طرز تهیه بستنی سرخ شده خانگی با تمام نکات ؛ دسری متفاوت و خوشمزه

طرز تهیه بستنی سرخ شده
متوسط
4 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

امروز با طرز تهیه بستنی سرخ شده به سراغتان آمده‌ایم؛ شاید اسم این دسر قبلا به گوشتان خورده باشد و از شنیدن ترکیب بستنی سرخ شده تعجب کرده باشید اما به شما اطمینان می‌دهیم این دسر ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. بستنی سرخ شده یکی از جالب‌ترین و خلاقانه‌ترین دسرهای چند سال اخیر است که طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است و رفته رفته در نقاط مختلف دنیا در کافه‌ها و رستوران‌ها سرو می‌شود. این دسر اولین بار در یک رستوران آمریکایی سرو شده است ولی ادعایی وجود دارد که طبق آن بستنی سرخ شده دارای اصالت ژاپنی است.

جالب این است که ذائقه مردم هر کشور در تهیه این دسر هم تاثیر داشته و روش‌های مختلفی برای تهیه آن به وجود آمده است. مثلا در مکزیک بستنی‌ها را با ترکیب نان تورتیلا خرد شده و دارچین می‌پوشانند و سپس سرخ می‌کنند. ولی ترکیب اصلی برای تهیه پوشش بستنی‌ها کورن فلکس و دارچین است که مورد علاقه بیشتر مردم هم هست. تهیه این دسر علاوه بر آشنا کردن شما با مزه‌ای جدید، ذهنتان را هم به چالش می‌کشد تا شما هم با ترکیب کردن مواد و مزه‌های مختلف بتوانید دسرهای جدید و خلاقانه دیگری تهیه کنید. در ادامه با طرز تهیه بستنی سرخ شده همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی سرخ شده خانگی

  • بستنی وانیلی کالهچهار اسکوپ بزرگ
  • کورن فلکس (غلات صبحانه)دو فنجان
  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • پودر دارچینیک قاشق چای‌خوری
  • شکردو قاشق غذاخوری
  • عسل یا کارامل (برای تزئین)به مقدار لازم
  • سس شکلات (برای تزئین)به مقدار لازم
  • خامه فرم گرفته یا خامه قنادی (برای تزئین)به مقدار لازم
  • میوه مورد علاقه مثل گیلاس یا توت‌فرنگی (برای تزئین)به مقدار لازم

طرز تهیه دسر بستنی سرخ شده خانگی با تمام نکات

مرحله اول

بستنی یکی از آن خوراکی‌های خوشمزه و محبوبی است که از کوچک تا بزرگ همه طرفدارش هستند. شما می‌توانید بستنی را به تنهایی سرو کنید یا با استفاده از آن دسرهای هیجان انگیزی مثل بستنی چیز کیک توت‌فرنگی، دسر بستنی آلبالویی یا بستنی سرخ شده تهیه کنید. بستنی سرخ شده یک دسر هیجان‌انگیز و در عین حال ساده است که امروز قصد داریم تا طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم. برای شروع  یک بشقاب یا سینی بردارید. بستنی وانیلی را با اسکوپ شکل دهید به طوری که کاملا گرد شوند. سپس آن‌ها را با فاصله روی بشقاب یا سینی قرار دهید و به مدت حداقل سه ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملا منجمد شوند.

 

مرحله دوم

سپس دو فنجان کورن فلکس را داخل یک کیسه زیپ‌دار بریزید و زیپ آن را ببندید. با ضربه گوشتکوب یا مشت کورن فلکس را کمی خرد کنید. سپس آن را داخل یک بشقاب بریزید و نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک ماهیتابه بردارید و دو قاشق غذاخوری کره پاستوریزه داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره ذوب شود. مخلوط کورن فلکس را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت سه دقیقه تفت دهید تا کورن فلکس‌ها سرخ شوند.

مرحله سوم

سپس در یک کاسه دیگر دو قاشق غذاخوری شکر را با نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین مخلوط کنید. بستنی را از فریزر خارج کنید و کنار بگذارید تا کمی از سرمای آن گرفته شود. کورن فلکس‌های سرخ شده را هم داخل یک سینی یا ظرف مسطح بریزید.

طرز تهیه بستنی سرخ شده

مرحله چهارم

هر اسکوپ بستنی را ابتدا داخل مخلوط شکر و دارچین بغلتانید تا کاملا از شکر پوشیده شود. سپس داخل مخلوط کورن فلکس سرخ شده بغلتانید تا تکه‌های کورن فلکس به بستنی بچسبد. برای سهولت این کار می‌توانید تکه‌های کورن فلکس را با فشار دست به اطراف بستنی بچسبانید. همین مراحل را برای اسکوپ‌های دیگر تکرار کنید. بستنی‌های آماده شده را داخل ظرف مورد نظر قرار دهید و روی آن را با مقداری خامه و برش‌های میوه تزئین کنید. همچنین می‌توانید روی آن را مقداری عسل، کارامل یا سس شکلاتی بریزید. نوش جان!

طرز تهیه بستنی سرخ شده

 

نکات طرز تهیه بستنی سرخ شده

  • روش دیگری که برای تهیه بستنی سرخ شده وجود دارد بدین صورت است که پس از شکل دادن به بستنی‌ها و قرار دادن در فریزر، سفیده سه عدد تخم مرغ را به خوبی هم می‌زنید تا حالت فومی بگیرد. پس از این که بستنی‌ها منجمد شدند آن‌ها را ابتدا داخل مخلوط سفیده قرار داده و سپس داخل مخلوط کورن فلکس و دارچین می‌غلطانید. می‌توانید این کار را چند بار تکرار کنید. دوباره بستنی‌ها را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار می‌دهید. سپس آن‌ها را داخل روغن داغ به مدت 10-15 ثانیه سرخ کنید تا طلایی شوند.
  • قبل از غلطاندن بستنی در مخلوط کورن فلکس حتما مطمئن شوید که مخلوط کاملا خنک شده است.
  • شما می‌توانید این دسر را با هر طعمی از بستنی که دوست دارید تهیه کنید.

دیدگاه ها