طرز تهیه سیب زمینی تنوری با کره و عطر سیر

سیب زمینی تنوری
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سیب زمینی از آن دست سبزیجاتی است که به هر شکل سرو شود محبوب است. این ماده غذایی مقوی همیشه طرفداران را خود را دارد و به شکل‌های مختلفی طبخ می‌شود؛ از سرخ شده گرفته تا پوره آن خوشمزه است. سیب زمینی بیشترین میزان ویتامین ث را در بین سبزیجات دارد. این موضوع باعث می‌شود که برای این ایام از سال گزینه مناسبی باشد. در این دستور پخت ما به سراغ یکی از شیوه‌های طبخ سیب زمینی رفتیم. سیب زمینی تنوری که آغشته به کره و عطر سیر است، می‌تواند یک وعده غذایی کامل باشد.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری

  • سیب زمینی کوچکیک‌ونیم پیمانه
  • کره ذوب شدهیک‌چهارم پیمانه
  • روغن زیتونیک‌چهارم پیمانه
  • سیر چرخ شدهسه حبه
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • پنیر موزارلا رنده شدهیک پیمانه
  • پنیر پارمسان رنده شدهنصف پیمانه
  • جعفری ساطوری شدهیک‌چهارم پیمانه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

مرحله اول

پیش از هر چیز برای تهیه سیب زمینی تنوری دمای فر را روی 190  درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. همچنین سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید

مرحله دوم

روی هر سیب زمینی شکاف‌های کوچکی از عرض ایجاد کنید. در این مرحله مراقب باشید که سیب زمینی را تا انتها برش ندهید. سپس هر کدام را روی سینی فر قرار دهید.

مرحله سوم

کره، روغن زیتون و سیر را در یک ظرف کوچک با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با استفاده از قلموی آشپزی  روی سطح سیب زمینی‌ها  بریزد.

سینی فر را به گاز منتقل کنید و اجازه بدهید که سیب زمینی تنوری شما بپزد. این‌کار حدودا 20 دقیقه زمان می‌برد. هنگامی‌که لبه‌های سیب زمینی طلایی شد و شکاف‌ها از یکدیگر باز شدند، کار شما در این مرحله به پایان می‌رسد.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی تنوری، سیب زمینی‌ها را از فر خارج کنید و سطح آن‌ها را به پنیر موزارلا، پارمسان و مقداری کره آغشته کنید. سینی را محدد به داخل فر برگردانید و 23 تا 25 دقیقه به آن‌ها فرصت پخته شدن بدهید.

مرحله پنجم

زمانی‌که سیب زمینی‌ها پخت، شما می‌توانید از جعفری تازه برای روی آن استفاده کنید. حالا نوبت آن رسیده که سیب زمینی تنوری را نوش جان کنید. کنار سیب زمینی تنوری سس‌های مختلفی مثل سس قارچ، سس گوجه فرنگی یونانی، سس پاپریکا مجارستانی، مایونز هلندی و سس مکزیکی می‌توانید سرو کنید و طعم آن را دلنشین‌تر کنید.

 

دیدگاه ها