طرز تهیه کیک قاشقی با شیر بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک قاشقی بدون فر
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های کیک‌پزی، پخت کیک قاشقی با شیر است. بنابراین اگر هوس پختن کیک کرده‌اید اما زمان کافی ندارید، کیک قاشقی برای شما مناسب است. تهیه کیک قاشقی با شیر نیاز به فر هم ندارد و کافیست از مواد خمیر کیک برداشته و آن را داخل روغن سرخ کنید.

از مزیت‌های پخت کیک قاشقی این که با مواد کمتر می‌توانید چندین طعم را همزمان در چند کیک داشته باشید. تنها با اضافه کردن طعم‌دهنده‌هایی مانند: زعفران دم کرده، پودر کاکائو، پودر قهوه یا چاشنی‌هایی مانند میخک یا دارچین می‌توانید همزمان چند طعم کیک را در یک وعده دسر داشته باشید. علاوه بر این موارد، در صورت دسترسی نداشتن به فر، تنها با کیک شیرجوش یا قابلمه کوچک می‌توانید کیک را به راحتی در زمان کمتر درست کنید.

این کیک به عنوان وعده صبحانه در بسیاری از کشورها سرو می‌شود. ضمن این که می‌توانید از ماست پرچرب به عنوان جایگزین شیر در تهیه این دسر استفاده کنید. در ادامه با طرز تهیه کیک قاشقی با شیر بدون نیاز به فر همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک قاشقی

  • تخم مرغ یک عدد
  • شکر نصف پیمانه
  • شیر کم‌چرب کاله نصف پیمانه
  • آرد شیرینی پزی یک پیمانه
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ پودریک قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک قاشقی بدون نیاز به فر

مرحله اول

پیش از آن که به سراغ مراحل تهیه کیک قاشقی بروید، تمام مواد را آماده کرده و در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسند. برای شروع، آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند. در گام بعدی، آن‌ها را سه بار الک کنید تا در اصطلاح آشپزی سبک شوند.

مرحله دوم

یک کاسه نسبتا بزرگ بردارید. تخم مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنید. سپس، شکر و وانیل را به آن اضافه کنید. به کمک یک چنگال یا همزن دستی خوب مواد را هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شده، ضمن این که مواد خوب مخلوط شوند. بعد از آن، شیر را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و آنقدر ادامه بدهید تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

مخلوط الک شده آرد را به تدریج به مواد داخل کاسه اضافه کنید. همزمان با اضافه کردن مرحله به مرحله آرد، مواد را هم بزنید تا آرد با مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه کیک قاشقی مقداری زعفران دم کنید. وقتی زعفران دم کشید، آن را به داخل مایه کیک اضافه کنید. اگر مایلید در کنار طعم زعفرانی، طعم شکلاتی یا قهوه را هم داشته باشید، مواد مایه کیک را پیش از افزودن زعفران تقسیم کنید. به هر قسمت، طعم دلخواه را اضافه کنید. بعد از آن همزدن را فراموش نکنید.

مرحله پنجم

داخل یک شیر جوش مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس، یک قاشق از مواد مایه کیک بردارید و داخل روغن بریزید. اجازه دهید تا با حرارت ملایم سرخ شوند. در این فاصله روی یک ظرف، کاغذ روغنی قرار دهید و کیک‌های سرخ شده را روی کاغذ بچینید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

مرحله ششم

بعد از این که روغن آن‌ها گرفته شد، برای تزئین می‌توانید از مقداری پودر شکر یا سس شکلاتی یا سس توت فرنگی استفاده کنید.

نکات طرز تهیه کیک قاشقی بدون نیاز به فر

  • حتما حرارت را ملایم نگهدارید تا داخل کیک خام نماند و روی کیک بسوزد.
  • می‌توانید به جای شیر از ماست پرچرب به عنوان جایگزین (برای تهیه کیک ماست قاشقی) استفاده کنید. ماست بافت کیک را پوک و نرم‌تر می‌کند.
  • غلظت مایه کیک آماده شده باید نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد.
  • مقدار روغن داخل قابلمه یا شیر جوش باید به قدری باشد که کیک داخل آن غوطه ور شود؛ در غیر اینصورت کیک مثل کوکو می‌شود و پف نمی‌کند.
  • هنگام سرخ کردن به نسبت اندازه قابلمه مایه کیک بریزید. اگر مایه کیک بیش از حد زیاد باشد، کیک‌ها بهم می‌چسبند. ضمن این که مایه کیک خوب پخته نمی‌شود.

دیدگاه ها