بهترین روش تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

طرز تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش
آسان
6-8 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پوره سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در کنار غذاهای اصلی، مخصوصا غذاهای گوشتی در مهمانی ها سرو می‌شود و مورد پسند اکثر آدم‌ها است. البته این غذا را می­‌توان به عنوان یکی از میان‌وعده‌های جذاب برای کودکان هم در نظر گرفت. در این دستور غذایی قرار است راه و روش تهیه یک پوره سیب زمینی ساده ولی بسیار خوشمزه را با هم یاد بگیریم. (اگر هوس کردید یک میان‌وعده سرخ‌کردنی و طبعا پرکالری‌تر با سیب‌زمینی درست کنید، سیب‌زمینی تنوری، سیب‌زمینی سرخ‌کرده هندی و راز تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده خوشمزه را امتحان کنید!)

مواد لازم برای تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

  • سیب‌زمینییک و نیم کیلو
  • شیر375 گرم
  • کره90 گرم
  • خامه ترش120 گرم
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • نمکبه مقدار لازم
  • رزماری (دلخواه)به مقدار لازم

طرز تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

مرحله اول

یک قابلمه بزرگ بردارید و بیشتر از نصف آن را آب بریزید. مقداری نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید آب جوش بیاید. در این فاصله سیب‌زمینی‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و زمانی که آب جوش آمد، به قابلمه اضافه کنید. زیر گاز را کم کنید و اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها بپزند.

مرحله دوم

یک ماهیتابه بردارید و کره را داخل آن بریزید و زیر آن را روشن کنید. شیر را به کره اضافه کنید و صبر کنید تا گرم شوند. هر زمان که سیب‌زمینی‌ها پختند، آن‌ها را از قابلمه دربیاورید و به کمک غذاساز، رنده و یا گوشت‌کوب آن‌ها را به شکل پوره در بیاورید. تا اینجا طرز تهیه این نوع از پوره با پوره سیب‌زمینی و سیر مشابه است و راه تهیه این دو نوع پوره از اینجا جدا می‌شود.

مرحله سوم

حالا پوره سیب‌زمینی و سس آن حاضر است. کافی است شیر و کره را به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید و خامه ترش را به این ترکیب اضافه کنید. دقت کنید که مواد را با دستکش (یا هر شیوه‌ای که راحت هستید) خوب هم بزنید و مخلوط کنید. در آخر فلفل، نمک و رزماری (اگر طعم آن را دوست دارید و در دسترس‌تان است) را اضافه کنید.

میان وعده‌ی سالم، ساده و همه‌پسند شما حاضر است! حالا می‌توانید در حالی که با فرزندان جلوی تلویزیون لم داده‌اید از خوردن این خوراکی هیجان‌انگیز اما سالم لذت ببرید. اگر سبزیجات و زعفران دوست دارید، طرز تهیه پوره سیب‌زمینی با زعفران و کره را هم امتحان کنید.

دیدگاه ها