طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین)

طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین)
آسان
6 نفر
آماده سازی
بیش 90دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

همانطور که احتمالا بسیاری از شما می‌دانید افراد وگان و گیاهخواران محدودیت‌های غذایی شدیدی دارند. با توجه به رژیم سفت و سختی که دارند، آیا مصرف شکلات تلخ هم برای آن‌ها موردی دارد؟ یا شاید همه شکلات‌های تلخ وجترین هستند؟ در این مطلب طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین) را یاد خواهید گرفت.

خوردن شکلات تلخ با دریافت مواد معدنی مفید برای بدن همراه است. شاید تعجب کنید اگر بشنوید خوردن این خوراکی تلخ برای بدن مفید است. شکلات تلخ سرشار از آهن، منیزیم، فیبر و منگنز است. میزان آنتی اکسیدان شکلات تلخ بیشتر از بسیاری از خوراکی‌های دیگر است.

مواد لازم برای طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین)

  • کره کاکائو (خردشده) یک و یک‌چهارم پیمانه
  • روغن نارگیلدو قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو (الک‌شده) یک فنجان
  • شربت افرا دو قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل (اختیاری) یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • دانه‌های کاکائو (اختیاری) برای تزیینسه قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین)

مرحله اول

برای طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین) ابتدا کمی آب (به ارتفاع دو سانتی‌متر از ظرف) درون قابلمه بریزید. زیر شعله را روشن کنید تا آب به جوش بیاید. در همین حین، یک کاسه شیشه‌ای روی قابلمه قرار دهید. کره کاکائو و روغن نارگیل را درون کاسه شیشه‌ای بریزید. اجازه دهید با حرارت ملایم و بخار آب، کره کاکائو و روغن نارگیل ذوب شوند. حدود دو تا سه دقیقه روی حرارت بماند. در همین فاصله گاهی با یک قاشق چوبی مخلوط را هم بزنید.

مرحله دوم

پس از آن‌ که کره و روغن درون کاسه ذوب شدند، کاسه را از روی حرارت بردارید و اجاق گاز را خاموش کنید. پودر کاکائو را از یک صافی ریز رد کنید. این کار برای جلوگیری از گلوله شدن پودر کاکائو درون مواد است. سپس، آن را به آرامی درون کاسه به کره و روغن اضافه کنید و هم بزنید. از یک لیسک یا قاشق چوبی برای هم‌زدن استفاده کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند. شاید یک هم‌زن برقی کار شما را راحت‌تر کند.

مرحله سوم

درحالی که مواد درون کاسه را هم می‌زنید، شربت افرا و وانیل را درصورت تمایل به مواد اضافه کنید. افزودن این دو ماده کاملا اختیاری هستند و به ذائقه شما بستگی دارد. وانیل و شربت افرا طعم شیرین و عطر خوبی به شکلات تلخ می‌دهند.

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین) باید قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی، فلزی یا حتی کاغذهای روغنی کاپ کیک استفاده کنید. مواد را درون قالب‌ها بریزید و دانه‌های کاکائو را برای تزئین روی آن بپاشید. قالب‌ها را به مدت یک ساعت درون فریزر قرار دهید. بهتر است روی قالب یک در بگذارید تا عطر شکلات‌ها تغییر نکند.

مرحله پنجم

پس از یک ساعت قالب را از فریزر بیرون بیاورید و شکلات‌ها را از آن جدا کنید. اجازه دهید چند دقیقه قبل از سرو به دمای اتاق برسند. سپس، نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شکلات تلخ (وجترین)

  • با اضافه کردن یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک به مواد شکلات، طعم و عطر آن را بیشتر کنید.
  • اگر بخواهید طعم فندق در شکلات باشد، می‌توانید سه قاشق غذاخوری شیر فندق به آن اضافه کنید.
  • اگر میزان تلخی این شکلات مناسب ذائقه شما نیست، با اضافه کردن شیرهای گیاهی شیرین مانند: شیر جو دوسر یا شیر بادام از تلخی شکلات کم می‌شود.
  • اگر کره کاکائو پیدا نکردید، به جای آن روغن نارگیل را بیشتر بریزید. البته ممکن است نتیجه آن چندان ایده‌آل نباشد.
  • اگر به جای شکلات تلخ، از دوستداران شکلات شیرین هستید، می‌توانید خودتان با شیرهای گیاهی مثل شیر فندق، شکلات وجترین خانگی درست کنید.

دیدگاه ها