طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی و مقوی با کره و زعفران

طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

پوره سیب زمینی تنها یک میان‌وعده فوری و انرژی‌بخش برای کودکان نیست. این پوره ساده و خوشمزه، این‌روزها به یک دورچین رایج برای دیس غذاهای مجلسی هم تبدیل شده است. اگر می‌خواهید در زمان کوتاهی سفره‌ای رنگارنگ را بچینید و مهمانانتان را با تنوع طعم‌ها و رنگ‌ها شگفت‌زده کنید، این مطلب را بخوانید. ما طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی که با کره و زعفران آماده شده است را به شما آموزش می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تهیه این پوره ساده و خاص را تنها به زمان مهمانی‌ها موکول نکنید و این غذای خوشمزه و خوش‌عطر را به رژیم غذایی هفتگی فرزندتان وارد کنید.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی

  • سیب زمینییک کیلوگرم
  • کرههشت قاشق غذا‌خوری
  • سیرسه حبه
  • گشنیز خشکیک قاشق چای‌خوری
  • بادام بو‌داده و خرد شدهیک سوم فنجان
  • کنجد بو‌دادهیک قاشق غذا‌خوری
  • پونه کوهیدو قاشق غذا‌خوری
  • شیر گرمیک فنجان
  • نمک و زعفراننمک و زعفران

طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی

مرحله اول

پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش هم آماده می‌شود اما اینبار روش متفاوت را برای تهیه این دورچین به شما آموزش می‌دهیم. برای شروع در قابلمه‌ای مقداری آب و کمی نمک بریزید و بگذارید تا بجوشد، سیب زمینی‌های پوست‌کنده شده را در آب جوش بگذارید تا بپزد (پختن سیب‌ زمینی حدودا 15 دقیقه طول می‌کشد البته مدت زمان پخ به نوع سیب‌ زمینی بستگی دارد).

مرحله دوم

شش قاشق غذا‌خوری کره را روی حرارت ملایم آب کنید و بعد سیر را به آن اضافه کنید و و بعد از پنج تا ۱۰ دقیقه آن را از روی حرارت بردارید، در صورت تمایل می‌توانید تکه‌های سیر‌ را خارج کنید. تفت خوردن حبه سالم سیر در کره برای عطردار و خوشمزه کردن پوره شما کافی است. پس نیازی نیست خود سیر را در این دورچین باقی بگذارید. البته اگر دوست دارید عطر سیر بیشتر در پوره بپیچد می‌توانید از طرز تهیه پوره سیب‌زمینی با سیر یا پوره سیب‌زمینی با سیر تنوری کمک بگیرید.

مرحله سوم

کنجد و بادام را آسیاب کنید و بعد گشنیز خشک شده را هنگام اضافه کردن بین دو کف دست پودر کنید و به آن‌ها اضافه کنید. با اضافه کردن این مواد پوره سیب زمینی شما مقوی‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود. با اضافه کردن پنیر به این پوره می‌توانید پوره سیب‌زمینی پنیری تهیه کنید.

مرحله چهارم

وقتی سیب‌ زمینی‌ها پخته و نرم شد آن‌ها را کاملا له کنید و مقداری شیر، دو قاشق غذا‌خوری کره و کمی نمک به آن اضافه کنید. پوره سیب‌ زمینی به این ترتیبی که گفته شد آماده شده است در این مرحله می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر سرو کنید و سس سیر و کره‌ای که آماده کردید را نیز به صورت تزئینی روی آن قرار دهید، به یاد داشته باشید که پوره سیب‌ زمینی را حتما به صورت گرم سرو کنید.

دیدگاه ها