طرز تهیه کیک یخچالی با خامه ترش ؛ یک دسر دلپذیر همراه با ویدیو

کیک یخچالی با خامه
آسان
8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

تهیه یک کیک یخچالی با خامه در خانه بسیار ساده است و در یک چشم به هم زدن می‌توانید یک دسر با بافتی لطیف و دلپذیر برای خود و خانواده عزیزتان آماده کنید. مواد اولیه به کار رفته در این دسر بسیار ابتدایی هستند و در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند؛ تنها کافی است یک بسته خامه ترش کاله و یک بسته بیسکوئیت داشته باشید یا از سوپر مارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نزدیک به منزلتان تهیه کنید و دست به کار شوید. یکی از خوبی‌های تهیه این دسر این است که برای پخت آن به فر نیاز نخواهید داشت و تنها کافی است پس از آماده کردن مایه خامه‌ای آن را برای یکساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را بگیرد و آماده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کیک یخچالی با خامه ترش را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی با خامه ترش

  • بیسکوئیت پودر شده350 گرم
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله 100 گرم
  • شکر یک پیمانه
  • نشاسته ذرتدو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغسه عدد
  • خامه ترش کالهیک بسته
  • وانیلیک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک یخچالی با خامه ترش ؛ یک دسر با بافتی لطیف و طعمی دلپذیر

مرحله اول

تا اینجا کیک‌های یخچالی هیجان‌انگیز و خوشمزه زیادی مثل کیک تیرامیسو، مینی چیزکیک اناری  یا چیزکیک شکلاتی  در کتاب کاله به شما آموزش داده‌ایم که همه آن‌ها را با کمی صبر و حوصله می‌توانید در کمتر از یک‌ساعت در خانه آماده کنید. امروز هم با طرز تهیه یک کیک یخچالی با خامه ترش به سراغتان آمده‌ایم که طعم متفاوت آن شما را غافلگیر خواهد کرد. برای شروع ابتدا باید بیسکوئیت‌ها را با استفاده از میکسر خرد کنید تا پودری یکدست از بیسکوئیت‌ها برای کراست کیک خود به دست آورید.

مرحله دوم

پودر بیسکوئیت را با 20 گرم کره دویچه مارکن ذوب شده مخلوط کنید و خوب هم بزنید. کف قالب کمربندی خود را نیز با مقدار کمی کره چرب کنید و سپس با استفاده از دست یا قاشق مخلوط را در کف و دیواره قالب به صورت یکدست پخش کنید. دقت کنید تا تمام پودر بیسکوئیت را مصرف نکنید و کمی از آن را برای پوشاندن روی کیکتان نگهدارید. حالا قالب را در یخچال قرار دهید تا به مدت یکساعت استراحت کند و به سراغ آماده کردن مایه کیک خود بروید.

مرحله سوم

در قابلمه‌‍ای تمیز یک پیمانه شکر و دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با هم مخلوط کنید و سپس سه عدد تخم‌مرغ به آن‌ها اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا خامه ترش را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و هم بزنید. در همین حین 70 گرم کره و یک قاشق چای‌خوری وانیل را نیز به مخلوط روی حرارت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

قالب کمربندی را از یخچال بیرون بیاورید و مایه کیک را روی کراست آن بریزید. سپس روی مایه خامه‌ای کیکتان را با باقیمانده پودر بیسکوئیت‌ها بپوشانید و کیک را به مدت یکساعت در یخچال قرار دهید تا خوب خودش را گرفته و آماده شود. پس از یکساعت کیک یخچالی با خامه ترش شما آماده است. آن را از یخچال بیرون آورده  و با توت‌فرنگی یا هر میوه دیگری که می‌خواهید تزئین کنید و برش بزنید و در کنار یک فنجان چای یا قهوه داغ نوش جان کنید.

دیدگاه ها