طرز تهیه سس پاپریکا مجارستانی همراه با روش تهیه پاپریکا

طرز تهیه سس پاپریکا
آسان
۴ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

پاریکا همان فلفل دلمه‌ای خودمان است. گرد آن که از فلفل قرمز رسیده تهیه می‌شود، در بسیاری از غذاهای اروپای شرقی، به ویژه مجارستان، طرفدار دارد و با اینکه تندی ندارد، عطر و رنگ فلفل قرمز را به غذا می‌دهد. این گرد را می‌توان به جای رب گوجه‌فرنگی به خورش یا آبگوشت زد. گرد پاپریکا در چنین غذاهایی، تغییر زیادی در طعم ایجاد نمی‌کند و تنها عطر خوشایندی را به آن اضافه می‌کند. در این مطلب ساده‌ترین روش تهیه پاپریکا را همراه با طرز تهیه سس پاپریکا به شما آموزش می‌دهیم. این سس را می‌توانید با کباب و استیک میل کنید و اگر دوست داشتید، مثل مجارستانی‌ها آن را با فلفل قرمز تند آماده کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

مواد لازم برای تهیه سس پاپریکا

  • فلفل دلمه‌ای قرمز (تخم گرفته)دو عدد
  • فلفل قرمز تند (ساییده)سه عدد
  • سرکهچهار قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سس پاپریکا

مرحله اول

قبل از اینکه سس را آماده کنید، پاپریکا را آماده کنید. برای تهیه گرد پاپریکا، کافی است تعدادی فلفل دلمه‌ای قرمز و رسیده را بشکافید و تخم و گوشت سفید توی آن را در بیاورید. بعد پوسته فلفل را خرد کنید و در هوای آزاد یا زیر آفتاب قرار دهید تا خشک شود. فلفل خشک شده را آسیاب کنید یا بکوبید و بعد از الک کردن در ظرف دلخواهتان بریزید.

برای به کار بردن پاپریکای تازه، به جای گرد آن، فلفل را روی شعله کباب کنید و چند دقیقه در یک کیسه فریزر قرار دهید تا بخار کند و پوست آن به راحتی جدا شود. سپس پوست را بردارید و گوشت قرمز را با کمی نمک بکوبید و به‌صورت خمیر در بیاورید. این خمیر را می‌توانید مثل رب گوجه‌فرنگی به غذاهایتان اضافه کنید.

مرحله دوم

برای تهیه سس پاپریکا، ابتدا فلفل دلمه‌ی و فلفل قرمز را با کمی نمک و فلفل بکوبید و در سرکه بخوابانید. می‌توانید برای تهیه این سس، از سرکه خانگی هم استفاده کنید. بعد از یک ساعت، دو تا سه قاشق آب به این مواد اضافه کنید و هم بزنید.

دیدگاه ها