طرز تهیه املت سوسیس با پنیر بوترکیزه | یک صبحانه کامل و مقوی

املت سوسیس
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

املت ها غذاهای سریع و لذیذی هستند که با مواد در دسترس و در کمترین زمان ممکن آماده می‌شوند. املت سوسیس یکی از غذاهای پرطرفدار است که برای همه وعده‌های غذایی می‌توانید، نوش جان کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که صبحانه‌های مفصل و کامل را دوست دارند می‌توانید این املت را برای وعده صبحانه تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید و روزتان را پرانرژی شروع کنید.

املت سوسیس با وجود تخم مرغ، پنیر و سبزیجاتی که دارد، یک غذای کامل و لذیذ است و پروتئین قابل توجهی دارد. طعم و عطر پنیر بوترکیزه، لذت امتحان کردن این املت را دوچندان می‌کند. این غذا در مجموع کالری بالایی دارد و اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا قصد کاهش وزن دارید، این غذا را باید با احتیاط میل کنید و تعداد دفعات تهیه آن را متناسب با رژیم غذایی‌تان در نظر بگیرید. پنیز بوترکیزه طعمی کره‌ای دارد بنابراین اگر عاشق عطر و طعم کره هستید، از خوردن این املت متفاوت، بدون شک لذت می‌برید. اضافه کردن سبزیجات به این ترکیب، باعث شده که این املت، غذایی کامل باشد که بخش زیادی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه شما را تامین می‌کند. در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه املت سوسیس با پنیر بوترکیزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه املت سوسیس با پنیر بوترکیزه

  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ بزرگ چهار عدد
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پنیر بوترکیزه کاله یک سوم فنجان
  • سوسیس۱۲۰ گرم
  • اسفناجیک سوم فنجان
  • کلم برگ یک سوم فنجان
  • برگ چغندر یک سوم فنجان

طرز تهیه املت سوسیس با پنیر بوترکیزه

مرحله اول

یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه کاله را در یک ماهیتابه نچسب روی حرارت ملایم آب کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و خوب هم بزنید و آن را با نمک و فلفل به مقدار دلخواه طعم‌دار کنید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم یا زیاد کنید.

مرحله دوم

نصف تخم مرغ‌ها را داخل ماهیتابه بریزید. با یک کفگیر مناسب و ضد حرارت، مایع را به خوبی هم بزنید. تا جایی این کار را ادامه دهید که تخم مرغ کمی سفت شود و بپزد. تقریبا سه دقیقه طول می‌کشد. تخم مرغ‌ها را یکنواخت کف ماهیتابه پهن کنید.

مرحله سوم

سوسیس‌ها را خرد کنید و جداگانه تفت بدهید. سبزیجات مورد علاقه خود را مانند اسفناج، کلم برگ و برگ چغندر خرد کنید و تفت دهید. با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از هر سبزیجاتی که دوست داشتید استفاده کنید. معمولا از اسفناج برای سرو کنار املت‌ها استفاده می‌کنند. اسفناج سرشار از آهن است و  طعمی متفاوت و خاص به املت می‌دهد. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی نمک و فلفل و ادویه‌های دلخواه هم به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

نصف پنیر بوترکیزه کاله، نیمی از سوسیس‌های تفت داده شده و نیمی از سبزیجات را روی تخم مرغ‌های پخته و پهن شده در ماهیتابه بریزید. نصف دیگر تخم مرغ پهن شده را با کفگیر تا کنید و روی مواد بگذارید. املت شما آماده است و می‌توانید آن را در بشقاب سرو کنید. همین مراحل را برای باقیمانده مواد تکرار کنید تا املت دوم هم آماده شود.

چند نکته برای تهیه املت سوسیس با پنیر بوترکیزه

  • برای تهیه املت سوسیس به دلخواه می‌توانید از سوسیس گوشت قرمز یا سوسیس مرغ استفاده کنید.
  • می‌توانید سوسیس خانگی را جایگزین کنید تا غذایی سالم‌تر تهیه کنید.

دیدگاه ها