تزیین میرزا قاسمی با ۵۰ ایده خاص و جذاب

روش های تزیین میرزا قاسمی

میرزا قاسمی یک غذای خوشمزه با ترکیب بادمجان‌های مزه‌دار شده با سیر، گوجه فرنگی، روغن یا کره، نمک و فلفل است که با تخم‌مرغ ترکیب می‌شوند و معمولا با نان یا برنج سرو می‌شود. اما پخت میرزا قاسمی فقط به درست پختن آن محدود نمی‌شود چون این روزها این غذا یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که حتی می‌توان آن را صورت لقمه یا فینگرفود هم سرو کرد. بنابراین این روزها تزیین میرزا قاسمی هم درست مثل پختش یک هنر است که باید در کنار طرز تهیه میرزا قاسمی آن را هم یاد بگیرید.

تاریخچه میرزا قاسمی

گفته می‌شود که میرزا قاسمی توسط فرماندار سابق رشت در کنار دریای خزر اولین بار تهیه شده است. او در زمان قاجار به عنوان سفیر در روسیه خدمت می‌کرد و شهرت داشت. افسانه‌ها حاکی از آن است که او در زمانی که در روسیه بوده، این دیپ بادمجان برشته را تهیه کرده و طبیعتا در پایان دوره تصدی خود، آن را با خود به گیلان بازگردانده است و بعدها از اینجا، محبوبیت آن در سراسر منطقه گسترش یافته تا این‌که به یک دستور غذای محبوب در سراسر کشور تبدیل شد.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

  • بادمجان
  • گوجه فرنگی
  • پیاز
  • سیر
  • تخم مرغ
  • زردچوبه و فلفل سیاه
  • ظرف مناسب برای تزیین میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزاقاسمی

تهیه این غذا با دودی کردن بادمجان‌ها روی گریل یا شعله مستقیم گاز شروع می‌شود. بعد از دودی شدن بادمجان‌ها هم باید پوست آن را بگیرید و گوشت آن را له کنید. بعد گوجه‌ها را پوره کنید.

در نهایت در یک تابه بزرگ، روغن را گرم کنید و سیر را تفت دهید تا طلایی شود. گوجه فرنگی‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و بپزید تا آب اضافی شروع به تبخیر کند سپس بادمجان دودی له شده و ادویه‌ها را اضافه کنید و بگذارید بپزند تا غلیظ شده و آب اضافی تقریبا به طور کامل تبخیر شود.

در نهایت با شکستن تخم مرغ‌ها در مخلوط، میرزا قاسمی شما کامل می‌شود و می‌توانید آن را با نان یا برنج کته نوش جان کنید. فقط از تزیین میرزا قاسمی برای جذاب‌تر شدن آن غافل نشوید.

تزیین میرزا قاسمی به شکل‌ها و روش‌های مختلف

میرزا قاسمی را هم می‌توانید خیلی ساده با استفاده از ظروف زیبا تزیین کنید هم می‌توانید با قرار دادن انواع سبزیجات و سالاد یا شکل دادن به نان و برنج تزیین کنید. اما شاید جذاب‌ترین روش تزیین میرزا قاسمی این است که آن را به شکل فینگرفود برای مهمانی‌ها آماده کنید.

نویسنده

حبیبه مجیدی

مترجمی بودم که دوست داشت روزنامه‌نگار باشد؛ روزنامه‌نگاری شدم که به دنیای روابط عمومی آنلاین کشیده شد و در نهایت نویسنده‌ای شدم تا همچنان بیاموزم.

بیشتر بخوانید

دیدگاه ها