طرز تهیه فینگرفود با پنیر ؛ یک پیش غذای خلاقانه و خوشمزه

فینگرفود با پنیر
آسان
12 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

غیرممکن است به یک مهمانی یا دورهمی دوستانه بروید و فینگرفود یکی از خوراکی‌های روز میز غذا نباشد. خوراکی‌هایی متنوع و خوشمزه که به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شوند. فینگرفود آنقدر مدل‌ها و طعم‌های متفاوتی دارد که می‌توان گفت تقریباً برای هر ذائقه‌ای یک طرز تهیه فینگرفود وجود دارد. اما امروز می‌خواهیم یکی از انواع فینگرفود با پنیر را آموزش دهیم.

این فینگرفود بسیار راحت است و از آن جایی که با پنیر درست می‌شود قطعاً طرفداران زیادی خواهد داشت. از طرفی در این طرز تهیه از پنیر پنج ستاره آمل گردویی استفاده شده است که باعث افزایش ارزش غذایی و خاصیت سیرکنندگی این غذا می‌شود. بنابراین به عنوان یک وعده غذایی سبک هم می‌توانید از این فینگرفود با پنیر استفاده کنید. در ادامه، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فینگرفود با پنیر

  • خمیر هزارلا پمینا700 گرم
  • پنیر پنج ستاره آمل گردویی400 گرم
  • پنیر پنج ستاره آمل کلاسیک 300 گرم
  • شوید خشکیک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • کره پاستوریزه کالهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه فینگرفود با پنیر

مرحله اول

اگر برای تهیه فینگرفود با پنیر آماده هستید، شروع کنید. در همان ابتدا باید بگوییم، بهتر است خمیر هزارلا را از مدتی قبل از شروع مراحل تهیه فینگرفود از فریز بیرون بیاوید تا به دمای اتاق برسد. سپس، فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. مدتی صبر کنید تا فر به دمای تنظیم‌شده برسد. در همین حین، سراغ درست کردن فینگر‌فودها بروید. البته فراموش نکنید کره را هم به میزان لازم تهیه کنید و از یخچال بیرون بیاورید تا کمی نرم شود.

مرحله دوم

در ادامه مراحل تهیه فینگرفود با پنیر ، پنیرها را در یک ظرف می‌ریزیم. این دو پنیر با ترکیباتی که دارند، طعم بهتری به فینگرفود شما می‌دهند. بعد از این توضیحات، نوبت اضافه کردن شوید خشک به پنیرها می‌رسد. مواد را هم بزنید تا حسابی با یک‌دیگر مخلوط شوند. می‌توانید شوید خشک را از میزانی که در مواد اولیه تهیه فینگرفود با پنیر گفته شد، بیشتر استفاده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله، خمیر‌ هزارلا پمینا را به مستطیل‌های 12 در چهار سانتی‌متری تقسیم کنید. کره را که از قبل بیرون مانده و حالا دیگر آب شده را با فرچه روی خمیرها بکشید تا کمی چرب شوند. مخلوط پنیر و شوید را به اندازه دلخواه روی ورقه‌ها بگذارید و با یک ورقه دیگر روی آن را بپوشانید. حواستان باشد درزهای خمیر را کامل بپوشانید. می‌توانید همان یک ورقه را هم به گونه‌ایی بپیچید که دیگر نیازی به ورقه رویی نباشد.

مرحله چهارم

در ادامه مراحل تهیه فینگرفود با پنیر ، زرده تخم مرغ را جدا کنید و در یک کاسه بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. پس از آن‌که تمام مواد را درون خمیرها پیچیدید، تخم مرغ‌های هم‌زده را با فرچه روی خمیرها بکشید. خمیرهای پرشده را درون فر که از قبل روشن کرده بودید، قرار دهید. اجازه دهید مواد به مدت 15 تا 18 دقیقه درون فر بمانند تا زمانی که رنگ خمیرها طلایی شود. حالا نوبت به سرو آن می‌رسد. گارنیش فینگرفودها را فراموش نکنید که تزئین غذا بخشی از پخت آن‌ها است.

فوت و فن‌های تهیه فینگرفود با پنیر

  • می‌توانید به جای پنیر هزارلا پمینا از نان چاپاتی استفاده کنید و درون آن را با پنیر و شوید پر کنید. سپس، درون فر قرار دهید تا حسابی رنگ نان متمایل به قهوه‌ای شود. سپس، با ترتیلای خانگی، کراکر یا انواع میوه و سبزیجات خردشده تازه نوش جان کنید.
  • اگر می‌خواهید کل میز سرو شما با فینگرفود و غذاهای جمع و جور پر شود، می‌توانید از لقمه پیچ پنیری و توپک پنیری هم استفاده کنید.
  • در آخر اگر طرز تهیه فینگرفود با پنیر را امتحان کردید، از تجربه‌ خودتان در درست کردن و طعم آن برای ما بنویسید. چقدر این فینگرفود را دوست داشتید؟

دیدگاه ها