دتاکس واتر و طرز تهیه چند مدل از آن

آسان
۱ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شاید تا به حال در محل کار یا باشگاه‌ یا مدرسه متوجه بطری‌هایی با آب و تیکه‌های میوه، شده باشید. این نوشیدنی یک نوشیدنی سم‌زدا به نام دتاکس واتر است که اخیرا طرفداران زیادی میان ورزشکاران پیدا کرده و در کافه‌ها و رستوران‌ها مرسوم شده است. دتاکس (یا همان دیتاکس) یک سم‌زدای قوی است و برای کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن بسیار مناسب است. با نوشیدن دتاکس واتر علاوه بر این که سموم بدن خود را دفع می‌کنید، با نوشیدن آب بیشتر، کمتر احساس گرسنگی کرده و آب مورد نیاز بدن و عضلات خود را فراهم می‌کنید. دیتاکس واتر سرشار از ویتامین و مواد مغذی است.

برای تهیه دیتاکس واتر داخل ظرف مقداری آب و میوه‌های مورد علاقه‌تان را بریزید و دو تا سه ساعت داخل یخچال قرار دهید. حتما از آب تصفیه شده استفاده کنید، اگر به آب تصفیه شده دسترسی ندارید از آب جوشیده شده استفاده کنید.

در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه چند نوع دیتاکس آشنا می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه دتاکس واتر انبه و زنجبیل

  • آبیک لیوان
  • زنجبیل رنده شدهیک قاشق چای‌خوری
  • انبهیک عدد

مواد لازم برای تهیه دتاکس واتر زرشک و پرتغال

  • آبیک لیوان
  • پرتقالیک عدد
  • زرشکیک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه دتاکس واتر خیار

  • آبیک لیوان
  • خیاریک عدد
  • عرق نعنایک قاشق غذاخوری

دتاکس انبه و زنجبیل

طعم این دیتاکس شگفت انگیز است! زنجبیل و انبه طعم این دیتاکس را فوق‌العاده می‌کند. انبه نه تنها به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند، بلکه هضم غذا را آسان‌تر و حافظه را تقویت می کند. این نوشیدنی خواص بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای تهیه این نوشیدنی، دو سانتی‌متر ریشه زنجبیل پوست کنده و برش داده شده را با یک فنجان انبه تازه خرد کنید و در آب بریزید.

دتاکس زرشک و پرتغال

پرتقال یک میوه خوشمزه و سرشار از ویتامین C است. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است که در مقابل التهاب، پیری زودرس و سرماخوردگی از بدن محافظت می‌کند.
به شما پیشنهاد می‌دهیم که این دیتاکس را با یک برش پرتقال و یک قاشق غذاخوری زرشک کوبیده شده، در روز‌های داغ تابستان درست کنید.

دتاکس خیار

دیتاکس خیار پادشاه همه دیتاکس‌ها است. خیار فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه سرشار از ویتامین‌ها، فلاونوئید‌ها است که با التهاب مبارزه کرده و سلامت مغز شما را تضمین می‎کند.

این نوشیدنی را با یک عدد خیار متوسط پوست کنده ( بسته به سلیقه خودتان) و حلقه ای برش خورده می‌توانید آماده کنیدو برای عطر بهتر و خاصیت بیشتر در آن یک قاشق عرق نعنا بریزید.

دیدگاه ها