طرز تهیه کیمچی در خانه ؛ خوراک معروف و خوشمزه کره‌ای

کیمچی
آسان
10 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیمچی یک خوراک تخمیر شده سنتی کره‌ای است. این خوراک به کمک سبزیجات و ادویه‌جات گوناگون تهیه می‌شود و کره‌ای‌ها برای آماده کردن آن معمولا از بائچو و فلفل قرمز استفاده می‌کنند. این غذا از غذاهای اصلی کره‌ای‌ها است و آن‌ها معتقدند هرجا فردی کره‌ای باشد باید این غذا هم روی سفره‌اش دیده شود. خیلی از آن‌ها کیمچی را به عنوان ترشی کنار غذا میل می‌کنند و برای آن‌ها مخلفات به حساب می‌آید اما دسته‌ای دیگر این خوراک را به عنوان غذای اصلی به همراه برنج میل می‌کنند. کیمچی همچنین به عنوان عنصری از خوراک‌های ترکیبی دیگر نیز به ‌کار می‌رود. در ادامه مطلب با طرز تهیه این خوراک خوشمزه آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیمچی کره‌ای

  • کلم چینییک عدد
  • پیازچه خلال شدهیک پیمانه
  • ترب سفید خلال شدهیک پیمانه
  • پودر فلفل چیلییک پیمانه
  • نمکنصف پیمانه
  • سیر رنده شدهدو حبه
  • زنجبیل رنده شدهیک قاشق مربا خوری
  • آبیک پیمانه

طرز تهیه کیمچی کره‌ای

مرحله اول

کیمچی یکی از معروف‌ترین خوراک‌های کره‌ای است که در هر خانه و رستورانی که بروید پیدا خواهید کرد. کیمچی را می‌توانید در کنار خوراک مرغ کره‌ای یا رول مرغ شکم پر کره‌ای  سرو و نوش جان کنید. برای تهیه این خوراک ابتدا باید کلم چینی را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و آن را با آب بشویید. در حین شستن حواستان باشد که برگ‌هایش از هم جدا نشوند.

مرحله دوم

لا‌به‌لای برگ‌های کلم نمک بپاشید و آن را برای حدود سه ساعت در دمای محیط بگذارید تا کلم‌تان کاملا نرم شود و آب بیندازد. درون ظرفی آب، پودر چیلی، سیر، زنجبیل، پیازچه و ترب را کاملاَ با هم مخلوط کنید. پس از سه ساعت که از نرم شدن کلم گذشت، آن را به آرامی آبکش کنید.

مرحله سوم

دستکش به دست کنید و بدون اینکه برگ‏‌های کلم از هم جدا شود لا به ‌لای برگ‌هایش را از موادی که آماده کردید بریزید. این مواد را در ظرف در بسته قرار دهید. کیمچی را دو روز در دمای محیط و سپس در یخچال نگهداری کنید. در بیشتر شهرهای کره و همچنین رستوران‌های کره‌‏ای، کیمچی به عنوان ترشی و در کنار غذای اصلی سرو می‌‏شود ولی در بعضی از شهرهای کره، آن را به عنوان غذای اصلی با نان یا برنج میل می‌‏کنند.

دیدگاه ها