آشنایی با پنیر کممبر و چند روش مصرف آن

پنیر کممبر اولین بار به سال ۱۹۷۱ در کشور فرانسه از شیر خام تهیه شد. اما امروزه عدهٔ کمی آن را به روش قدیمی و از شیر خام تهیه می‌کنند. انواع عالیِ کممبر امروزه از شیر پاستوریزه به عمل می‌آیند. کممبر تازه بافتِ تُرد و سختی دارد، با طعمی ملایم و مطبوع. اما در جریان عمل‌آمدن بخش داخلی آن نرم و روان می‌شود و پوستهٔ بیرونی آن سفید و کمی سخت‌تر از داخلش.

نکاتی در مورد خوردن پنیر کممبر

  • بهترین دما برای خوردن این پنیر دمای خود اطاق است، پس قبل از مصرف این پنیر وقتی آن را از یخچال در می‌آورید به مدت ۳۰ دقیقه روی میز قرار دهید و سپس میل نمایید. این پنیر برای سرد خوردن ساخته نشده، بنابراین وقتی کممبر را از یخچال خارج می‌کنید فرصت دوباره زنده شدن را به آن می‌دهید و به خودتان هم بخت چشیدن آن با مزه‌ای که مد نظر سازنده‌اش بوده را!
  • پوستهٔ بیرونی کممبر را حتماً میل کنید. بله، اگر دفعهٔ اولی است که از این پنیر می‌خورید، شاید بترسید. اما جای نگرانی نیست. کممبر از نوعی کپک شده که مزهٔ بسیار تند و تیز و خوشی را به این پنیر می‌دهد، خود را از خوردن پوسته آن محروم نکنید.
  • نان از قدیم دوست پنیر بوده و نقش اسفنج طبیعی را برای آن ایفا کرده است. کممبر هم مثل بقیه پنیرها با هر نوع نانی خوشمزه می‌شود. باگت و نان‌های حجیم دیگر، و حتی بیسکویت و ملوچه‌های ترد برای تغذیه در کنار کممبر عالی هستند.
  • اگر زمانی به یک رستوران شیک رفتید و دستور پنیر کممبر را به گارسون دادید، احتمالا او به شما پیشنهاد افزودن میوه و عسل به این پنیر را می‌دهد. پیشنهادش را رد نکنید، حتی این سفید دوست داشتنی را می‌توانید با انواع کلوچه میل نمایید.
  • سالاد، غذا و پیش غذای بسیار سالم‌تر و بهتری نسبت به بقیه غذاها است، اگر تمایل به اضافه کردن ۱۰۰ کالری و ۶ گرم پروتئین به سالاد خود را داشتید قطعاً از پنیر کممبر استفاده کنید. ترکیب کممبر با سیب، گلابی، و اغلب مغز و آجیل‌ها، بادام و بلوط به همراه کمی روغن و سرکه، یک غذای کامل و عالی را برای شما رقم می‌زند.

پنیر کممبر

  • یک روش جالب برای خوردن این پنیر ذوب کردن آن است به این صورت که کممبر را داخل فویل گذاشته، آن را کامل می‌بندیم و سپس به مدت ۳۰ دقیقه روی آتش ملایم می‌گذاریم. کممبر داغ را می‌توان در کنار میوه، مغز آجیل‌ها، و سبزیجات میل کرد. چه چیزی بهتر از این؟

پنیر کممبر

  • یکی از موارد استفاده زیاد از این پنیر، افزودن آن به ماکارونی است. به این شکل که پنیر کممبر را با کمی پنیر گرویر، شیر و آرد مخلوط کرده و گرما می‌دهیم تا کاملا آب شوند. سپس به آنها ادویه می‌زنیم و با کمی ماکارونی می‌پزیم. بعد از یک هفتهٔ سخت و پر استرس می‌توانید خستگی خود را با خوردن این خوراک به دست فراموشی بسپارید.

پنیر کممبر

شما می‌توانید از بین پنیر کممبر ساده، کممبر خامه‌ای، و کممبر تهیه شده از شیر بز انتخاب‌های غذایی خوبی داشته باشید.

دیدگاه ها