پروبیوتیک به بدن، این تلاش بی‌ثمر می‌ماند. محققان سالهاست که تاثیر پروبیوتیک‌ها بر بدن را مورد بررسی قرار می‌دهند و دریافته‌اند که این باکتری‌ها، بر سیستم هاضمه و دستگاه گوارش تاثیر مثبت می‌گذارند.

این باکتری‌ها عملکرد روده را بهتر می‌کنند و با کاهش اشتهای کاذب، مانع چاق‌تر شدن مصرف کنندگانشان می‌شوند. باکتری‌های پروبیوتیک به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند.

لاکتیویا چه تاثیری بر بدن ورزشکاران می‌گذارد؟

التهابات عضلانی، یکی از مشکلات شایع در میان ورزشکاران است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با مصرف ترکیبات حاوی پروبیوتیک، می‌توان به کاهش این التهاب‌ها کمک کرد و حتی صدمات عضلاتی ناشی از ورزش را هم ترمیم کرد.بهبود عملکرد ورزشی در افراد یکی دیگر از فواید لاکتیویا است.

ماست لاکتیویا چطور بر سلامت پوست اثر می‌گذارد؟

محققان در مطالعه‌ای ثابت کرده‌اند که وارد کردن باکتری‌های پروبیوتیک به بدن، تا ۸۰ درصد به بهبودی آکنه صورت کمک می‌کند. با توجه به بررسی‌های انجام شده، کسانی که مواد غذایی حاوی پروبیوتیک را مصرف می‌کنند، بعد از ۱۲ هفته، شاهد کمتر شدن ترشحات چرب روی صورتشان می‌شوند و آکنه‌ها کمتر روی پوستشان ایجاد می‌شوند.

ماست پروبیوتیک هر چند وقت یکبار باید مصرف شود؟

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف پروبیوتیک‌ها را به زمان خاصی نباید محدود کرد. از نظر آنها، استفاده هر روزه از ترکیبات حاوی این باکتری‌ها، به سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی افراد کمک خواهد کرد. ماست به طور طبیعی، میزانی از این باکتری‌ها را در خود دارد و در ماست لاکتیویا، حجم باکتری‌های مفید و ضروری پروبیوتیک به حداکثر رسیده است.

به همین دلیل با مصرف دو وعده در روز این ماست و استفاده از پنیر لاکتیویا، می‌توان به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک کرد و از دیگر فواید لاکتیویا هم بهره برد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، مصرف لاکتیویا، ناراحتی‌های گوارشی مثل نفخ، گاز معده، قار و قور شکم را برطرف کرده و به تنظیم فعالیت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

دیدگاه ها