طرز تهیه توپک شکلاتی فوری و خوشمزه با بیسکوئیت اوریو

طرز تهیه توپک شکلاتی فوری
آسان
6 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

اگر به دنبال دسری هستید که سریع آماده شود و تهیه آن دردسر نداشته باشد توپک شکلاتی فوری با بیسکویت اوریو گزینه مناسبی است. می‌توان گفت که بیسکوییت اوریو یکی از پرطرفدارترین بیسکوییت‌ها در جهان است و این طرفداری محدود به کشور خاصی نیست و اکثر مردم در سراسر دنیا برای خوردن آن سر و دست می‌شکنند. همچنین خوراکی‌های مختلفی که از این بیسکوییت‌ها به دست می‌آید مثل توپک‌های شکلاتی که از مقداری کوکی اوریو با پنیر خامه‌ای درست می‌شوند، میان وعده‌های خانگی بسیار پر طرفداری هستند.

اگر یک بسته از این بیسکوییت در گوشه آشپزخانه‌تان دارید پیشنهاد می‌کنیم این خوراکی خوشمزه را تهیه کنید تا در روزهایی که بد جوری هوس خوردن شیرینی به سرتان زد با خوردن آین توپک‌های شکلاتی کوچک خانگی هوستان را بر طرف کرده باشید. طرز تهیه توپک شکلاتی فوری در دستور زیر آمده است که تنها از چند مرحله کوتاه و آسان تشکیل شده‌است، پس به سرعت در آشپزخانه‌هایتان قابل تهیه است. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه توپک شکلاتی فوری و خوشمزه با بیسکوئیت اوریو

  • کوکی اوریو (خرد شده)450 گرم
  • پنیر خامه ای ویلی200 گرم
  • شکلات سفید تخته‌ای یا چیپس شکلات سفید700 گرم
  • شکلات شیری تخته‌ای یا چیپس شکلات شیری700 گرم

طرز تهیه توپک شکلاتی فوری و خوشمزه با بیسکوئیت اوریو

مرحله اول

شکلات این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار را حتما همه ما می‌شناسیم و تا به حال دسرهای خوشمزه‌ای نیز مانند کیک چوبی شکلاتی، موس شکلاتی و دونات شکلاتی با استفاده از آن تهیه کرده‌ایم امروز اما نوبت به یک دسر فوری و خوشمزه با بیسکویت شکلاتی محبوب اوریو در خانه است.

برای تهیه این دسر ساده و شکلاتی ابتدا کوکی‌های اوریو را داخل یک زیپ کیف بریزید و با استفاده از یک وردنه یا گوشت کوب، کوکی‌ها را به تکه‌های کوچک‌تر خرد کنید. کوکی‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا کاملا پودر شوند. پنیر خامه‌ای ویلی را داخل کاسه‌ای تمیز بریزید و با یک چنگال آن را کمی له کنید. سپس پنیر خامه‌ای له شده را داخل مخلوط کن بریزید و با بیسکوییت‌های پودر شده مخلوط کنید.

مرحله دوم

پس از این که بیسکوییت‌ها با پنیر خامه‌ای خوب مخلوط شدند، مقداری از مخلوط را با دست بردارید و به شکل یک توپ به اندازه گردو دربیاورید. توپ‌ها را داخل یک سینی بچینید و آن را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. شکلات سفید و شیری را خرد کنید و داخل کاسه‌های جدا بریزید. شکلات‌ها را به روش بن ماری ذوب کنید بدین صورت که که کاسه حاوی شکلات را روی یک قابلمه آب یا کتری آب در حال جوش قرار دهید و شکلات‌ را هر از چند گاهی هم بزنید تا ذوب و براق شود. در همین حین، توپ‌های بیسکوییتی را از یخچال خارج کنید.

مرحله سوم

یک خلال دندان یا یک سیخ چوبی داخل هر توپ بیسکوییتی فرو کنید. سپس توپ‌های بیسکوییتی را داخل شکلات ذوب شده فرو کنید تا همه جای آن به شکلات آغشته شود. توپک شکلاتی را روی یک کاغذ روغنی قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. وقتی که توپک‌های  شکلاتی خشک شدند، روی آن‌ها را با باقیمانده شکلات ذوب شده تزئین کنید. چند دقیقه دیگر صبر کنید تا شکلات کاملا خشک شود سپس آن‌ها را میل کنید. نوش جان!

نکات تهیه توپک شکلاتی فوری با بیسکویت اوریو

  • برای تزئین کردن توپک‌های شکلاتی می‌توانید باقیمانده شکلات ذوب شده را داخل یک کیسه بریزید و نوک آن را کمی ببرید. سپس شکلات را به سمت نوک کیسه فشار دهید و اینگونه روی توپک‌های شکلاتی را به شکل دلخواه تزئیین کنید.
  • برای این که توپک‌های شکلاتی‌تان هم اندازه باشند می‌توانید از اسکوپ بستنی برای برداشتن آن‌ها استفاده کنید.
  • به جای بیسکویت اورئو می‌توانید از بیسکوییت‌های مشابه آن هم استفاده کنید.
  • توپک‌های شکلاتی فوری خود را می‌توانید با یک فنجان قهوه یا شکلات داغ نوش جان کنید.

دیدگاه ها