طرز تهیه ترافل شکلاتی 

آسان
۱۲ نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

هر ترافل شکلاتی خانگی یک شاهکار است. لایه‌ بیرونی این شکلات خوشمزه با آجیل شور یا با کمک شکلات تلخ ذوب شده تزئین می‌شود. داشتن یک ترافل عالی کمی زمانبر است. حقیقت این است که ترافل زود از هم می‌پاشد. برای عمل کردن به طرز تهیه ترافل شکلاتی که در ادامه آورده‌ایم، به اجاق گاز نیاز ندارید؛ فقط به مقداری خامه و شکلات با کیفیت نیاز دارید که یک ترافل خانگی خوشمزه داشته باشید. 

ترافل شکلاتی چیست؟

ترافل شکلاتی، توپ‌های شکلاتی کوچکی هستند که از شکلات آب شده استفاده شده است. ترکیبی از شکلات آب شده و خامه گرم را بعد از اینکه کمی خنک شدن به شکل توپ در می‌آوریم و آن را داخل پودر نارگیل، آجیل شور و یا شکلات مایع می‌غلتانیم. درست کردن ترافل‌ شکلاتی کار سختی نیست و می‌توان از آن‌ها به عنوان دسر بعد از شام استفاده کرد.

مواد اولیه برای تهیه ترافل شکلاتی

  • شکلات تخته‌ای ۶۰ درصد۲۴۰ گرم
  • خامه‌ فرادما کاله (همزده)نصف فنجان
  • پودر کاکائو، پودر نارگیل، آجیل شور، شکلات آب شده و... برای تزئینبه مقدار لازم

مرحله اول

مرحله اول

شکلات‌های پرخاصیت تخته‌ای را خوب خرد کنید. برای اینکار می‌توانید از چاقو استفاده کنید تا راحت‌تر باشید. سپس آن‌ها را درون یک کاسه متوسط بریزید.

برای تهیه این ترافل‌ها از شکلات‌های تخته‌ای با کیفیت و تلخی ۶۰ تا ۷۰ درصد استفاده کنید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی

مرحله دوم

بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه خامه را درون مایکروفر قرار دهید تا گرم شود اما مواظب باشید که نجوشد. یا می‌توانید خامه را درون کاسه‌ای بریزید و آن را روی بخار آب در حال جوش قرار دهید (روش بن ماری)

طرز تهیه ترافل شکلاتی

خامه‌ را روی تکه‌های شکلات بریزید و به آن فرصت دهید تا شکلات‌ها را آب کند.

آب شدن شکلات‌ها با خامه گرم شده
خامه و شکلات را با هم، هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست داشته باشید. یادتان باشد که نسبت خامه و شکلات در این رسپی ۲ به ۱ است. برای داشتن ترافل‌های بهتر این نسبت را رعایت کنید.

هم زدن خامه و شکلات

مرحله سوم

ترکیب خامه و شکلات را درون سینی بریزید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

آماده سازی ترافل‌ها

سپس آن را از یخچال خارج کنید و آن‌ها را به شکل توپ درآورید و در سینی قرار دهید و دوباره برای چند دقیقه در یخچال بگذارید.

ترافل‌ها را تزئین کنید برای اینکه اینکار راحت‌تر بهتر انجام شود موادتان را درون کاسه‌های کوچک بریزید و ترافل‌ها را درون آن‌ها بغلتانید.

تزئین ترافل‌ها

ترافل‌ها را در یخچال بگذارید و نیم ساعت قبل از سرو آن‌ها را خارج کنید. ترافل جز دسرهای خوشمزه است و می‌توانید تا مدت ۲ هفته آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید. می‌بینید؛ طرز تهیه ترافل شکلاتی که به شما معرفی کردیم، ساده‌تر از چیزی بود که همیشه فکرش را می‌کردید.

طرز تهیه ترافل شکلاتی

دیدگاه ها