طرز تهیه پوره سیب زمینی پنیری با طعمی متفاوت

طرز تهیه پوره سیب‌زمینی پنیری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پوره سیب‌زمینی یکی از مشتقات جذاب سیب‌زمینی است که به دلیل نحوه پختش سالم است و می‌توانید با وجدانی راحت و لذت مضاعف آن را میل کنید! برای تهیه پوره سیب‌زمینی راه‌های زیادی پیش پای‌تان است. در این مقاله قرار است با هم طرز تهیه پوره سیب زمینی پنیری را یاد بگیریم. اگر یک‌بار این دستور را امتحان کنید، شاید دیگر هیچ پوره سیب زمینی دیگری به دهان‌تان مزه ندهد!

مواد لازم برای تهیه پوره سیب‌زمینی پنیری

  • سیب‌زمینی متوسطیک کیلوگرم
  • خامه ترشیک چهارم فنجان
  • پنیر چدار (خردشده)دو فنجان
  • پیازچه (خردشده)به مقدار لازم
  • نمکبه مقدار لازم
  • فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه پوره سیب‌زمینی پنیری هیجان‌انگیز

مرحله اول

یک قابلمه بزرگ را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت بگذارید. آب که به جوش آمد، سیب زمینی‌ها (که قبلا آن‌ها را شسته‌اید) و مقداری نمک به آن اضافه کنید و صبر کنید تا سیب زمینی‌­ها مغزپخت شوند. برای فهمیدن این موضوع خوب است یک چنگال را تا وسط سیب‌زمینی فرو کنید تا ببینید نرم شده یا نه.

مرحله دوم

سیب زمینی‌های پخته‌شده را پوست بگیرید. سپس آن‌ها را با کمک گوشت‌کوب یا رنده خوب له کنید تا به شکل پوره سیب‌زمینی در بیایند. حالا خامه ترش و پنیر چدار را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم

پوره سیب‌زمینی شما آماده است و حالا باید آن را در یک ظرف مناسب و زیبا بریزید و تزیین کنید. برای نزیین پوره سیب‌زمینی از پیازچه خردشده استفاده کنید. پیازچه یکی از موادی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و اضافه کردنش به غذا باعث معطر شدن آن می‌شود. اما اگر به پیازچه دسترسی نداشتید، از سبزیجات خردشده مثل گشنیز برای تزیین استفاده کنید.

نکاتی درباره پوره سیب‌زمینی

پوره سیب‌زمینی یک وعده غذایی کامل است که می‌توانید به عنوان یک وعده شام میل کنید. اما در عین حال از این غذا می‌توانید به عنوان دورچین هیجان‌انگیز غذاهای دیگر استفاده کنید. پوره سیب‌زمینی یک دورچین هیجان‌انگیز برای غذاهایی مثل استیک است. (طرز تهیه استیک استریپ با پوره سیب‌زمینی را بخوانید)

دیدگاه ها