تزیین چیکن استراگانف با ۵ ایده آسان و خلاقانه

تزئین چیکن استراگانف
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

فصل زمستان همیشه یک غذای گرم و خوشمزه را می‌طلبد؛ چیکن استراگانف به سبک اصل روسی با سس مخصوص یکی از همان انتخاب‌ها است. طرز تهیه و نحوه سرو آسان چیکن استراگانف شاید از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این غذا در تمامی مناطق باشد. ناگفته نماند که در بعضی مناطق نحوه سرو آن کمی متفاوت است. با این حال تزئین چیکن استراگانف معمولا ساده است، اما گاهی شما با ایده‌های خلاقانه خود می‌توانید آن را به یک غذای مجلل تبدیل کنید.

طرز تهیه و تزئین چیکن استراگانف را این‌جا برایتان می‌گوییم تا آن را برای خانواده شش نفره‌ خود در مدت ۳۰ دقیقه آماده کنید. با ما همراه باشید.

مود لازم برای تهیه چیکن استراگانف

  • کره دو قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ (خردشده) ۵۶۰ گرم
  • قارچ (خردشده) ۲۲۵ گرم
  • پیاز (خردشده) یک عدد
  • آرد سه قاشق غذاخوری
  • نمک یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • فلفل یک‌چارم قاشق چای‌خوری
  • آب مرغ یک فنجان
  • خامه ترش یک‌دوم فنجان

طرز تهیه چیکن استراگانف

۱. پختن مرغ و تفت دادن قارچ، اولین مرحله از پخت چیکن استراگانف

آماده کردن قارچ و مرغ چیکن استراگانف

قبل از شروع تزئین چیکن استراگانف، اول باید آن را آماده کنید، پس یک قاشق از کره را داخل تابه بیاندازید و اجازه دهید که آب شود. در این فاصله به سراغ سینه‌های مرغ بروید و آن‌ها را خرد کنید، سپس داخل تابه بیاندازید و به مدت شش تا هفت دقیقه تفت دهید. آن‌ها را در بشقابی جداگانه بریزید و کنار بگذارید.

در ادامه نوبت به پیاز و قارچ‌ها می‌رسد. هر دو آن‌ها را خرد کنید و کنار بگذارید. کره باقی‌مانده را داخل تابه بیاندازید و بعد از آب شدن، پیاز را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از طلایی شدن رنگ پیازها، قارچ‌ها را داخل تابه بریزید. این دو را خوب هم بزنید و اجازه دهید در مدت پنج تا شش دقیقه بپزند. در این مدت نمک و فلفل را هم اضافه کنید تا به خورد مواد برود.

نکاتی برای پخت مرغ و تفت دادن قارچ

  • بهتر است از تابه نچسب استفاده کنید.
  • در این مرحله پیاز‌ها باید به خوبی نرم شوند.
  • بهتر است از قارچ‌های دکمه‌ای سفید استفاده شود.
  • قبل از اضافه کردن نمک و فلفل، آب قارچ‌ها باید تبخیر شده باشد.
  • اجازه دهید مرغ‌ها آن‌قدر تفت داده شوند که دیگر رنگ صورتی‌شان باقی نماند.
  • می‌توانید آب لیمو طبیعی به قارچ‌ها اضافه کنید تا هم زودتر آب‌شان جمع شود و هم تغییر رنگ ندهند.

۲- سرو کردن، دومین مرحله از پخت چیکن استراگانف

اضافه کردن خامه ترش برای تهیه چیکن استراگانوف

شما در آخرین مرحله از دستور پخت این غذا، باید مرغ‌های پخته‌شده را همراه آب مرغ داخل تابه بریزید و اجازه دهید که به مدت چهار دقیقه با یکدیگر پخته شوند. مود را هم بزنید تا علاوه بر ترکیب شدن، غلیظ شود. در انتها خامه ترش را اضافه کنید و هم بزنید.
درب تابه را بگذارید و اجازه دهید برای پنج دقیقه به آرامی با یکدیگر بپزند.

نکات سرو چیکن استراگانف

  • می‌توانید چیکن استراگانف خود را روی نودل یا پاستا سرو کنید.
  • این غذا را می‌توانید با نان باگت تازه هم میل کنید.
  • از آویشن، ریحان و جعفری می‌توانید به عنوان چاشنی این غذا استفاده کنید.

۵ ایده خلاقانه برای تزئین چیکن استراگانف

بعد از آن‌که طبق دستور، غذا را آماده کردید، نوبت آن است که به سراغ تزئین چیکن استراگانف بروید و برای سرو روی میز آماده‌اش کنید. به خاطر داشته باشید که این غذا را با مواد غذایی فراوانی می‌توان سرو کرد، پس به راحتی می‌توانید از آن‌ها برای تزئین ایده بگیرید. پاستا، نودالیت، برنج و نان موادی هستند که معمولا با استراگانف همراه هستند، در ادامه به شما چند ایده برای تزئین این غذای خوشمزه خواهیم گفت.

۱- تزئین چیکن استراگانف با خلال سیب زمینی و گوجه گیلاسی

تزئین چیکن استراگانوف با خلال سیب زمینی و گوجه
خلال سیب‌زمینی و گوجه گیلاسی زیبایی خاصی به این غذا می‌دهند.

بعد از آماده شدن چیکن استراگانف، آن را داخل ظرف موردنظر بریزید و روی آن را با خلال‌های سیب‌زمینی بپوشانید. البته که به ظرف شما هم بستگی دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید خلال‌ها را در سمت راست ظرف ریخته و گوجه گیلاسی‌ را سمت دیگر آن بگذارید.

۲- تزئین چیکن استراگانف با نان باگت

نان باگت و چیکن استراگانف
چیکن استراگانف با نان باگت را به هر صورتی که بخواهید می‌توانید تزئین و سرو کنید.

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ در جواب باید بگوییم بعد از تهیه این غذا، نان باگت تازه را برش دهید و مواد را روی آن بریزید، در آخر کمی آویشن و پنیر پارمسان روی آن بپاشید. حتی می‌توانید خرده‌های نان باگت را روی ظرف چیکن استراگانف‌تان بریزید و آن را به همراه جعفری و ریحان خشک تزئین کنید.

۳- تزئین چیکن استراگانف با سبزیجات

روش تزئین چیکن استراگانف با سبزیجات
در صورت سرو و تزئین چیکن استراگانف با سبزیجات، کربوهیدرات کم‌تری مصرف می‌شود.

در صورت داشتن رژیم، بعد از پخت این غذا، آن را با نودالیت سرو کنید و برای تزئین از گل‌کلم یا کلم‌ بروکلی بخارپز کمک بگیرید، تا کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.

۴- تزئین چیکن استراگانف با کروتان و پاستا

نان کروتان به تزئین زیباتر چیکن استراگانف کمک می‌کند.

نان‌های برشته شده و مربعی شکل کروتان نه تنها می‌توانند بافت و طعم خوبی به این غذا بدهند، بلکه به تزئین زیباتر آن هم کمک می‌کند. طرز تهیه نان کروتان بسیار ساده است، به راحتی می‌توانید آن را در منزل برای انواع غذاها تهیه کنید.

۵- تزئین چیکن استراگانف با پیاز سرخ‌کرده و لیمو ترش

تزئین چیکن استراگانف
پیاز سرخ‌کرده طعم شیرینی و بافت تردی به این غذا می‌دهد.

پیاز سرخ‌کرده هم می‌تواند یکی از گزینه‌های تزئین چیکن استراگانف باشد؛ بافت ترد و طعم شیرینی به آن می‌دهد. بعد از سرو غذا در ظرف، با توجه به سلیقه شما، پیازهای سرخ‌شده می‌توانند کامل روی مواد را بپوشانند یا در سمتی از ظرف ریخته و سمتی دیگر با برش‌هایی از لیموترش تزئین شود.

نکاتی برای تزئین چیکن استراگانف

مراحل تهیه چیکن استراگانف ساده و آسان است و حتی در منزل هم می‌توانید آن را به سبک رستورانی تهیه کنید، اما مسئله‌ای که مطرح می‌شود تزئین آن است. شما با یک تزئین ساده می‌توانید لذت خوردن آن را دو برابر کنید. با این در ادامه نکاتی از تزئیین و نحوه نگه‌داری آن را مطرح کرده‌ایم، شاید کمی از سوالات‌ شما را جواب داده باشیم.

  • شاید با خواندن ایده‌های گفته‌شده در این مطلب، باز هم برایتان سوال باشد که بهترین تزئین برای این غذا چه می‌تواند باشد؛ بهترین تزئین، تزئین شما است. تمامی موارد برای تزئین، تنها ایده‌هایی برای شروع هستند، در نهایت این خود شما هستید که با توجه به سلیقه، مواد در منزل و ظرف سروتان آن را باید تزئین کنید.
  • شما با توجه به سلیقه‌ خودتان می‌توانید برای تزئین چیکن استراگانف از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی بخارپز، لوبیاسبز بخار پز، تره‌فرنگی و جعفری استفاده کنید. این سبزیجات، بهترین سبزیجاتی هستند که علاوه بر زیبایی بخشیدن به غذا، طعم آن را هم بهتر می‌کند.
  • شاید یکی از دلایل محبوبیت این غذا سرو آن با همه چیز باشد، این به ذائقه و رژیم شما بستگی دارد. معمولا چیکن استراگانف را با پاستا، پوره سیب‌زمینی، برنج، نان کروتان و سبزیجات سرو می‌کنند.
  • همیشه سوالی که در رابطه با این غذا مطرح می‌شود، چگونگی نگه‌داری آن است. تنها کافی است بعد از خنک شدن، مواد را داخل یک ظرف پلاستیکی درب‌دار بریزید تا بتوانید آن را به مدت چهار روز در یخچال و یک ماه در فریزر نگه‌داری کنید.
  • یکی از نگرانی‌های افراد درباره این غذا، گرم کردن مجدد و تغییر مزه آن است. شاید با حرارت دادن سس، مواد در قابلمه حالت جدا شدن به خود بگیرند، اما در مزه هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود.
  • یادتان باشد اگر می‌خواهید چیکن استراگانف به سبک رستورانی داشته باشید می‌توانید طرز تهیه چیکن استراگانف رستورانی را در کتاب کاله مطالعه کنید.

دیدگاه ها