طرز تهیه کدو حلوایی کبابی دسر خاص و خوشمزه

کدو حلوایی کبابی
آسان
۶ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
بیش 90دقیقه

سرد شدن هوا فرصت مناسبی است تا پای دسرهای هیجان‌انگیز را به دورهمی‌های پاییزی خود باز کنید. کدو حلوایی کبابی هم مثل موس کدو تنبل، یکی از دسرهای متفاوت و خاص پاییزی است. معمولا کدو حلوایی‌های کبابی عادی را به صورت برش‌های کدو که در فر پخته می‌شوند و در آخر کمی ادویه به آن اضافه می‌شوند، درست می‌کنند. در این دستور پخت، کدو حلوایی به صورت درسته استفاده شده و با سس سیب سرو می‌شود. اگر با سس سیب آشنایی ندارید اصلا نگران نباشید. در ابتدا نحوه تهیه این سس خوشمزه را به شما توضیح داده و سپس به سراغ کدو حلوایی کبابی خوش‌عطر می‌رویم.

مطمئن باشید که عطر و طعم سیب و دارچین در کنار کدو حلوایی ترکیب گرم و دلنشینی است که خاطره خوشی در خنکای پاییز در ذهنتان باقی خواهد گذاشت.

مواد لازم برای تهیه کدو حلوایی کبابی

  • کدو حلوایی کوچک شیرینچهار عدد
  • سس سیبدو پیمانه
  • پودر دارچیننصف قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه کدو حلوایی کبابی

مرحله اول

برای تهیه کدو حلوایی کبابی بهتر است ابتدا سس سیب را آماده کنیم. هشت عدد سیب زرد متوسط انتخاب کنید. پوست آن‌ها را بگیرید و خرد کنید. سپس سیب را با کمی پوست لیمو ترش، سه قاشق غذاخوری سرکه سیب یا آب‌لیمو، نصف پیمانه شکر و یک لیوان آب در قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم

کمی دارچین و نمک به آن اضافه کنید، در قابلمه را ببندید تا سیب‌ها کاملا بپزند. وقتی که سیب‌ها کاملا نرم شدند، پوست لیمو را از مواد جدا کرده و مواد را با غذاساز یا با دست له کنید تا حالت پوره به خود بگیرد. در این مرحله سس سیب خوشمزه و خوش‌عطر شما آماده است. البته در صورتی که سیب مورد استفاده شما خیلی شیرین بود، مقدار شکر کمتری استفاده کنید.

مرحله سوم

فر را با دمای ۱‍۶۵ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک سینی مناسب فر انتخاب کرده و آن را چرب کنید. در همین فاصله سس سیب، دارچین، نمک و فلفل را در یک کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید تا سس شما کاملا مزه‌دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه کدو حلوایی کبابی باید به آماده‌سازی کدو حلوایی بپردازیم. ابتدا کدو حلوایی را با آب سرد بشویید و خشک کنید. سر آن را با چاقو برش دهید و دانه‌ها، رگ و ریشه‌های داخل کدو را با کمک قاشق خارج کنید. حال آن‌ها را در سینی فر چرب شده بچینید و در هر کدام نصف پیمانه از مخلوط سس سیب بریزید.

مرحله چهارم

روی کدو حلوایی‌ها را با فویل محکم بپوشانید و سینی را در فر قرار دهید. کدو حلوایی کبابی پس از یک ساعت و نیم تقریبا آماده خواهد بود. زمانی‌که کدو حلوایی‌ها کاملا پخته و ترد شدند آن را از فر خار کرده و فویل را بردارید تا سرد شود.

چند نکته

  • این دسر هم به صورت سرد و هم به صورت گرم  و به عنوان میان‌وعده قابل سرو است.
  • در صورتی که دوست ندارید از کدو حلوایی درسته استفاده کنید و یا کدو حلوایی شما بسیار بزرگ است، می‌توانید کدو حلوایی کبابی را به صورت خرد شده تهیه کنید. تکه‌های کوچک‌تر کدو حلوایی را در سینی چیده و روی آن سس سیب و دارچین بریزید.
  • می‌توانید دانه‌های کدو حلوایی یا همان کدو تنبل را بو دهید و از شکستن آنها لذت ببرید. می‌توانید آسان‌ترین روش بو دادن تخمه کدو حلوایی را هم ببینید.
  • دقت داشته باشید که بسته به ضخامت کدو تنبل، زمان پخت کمی متفاوت است.

دیدگاه ها