طرز تهیه توپک شکلات کره ای خانگی خوشمزه همراه با ویدیو

توپک شکلات کره ای
آسان
8 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

توپک شکلات کره ای یک دسر یا میان وعده خوشمزه و دوست‌داشتنی است که طرز تهیه بسیار راحتی داشته و شما می‌توانید در چشمی به هم زدن آن را در خانه آماده کنید. راز طعم دلنشین و به یاد ماندنی این توپک های شکلاتی استفاده از کره دویچه مارکن است که بسیار با کیفیت بوده و بافتی نرم و بی‌نظیر به دسر شما می‌دهد. شما می‌توانید این دسر خوشمزه را به سادگی تهیه کنید و در مناسبت‌های خاص به کسانی که دوستشان دارید هدیه دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه توپک شکلات کره ای را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه توپک شکلات کره ای خانگی

  • کره پاستوریزه دویچه مارکنیک بسته
  • نمکیک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • شکر سفید معمولی50 گرم
  • بادام پودر شده40 گرم
  • آرد گندم200 گرم
  • شکلات خرد شده30 گرم
  • مغز خوراکی (گردو، بادام، پسته، فندق)به میزان دلخواه
  • شکلات سفید آب شده50 گرم
  • شکلات آب شده50 گرم

طرز تهیه توپک شکلات کره ای خانگی

مرحله اول

شکلات یک خوراکی خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا است که بسیار پر خاصیت بوده و با استفاده از آن دسرها و تنقلات دلنشین و خوش‌طعم زیادی تهیه و تولید می‌شود. شما با استفاده از شکلات می‌توانید دسرهای بی‌نظیری مثل پودینگ شکلاتی، شکلات نارگیلی و توپک شکلاتی در خانه آماده کنید و آن‌ها را در کنار کسانی که دوستشان می‌دارید نوش جان کنید.

برای تهیه توپک شکلات کره ای شما ابتدا باید یک بسته کره پاستوریزه دویچه مارکن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در محیط اتاق قرار دهید تا کاملا نرم شود. کره نرم شده را در یک کاسه تمیز بریزید و یک‌دوم قاشق چای‌خوری به آن نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله دوم

50 گرم شکر سفید معمولی را اضافه کنید و با لیسک مخصوص شیرینی‌پزی هم بزنید تا کاملا با کره مخلوط شود. سپس بادام پودر شده و آرد گندم را مرحله به مرحله به مواد داخل کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر توپک شکلات کره ای شما کاملا یکدست شود. حالا شکلات‌های خرد شده را به خمیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تکه‌های شکلات در تمام خمیر به صورت یکسان پخش شوند.

مرحله سوم

مقداری از خمیر شکلات کره ای بردارید و مغز خوراکی دلخواهتان را میان آن قرار دهید. سپس خمیر را با دست به شکل توپک های کوچک در بیاورید و داخل سینی فر بچینید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا خمیر شکلات شما تمام شود. توپک‌های آماده را به مدت 15 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهید تا پخته شوند.

مرحله چهارم

در همین حین 50 گرم شکلات سفید و 50 گرم شکلات کاکائویی را به روش بن‌ماری ذوب کنید. به این صورت که که کاسه حاوی شکلات را روی یک قابلمه یا کتری آب در حال جوشیدن قرار دهید و شکلات‌ را هر از چند گاهی هم بزنید تا با بخار آب ذوب و براق شود. سپس توپک‌های پخته شده را از فر بیرون بیاورید و روی آن‌ها را با شکلات سفید و کاکائویی بپوشانید. شکلات‌های آماده را به مدت یکساعت داخل یخچال قرار دهید تا روکش شکلاتی آن‌ها خوب سفت شده و خودش را بگیرد. توپک شکلات کره‌ای شما پس از یکساعت آماده است.

دیدگاه ها