طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده و با تصویر

طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده
آسان
۸-۱۰ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

رولت خامه‌ای شیرینی است که کمتر کسی به آن در مهمانی‌ها نه می‌گوید، دلیل آن هم عطر و طعم فوق‌العاده‌اش است. بسیاری از افراد این شیرینی خامه‌ای را به دلیل ظاهر زیبا و جذابش مناسب پذیرایی و سرو در مهمانی‌ها می‌دانند. شاید خرید رولت خامه‌ای برایتان هزینه‌بردار باشد اما طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده را در این‌جا بخوانید تا آن را برای مهمانی‌هایتان درست کنید.

مواد لازم برای تهیه رولت خامه ای به روش ساده

  • زرده تخم‌مرغ سه عدد
  • شکر دو قاشق غذاخوری
  • روغن نباتی دو قاشق غذاخوری
  • شیر دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • آرد همه‌منظوره ۶۰ گرم
  • نشاسته ذرت یک قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم‌مرغ سه عدد
  • سرکه سیب یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • شکر دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای فیلینگ رولت

  • خامه غلیظ سرد یک‌دوم فنجان
  • پودرقند یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده

۱٫ فر و سینی فر را آماده کنید

آماده کردن سینی فر در طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده مانند دستورهای دیگر به سراغ فر رفته و آن را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده تا گرم شود. سپس به اندازه سینی فر خود کاغذ‌پخت ۳۳ در ۲۲ سانتی‌متر برش داده و داخل آن بیاندازید. حال به سراغ آماده کردن خمیر بروید. طرز تهیه رولت خامه ای به روش آشپزهای حرفه‌ای را هم حتما امتحان کنید.

۲. خمیر رولت خامه ای را آماده کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده باید کاسه‌ای مناسب برای مخلوط کردن زرده‌های تخم‌مرغ و شکر انتخاب کنید. آن‌ها را حدود یک دقیقه با یکدیگر بزنید تا کامل مخلوط شوند. در ادامه کار روغن، شیر و وانیل را به آن اضافه کرده و مجدد برای ۳۰ ثانیه هم بزنید. حال آرد و نشاسته ذرت را در کاسه‌ای جداگانه الک و به کاسه اضافه کنید. مواد رولت خامه‌ای را مجدد برای ۱۵ ثانیه هم بزنید تا کامل یک‌دست شوند. از کناره‌های کاسه غافل نشوید، آن‌ها را هم تراشیده و داخل کاسه بریزید.

۳. سفیده تخم‌ مرغ را آماده کنید

در ادامه طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده کاسه‌ای دیگر انتخاب کرده تا سفیده‌های تخم‌مرغ را در آن بزنید. بعد از هم زدن و کف کردن سفیده‌های تخم‌مرغ، سرکه و شکر را به آن اضافه کنید. حال باید برای چند دقیقه مواد را هم بزنید تا حسابی پف کند. در ادامه آماده کردن خمیر با کمک یک کاردک سیلیکونی، سفیده تخم‌مرغ زده‌شده را به مخلوط زرده تخم‌مرغ اضافه کرده و مواد را تا بزنید. مراقب باشید که به آرامی مواد را هم بزنید تا در اصطلاح هم از خالی شدن خمیر جلوگیری کنید و هم مواد به خوبی ترکیب شوند. اگر به دنبال درست کردن شیرینی به روش‌های ساده هستید حتما در کتاب کاله طرز تهیه نون خامه‌ای در توستر را بخوانید.

۴. خمیر را داخل فر بگذارید

پخت رول کیک در فر

در چهارمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه‌ای به روش ساده به سراغ سینی فر خود بروید تا خمیر آماده‌شده را به آرامی روی ورقه‌های پخت بریزید. با استفاده از کاردک سیلیکونی روی خمیر را صاف کنید. حال سینی فر را برای ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا روی آن طلایی شده و بپزد. برای اطمینان از پخت کیک، انگشت اشاره خود را به آرامی روی آن فشار داده و در صورت برگشت به عقب، کیک‌تان آماده است. حال یک حوله تمیز روی سطح کار خود پهن کرده و به طور یکنواخت کل سطح حوله را شکر بپاشید. پیشنهاد ما به شما درست کردن رولت کاتالا، دسر خوشمزه و متفاوت برای مهمانی‌ها است.

۵. کیک را رول کنید

نحوه رول کردن

در پنجمین مرحله از طرز تهیه رولت خامه ای به روش ساده، بعد از بیرون آوردن سینی فر، قالب را روی زمین زده تا کیک حالت چروک به خود نگیرد. سپس به آرامی کیک را برداشته و به روی حوله بگذارید. ورقه‌های پخت را از روی آن جدا کنید بلافاصله کیک را با حوله آشپزخانه بپیچید. آن را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا خنک شود. با مواد گفته‌شده به راحتی می‌توانید طرز تهیه نون خامه‌ای به سبک قنادی را هم امتحان کنید.

۶. خامه را آماده کنید

نحوه درست کردن خامه غلیظ در طرز تهیه رولت خامه ای

در این مرحله از طرز تهیه رولت خامه‌ای به روش ساده ، در یک کاسه بزرگ خامه غلیظ، شکر و وانیل را با هم بزنید تا پف کرده و حجم آن دوبرابر شود. بعد از آماده شدن خامه با کمک کارد سیلیکونی آن را روی کیک بمالید و سپس به آرامی آن را رول کنید. روی رول کیک را پوشانده و برای سه ساعت در یخچال بگذارید. قبل از سرو آن را برش داده و پودر قند بپاشید. شما می‌توانید در کتاب کاله روش‌های تزئین رولت خامه‌ای خانگی با میوه و شکلات را بخوانید تا آن‌ها را بهتر سرو کنید. رولت خامه‌ای تان با همین روش ساده آماده شد.

دستور تهیه رولت خامه ای به روش ساده

نکات تکمیلی برای پخت بهتر رولت خامه ای

رولت خامه‌ای را به روش‌های ساده‌ای می‌توان برای دورهمی‌ها و میهمانی‌ها درست کرد پس در ادامه فوت‌و‌فن‌های پخت این شیرینی خوشمزه را بخوانید تا کار را راحت‌تر پیش ببرید.

نگه داری رولت خامه ای

نحوه نگه داری رولت خامه ای

این شیرینی خوشمزه را می‌توانید با گذاشتن در ظرف دربسته، به مدت چهار روز در یخچال نگه دارید. در صورت داشتن فیلینگی غیر از خامه، آن را می‌توانید برای دو روز در دمای محیط بگذارید. برای گذاشتن در فریزر، هر یک از برش‌ها را باید به صورت جداگانه بسته‌بندی و نگه‌داری کنید. با این کار نگه‌داری آن‌ها تا سه ماه امکان‌پذیر است. برای سرو شیرینی‌های نگه‌داشته شده در فریزر تنها کافی است آن‌ها را ۱۵ دقیقه قبل در دمای محیط قرار دهید.

دلیل صمغی شدن رول کیک خامه ای

حالت صَمغی یا جویدنی شدن کیک برای زمانی است که شما هنگام اضافه کردن سفیده تخم‌مرغ به مخلوط زرده، آن را به آرامی با لیسک «تا» نکرده‌اید و مخلوط خمیری‌تان «خالی» شده است. دلیل دیگر، هم زدن بیش از حد خمیر است که در این‌صورت باید آن را برای مدت‌طولانی بیرون بگذارید تا به حالت عادی برگردد. طرز تهیه نون خامه‌ای با لیوان را هم می‌توانید برای میهمانی‌هایتان درست کنید.

ترک خوردن خمیر

ترک خوردن خمیر رولت خامه ای

یکی از مهم‌ترین دلایل ترک خوردن رول کیک می‌تواند بیش از حد پخته شدن آن باشد، دلیل دیگری که می‌توان به آن اشاره داشت سرد بودن کیک‌تان است که از رول شدن آن جلوگیری می‌کند. پس به خاطر داشته باشید تا کیک‌تان داغ است آن را رول کنید.

دلیل بالا نیامدن رول خامه ای

اگر در مرحله اضافه کردن آرد و نشاسته‌ذرت آن دو را خوب با یکدیگر مخلوط و الک نکرده باشید دیگر خمیرتان سبک و پف‌دار نخواهد بود که در اصطلاح به آن «وا رفتن خمیر» می‌گویند. متاسفانه در این مرحله دیگر نمی‌توان کاری برای برطرف کردن این مشکل کرد. با نزدیک شدن به شب یلدا می‌توانید طرز تهیه رولت انار را هم امتحان کنید.

بوی تخم‌ مرغ در رولت خامه ای

بوی زهم تخم مرغ در رولت خامه ای

در طرز تهیه رولت خامه ای حتما از تخم‌مرغ تازه استفاده کنید و قبل از مصرف به آن‌ها زمان دهید که به دمای محیط برسند. آن‌ها را به خوبی هم بزنید تا از لختگی بیرون بیایند. در ادامه اضافه کردن وانیل به سفیده تخم‌مرغ را فراموش نکنید. در آخر آن‌که بیش ازحد کیک‌تان را نپزید که بوی زهم تخم‌مرغ می‌گیرد.

خمیر رولت خامه ای

برای داشتن خمیری نرم باید موادلازم را ۳۰ دقیقه قبل از مصرف در دمای محیط قرار دهید، این کار به داشتن کیکی سبک و لطیف هم کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید کیک‌تان بافت اسفنجی زیبایی داشته باشد زرده‌ها و سفیده‌ها را حداقل به مدت پنج دقیقه جداگانه با هم‌زن بزنید تا مخلوطی غلیظ داشته باشید. طرز تهیه خامه کیک با شیر را هم بخوانید تا آن را راحت‌تر درست کنید.

طعم های رولت خامه ای

رولت خامه‌‌ای را تنها می‌توان با خامه درست کرد. در تهیه این شیرینی با توجه به ذائقه خودتان از موز، توت‌فرنگی یا آناناس خرد شده در رول می‌توانید استفاده کنید. با این‌حال در ادامه به طعم‌های مختلف این شیرینی اشاره خواهیم کرد:

رولت خامه ای شکلاتی

رولت خامه ای با طعم شکلات

در طرز تهیه این رول خامه ای به روش ساده تنها باید یک قاشق پودرکاکائو را با آرد مخلوط و اضافه کنید. سپس بقیه مراحل پخت را به آسانی مانند بالا جلو ببرید. از سس شکلاتی هم به جای فیلینگ خامه غافل نشوید.

رولت خامه ای لیمویی

رولت خامه ای با طعم لیمو

برای تهیه رولت لیمویی تنها کافی است آب‌لیمو را به جای وانیل به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. از خرده لیموی تازه هم به جای توت‌فرنگی برای فیلینگ استفاده کنید. طرز تهیه رولت خامه ای با کم‌ترین مواد را در کتاب کاله خوانده و آن را به بهترین شکل درست کنید.

دیدگاه ها