طرز تهیه کیک تولد مدرن

کیک تولد مدرن
آسان
8 نفر
آماده سازی
30 تا 60 دقیقه
پخت
30 تا 60 دقیقه

تقریبا تمام کیک تولدهای دنیا بر پایه همان کیک اسفنجی ساده و آسان خودمان تهیه شده که با خامه به شکل‌های مختلفی تزیین می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه یک مدل کیک تولد مدرن و فوق‌العاده خوشمزه را به شما آموزش دهیم. از آن جهت مدرن که با میوه و گل به شکل جذابی تزیین شده و در هر رده سنی برای کوچک و بزرگ می‌تواند آماده شود. و از آن جهت خوشمزه که لایه لایه این کیک با خامه و توت فرنگی تازه مزه‌دار می‌شود و طعمی فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. کافی است دست به کار شوید و با پیش بردن مرحله به مرحله این دستورالعمل خودتان یک کیک تولد مدرن آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک تولد دخترانه

  • کره۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ بزرگشش عدد
  • توت فرنگی تازهیک فنجان و نیم
  • پنیر خامه‌ای ویلی۱۰۰ گرم
  • آرد سفیددو فنجان
  • دو فنجانشکر یا پودر قند
  • عصاره یا پودر وانیلنصف قاشق چای‌خوری
  • نمکیک‌چهارم قاشق چای‌خوری
  • خامه قنادی کالهیک عدد

طرز تهیه کیک تولد لاکچری دخترانه

مرحله اول

این کیک بافت اسفنجی و لایه‌لایه دارد. وسط لایه‌ها خامه و توت فرنگی‌های خوشمزه جای می‌گیرند تا هنگام خوردن، حسابی در دهان آب شوند و مزه مطبوع‌شان را به جای بگذارند. قبل از اینکه آشپزی را شروع کنید، فر را روی 180 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. کره را یک ساعت قبل از شروع آشپزی از یخچال خارج کنید و در یک ظرف بگذارید تا آب شود.

مرحله دوم

کره آب شده و شکر را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. همزن را روی دور تند قرار دهید و این مخلوط را به مدت ۵ دقیقه مداوم هم بزنید. اگر حوصله به خرج بدهید و ۵ دقیقه هم بزنید، خواهید دید که مایع سفید رنگ می‌شود و حسابی پف می‌کند. از آن جایی که این کیک بیکینگ‌پودر ندارد، این مرحله را باید با دقت انجام دهید و حسابی هم بزنید.

وقتی این مایع را هم می‌زنید، بخشی از پف آن به دلیل هوایی است که وارد آن می‌شود و همین هوا کمک می‌کند که کیک بدون بیکینگ پودر، پف کند و اسفنجی شود. سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی به این مخلوط اضافه کنید. سعی کنید تخم مرغ‌ها را در زمانی که مشغول هم زدن هستید اضافه کنید و اگر تنها بودید و امکان این کار را نداشتید، بعد از اضافه کردن همه تخم مرغ‌ها، مخلوط را ۲-۳ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

آرد را الک کنید و داخل یک ظرف بریزید. الک کردن آرد باعث می‌شود دانه‌های آن ریز شوند و سریع و راحت با مواد مخلوط شوند. دقت کنید که در مرحله‌ای که آرد را اضافه می‌کنید، به هیچ وجه نباید همزن را بیش از حد روشن نگه دارید، چون به سرعت پف کیک‌تان می‌خوابد و همه زحماتی که در مخلوط کردن کشیده‌اید، هدر می‌رود. آرد را کم کم در حالیکه هم می‌زنید اضافه کنید و به محض اینکه آرد با مواد مخلوط شد، همزن را خاموش کنید. در مرحله آخر هم نمک و عصاره وانیل را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

حالا دو یا سه قالب کیک بردارید (متناسب با اندازه قالب و میزان مایع) و کف آن‌ها را کاغذ آشپزی بگذارید. کاغذ آشپزی را با کمی روغن چرب کنید و مایع کیک را به نسبت مساوی در این قالب‌ها بریزید. قالب‌ها را داخل فر بگذارید و اجازه دهید ۳۰-۴۰ دقیقه بپزند.

  • نکته: برای فهمیدن اینکه کیک پخته یا نه، باید یک چنگال تمیز بردارید و آن را داخل کیک (ترجیحا وسط کیک) فرو کنید. اگر چنگال تمیز بود، یعنی کیک شما به حالت اسفنجی و پخته‌ خود رسیده است. اما اگر دیدید ذرات ریزی به چنگال می‌چسبند، کیک هنوز نپخته است. ضمنا به هیچ وجه داخل کیکی که تازگی در فر گذاشتید، چنگال فرو نکنید. این کار باعث می‌شود پف کیک بخوابد و دیگر پف نکند.

مرحله چهارم

کیک‌ها را از فر دربیاورید و روی سطحی قرار دهید تا سرد شوند. حالا باید ملاتی که لایه‌های کیک را به هم وصل می‌کنند، درست کنید.

یک کاسه بزرگ بردارید و داخل آن خامه قنادی کاله را بریزید. خامه قنادی کاله را باید زمانی که نیمه یخ‌زده است حدود ۵-۶ دقیقه هم بزنید تا حسابی سفت شود و خودش را بگیرد. سپس پنیر خامه‌ای را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. اضافه کردن پنیر خامه‌ای به خامه باعث می‌شود سفت‌تر بشود و بهتر حالت بگیرد، در عین حال طعم جالبی هم به آن می‌دهد.حواس‌تان باشد که به محض اینکه دیدید مایع به میزان مناسبی سفت شده، همزن را خاموش کنید. زیرا هم زدن بیش از حد باعث شل شدن آن می‌شود.

مرحله پنجم

حالا که هم کیک آماده است و هم خامه و ملات آن، وقت آن است که کیک لایه لایه‌ای که درست کردید را تزیین و خوشگل کنید! تزیین کیک تولد مدرن می‌تواند بسیار با ظرافت و شلوغ، یا ساده و معمولی باشد. این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد.

لایه زیرین کیک را بردارید و روی آن یک لایه به ارتفاع ۱ سانتی متر خامه بریزید. می‌توانید بین لایه‌ها سیروپ توت فرنگی یا میوه توت فرنگی خرد شده بریزید. لازم به ذکر است که بر حسب سلیقه شما هر نوع میوه دیگری را هم می‌توانید اضافه کنید. سپس لایه دوم را روی لایه زیرین بگذارید و روی آن را با خامه بپوشانید. ارتفاع خامه باید ۱-۲ سانتی متر باشد. روی خامه را می‌توانید با توت فرنگی خرد شده، آلبالو و غنچه گل قرمز یا سفید تزیین کنید. گل جلوه بسیار خوبی به کیک توت فرنگی‌تان خواهد داد.

نکات طرز تهیه کیک

  • برای اینکه تزیین کیک‌تان تازه به نظر برسد، بهتر است مرحله تزیین را برای ۱ ساعت قبل از مهمانی بگذارید. چون توت فرنگی سریع حالت له شده به خود می‌گیرد و گل هم خراب می‌شود.
  • برای اینکه زمان‌بندی‌تان درست پیش برود، می‌توانید از ۲-۳ روز قبل کیک‌های اسفنجی را بپزید و در مراحل آخر (نزدیک به مهمانی) خامه و تزیین را اضافه کنید.
+

دیدگاه ها