طرز تهیه رولت شکلاتی و پرالین گردو

متوسط
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

رولت شکلاتی در مهمانی‌ها یکی از پرطرفدار‌ترین دسر‌ها محسوب می‌شود. با اضافه کردن پرالین به رولت مطمئن باشید ترکیب بی‌نظیری به دست خواهید آورد. در ادامه طرز تهیه رولت شکلاتی با پرالین گردویی را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه رولت شکلاتی

  • آردسه چهارم پیمانه
  • تخم‌مرغچهار عدد
  • شکرنصف پیمانه
  • نمکیک چهارم قاشق چای‌خوری
  • قهوهنصف قاشق چای‌خوری
  • بیکینگ پودریک قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائویک چهارم پیمانه

طرز تهیه رولت شکلاتی

مرحله اول

ابتدا سفیده و زرده را از هم جدا کنید، سپس آنقدر سفیده را هم بزنید تا سفت شود. مواد خشک را در ظرفی ریخته، با هم مخلوط کنید و ۳ مرتبه از الک بگذرانید.

مرحله دوم

زرده‌ها را با شکر بزنید، مواد خشکی را که الک کرده بودید به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سفیده تخم مرغ را به آرامی اضافه کنید و مواد را هم بزنید (بهتر است ابتدا نصف سفیده را بریزید و هم بزنید و سپس بقیه آن را اضافه کنید).

مرحله سوم

سینی را چرب کنید و کاغذ روغنی روی آن قرار دهید، مایه رولت را با قاشق روی کاغذ روغنی بریزید و به صورت یکنواخت پهن کنید. سینی را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گذاشته و پس از حدود ۶ دقیقه آن را از فر خارج کنید.

مرحله چهارم

کیک را از فر خارج کرده و بعد از آن که خنک شد، با استفاده از کاغذ روغنی آن را رول کرده و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت رولت را از یخچال خارج کرده، رول آن را باز کنید. خامه را با قاشق روی رولت بریزید و رول کنید، مجددا آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید.

رولت شکلاتی شما آماده شده است، در آخر با استفاده از سس شکلات و پرالین گردویی آن را تزئین کنید، در ادامه طرز تهیه سس شکلات و پرالین گردو را بخوانید.

 

طرز تهیه سس شکلات

سس شکلات را برای ریختن روی رولت شکلاتی که آماده کرده‌ایم درست می‌کنیم. برای این کار، دو سوم پیمانه شکلات خرد شده را با روش بن ماری آب کرده و بعد نصف پیمانه خامه فرا دمای کاله (خرید از دیجی کالا) را به آن اضافه کنید. قبل از اینکه سرد شود آن را روی رولت‌ها بریزید و سپس پرالین گردو که قبلا تهیه و خرد کردید را روی آن بریزید.

دیدگاه ها