طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت حرفه‌ای و جا افتاده

خوراک لوبیا با گوشت
آسان
3 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
60 تا 90 دقیقه

شاید به نظرتان خوراک لوبیا ، بیشتر به یک پیش‌غذا شبیه باشد تا غذای کامل. اما اگر کمی گوشت به آن اضافه کنید، خوب طعم‌دارش کنید و رویش پنیر بپاشید، بعید است که بعد از خوردنش، غذای دیگری را هوس کنید. در این مطلب، طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا با گوشت

  • لوبیا چیتییک فنجان
  • گوشت چرخکرده۲۰۰ گرم
  • پیازیک عدد
  • رب گوجه‌فرنگییک قاشق غذا خوری
  • زردچوبه، نمک، فلفل‌سیاه و آویشنبه مقدار لازم
  • لیمو تازهیک عدد
  • پنیر موزارلابه مقدار دلخواه

طرز تهیه خوراک لوبیا با گوشت

مرحله اول

لوبیاهایی که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید را با دو لیوان آب روی اجاق بگذارید و حدود یک ساعت برای پختنشان صبر کنید.

مرحله دوم

همزمان در یک تابه پیازها را تفت دهید. وقتی که پیازها کمی تغییر رنگ دادند و سبک شدند، گوشت را اضافه کرده و تفت دهید. بعد از تغییر کردن رنگ گوشت، نمک و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید فلفل دلمه یا هویج نگینی خرد شده را هم همراه با آنها تفت دهید. در پایان رب را به مایه گوشتی اضافه کنید.

مرحله سوم

وقتی که لوبیاها پختند و از آبشان یک فنجان باقی ماند، آنها را به مایه گوشتی اضافه کنید و چند دقیقه روی اجاق بگذارید تا با هم قل بزنند، اما مراقب باشید که خوراکتان خشک و بی‌آب نشود. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و روی آنها لیموی تازه بچکانید و در ظرف سرو بریزید.

مرحله چهارم

وقتی خوراک لوبیا با گوشت را در ظرف دلخواهتان ریختید، روی ظرف کمی پنیر موزارلا بریزید. البته می‌‎توانید از انواع دیگر پنیر‌های قابل ذوب شدن هم برای طعم‌دادن به این خوراک استفاده کنید.

اگر خوراک لوبیا هنوز از حرارت نیفتاده باشد، پنیر خود به خود آب می‌شود اما در غیر این صورت، می‌توانید ظرف را برای ذوب شدن پنیر کمی در مایکروفر بگذارید.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از طرز تهیه خوراک لوبیا سفید، خوراک لوبیا و گوشت پنیرتان را با استفاده از لوبیا سفید آماده کنید.

دیدگاه ها