طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سبک قنادی

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ
آسان
12 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

کیک اسفنجی را معمولا به خامه آن می‌شناسند در صورتی که با ساده‌ترین مواد هم می‌توان کیک اسفنجی ساده پخت که نیازی به خامه نداشته باشد. در مطالب قبلی پخت انواع کیک‌های اسفنجی را بررسی کرده‌ایم حال نوبت به طرز تهیه خامه برای آن می‌رسد. در ادامه طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ را با سه روش مختلف برایتان خواهیم گفت تا به راحتی در منزل برای کیک‌های اسفنجی‌تان آماده‌اش کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

  • سفیده تخم مرغ دو عدد
  • شکر ۲۰۰ گرم
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری
  • آب لیمو یک قاشق چای‌خوری
  • رنگ غذا دو قطره

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

۱. سفیده ها را بزنید

هم زدن سفیده تخم مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ نیاز است که یک کاسه مناسب انتخاب کنید. با کمک هم‌زن سفیده‌ها را بزنید تا کف روی آن ظاهر شود. دقت کنید هنگام جداسازی زرده و سفیده، ذره‌‌ای زرده به سفیده نچسبیده باشد. ۲ دقیقه زمان مناسبی برای زدن سفیده‌ها می‌تواند باشد. بهتر است که از سرعت کم شروع کرده و به تدریج سرعت آن را زیاد کنید. با این خامه، کیک خامه وانیلی را هم می‌توانید امتحان کنید.

۲. شکر را اضافه کنید

اضافه کردن ضشکر به سفیده تخمه مرغ

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ به سراغ شکر رفته و آن را اضافه کنید. در زدن شکر دقت کنید تا خوب با سفیده‌ها مخلوط شوند و اثری از آن باقی نماند. بهتر است از شکر دانه‌ریز استفاده کرده تا بافت خامه‌تان سفت شود. از سویی این نکته را هم در نظر داشته باشید که زیاد هم زدن آن منجر به آبکی شدن مخلوط می‌شود.

۳. وانیل و آب‌لیمو را اضافه کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ ، وانیل و آب لیمو را هم اضافه کرده و برای ۱۵ ثانیه با هم‌زن بزنید. خامه کیک‌تان آماده است. حال دو کاسه انتخاب و مخلوط را در آن‌ها تقسیم کنید. رنگ خوراکی دلخواه‌تان را به آن اضافه کنید. از هر رنگی می‌توانید استفاده کنید. خامه‌های فرم گرفته را درون قیف‌های پلاستیکی بریزید و از آن برای تزئین کیک‌ و لایه‌های میانی آن استفاده کنید. با این روش به راحتی می‌توانید در منزل طرز تهیه کیک تولد مدرن را هم امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک با سفیده تخمه‌مرغ با کرم تارتار

  • سفیده تخم مرغ دو عدد
  • شکر سفید یک پیمانه
  • آب یک‌سوم فنجان
  • کرم تارتار یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه‌مرغ

۱. شکر و کرم تارتار را مخلوط کنید

مخوط کردن شکر و کرم تارتار در طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه‌مرغ و کرم تارتار قابلمه مناسبی انتخاب کنید. آن را روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید. شکر، آب و کرم تارتار را در آن ریخته و مدام هم بزنید. در این مرحله شکر باید خوب حل شود و حباب‌های شربت نمایان شود.

۲. سفیده و وانیل را مخلوط کنید

در دومین مرحله از طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه‌مرغ و کرم تارتار کاسه‌‌ای انتخاب کرده تا سفیده‌های تخم‌مرغ را در آن بزنید. سفیده را آن‌قدر بزنید تا کف کند. در ادامه شربت داغ را کم‌کم به سفیده زده‌شده اضافه و با دور متوسط هم بزنید. ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان مناسبی برای هم زدن است تا قله‌های سفتی از خامه با سفیده تخمه مرغ تشکیل شود. حال که خامه‌ کیک‌تان آماده است می‌توانید از آن برای تهیه کیک اسفنجی خامه ای هم استفاده کنید.

دستور تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

نکات تکمیلی برای تهیه بهتر خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

خامه کیک با سفیده تخم‌مرغ به راحتی و سریع آماده می‌شود با این‌حال نیاز است فوت‌و‌فن‌هایی را بدانید که در قالب پرسش و پاسخی کوتاه در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

روش دیگری برای آماده کردن خامه کیک با سفیده‌تخم‌مرغ وجود دارد؟

تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

بله. در روشی دیگر با مواد لازم گفته‌شده در بالا می‌توانید سفیده تخم‌مرغ، نمک، شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و درون یک کاسه بریزید. کاسه را با کمک سه پایه روی یک قابلمه آب در حال جوش (روش بن ماری) قرار دهید. قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و آن را برای ۳ دقیقه مدام هم بزنید. با این کار شکر کامل حل می‌شود. حال آن را به یک کاسه بزرگ‌تر منتقل کنید و با هم‌زن با سرعت متوسط رو به بالا برای ۳ دقیقه بزنید. بعد از ۳ دقیقه باید قله‌های سفت و براقی تشکیل شود. بعد از دیدن آن‌ها دیگر هم نزنید. حال سرعت هم‌زن را کم کرده و به آن وانیل را اضافه کنید. آن‌قدر هم بزنید تا یک‌دست شود. بعد از آماده شدن خامه کیک‌تان، آن را سریع استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما طرز تهیه کیک هویج اسفنجی است.

در تهیه خامه کیک با سفیده باید چه نکات دیگری را رعایت کرد؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید سرد بودن تمامی مواد لازم است. به این معنا که سفیده تخم‌مرغ را می‌توانید در فریزر بگذارید تا کامل خنک شود سپس آن را بزنید تا بهتر فرم بگیرد. حتی بهتر است تیغه‌های هم‌زن را هم در فریزر گذاشته و بعد از خنک شدن استفاده کنید. برای شبیه شدن طعم و مزه آن به خامه‌های قنادی، در انتها می‌توانید دو قاشق غذاخوری بستنی وانیلی به آن اضافه کنید. طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی را با این خامه به راحتی می‌توانید امتحان کنید.

بهترین راه تشخیص خامه کیک فرم گرفته چست؟

خامه کیک در طرز تهیه خامه با سفیده تخمه مرغ

شما باید به پره‌های هم‌زن خود دقت کنید. با به جا ماندن رده پره‌های هم‌زن روی خامه، می‌توان گفت که خامه کامل فرم گرفته است.

تا چه زمانی می‌توان خامه را نگه‌داری کرد؟

خامه را برای۳ سه روز می‌توانید در یخچال می‌توانید نگه‌داری کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که آن را در ظرف دردار بریزید و قبل از خراب شدن سریع مصرف کنید. خامه را بعد از خارج کردن از یخچال با هم‌زن دوباره بزنید تا فرم بگیرد.

دیدگاه ها