طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه با بهترین و ساده ترین روش

طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

خامه چاشنی خوشمزه‌‌ای است که بین کوچک و بزرگ طرف‌داران بسیار دارد. این چاشنی خوشمزه نه تنها برای وعده صبحانه بلکه در پخت انواع کیک‌‌های اسفنجی هم به کار می‌رود. اکثر افراد خامه فرم‌گرفته را از شیرینی‌فروشی‌ها تهیه می‌کنند در حالی که با ساده‌ترین روش می‌توان آن را در منزل آماده کرد. در مطالب قبلی تهیه خامه در کارخانه را بررسی کرده‌ایم اما حال به بررسی طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک یا خامه صبحانه

  • خامه پرچرب سرد یک و یک‌چهارم فنجان
  • پودر قند یک‌دوم پیمانه
  • وانیل سه‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

مواد را مخلوط کنید

مخلوط کردن خامه، پودر قند و وانیل در طرز تهیه خامه کیک

در طرز تهیه خامه کیک با خامه صبحانه نیاز است یک کاسه بزرگ استیل یا مسی را چند ساعتی در فریزر بگذارید تا کامل سرد شود. قبل از اضافه کردن خامه صبحانه، آب اضافه روی آن را حتما بگیرید و برای چند ساعت در فریزر بگذارید. سپس خامه را به همراه پودر قند و وانیل داخل کاسه بریزید و با هم‌زن آن‌ها را خوب بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. مخلوط خامه را برای نیم ساعت در فریزر بگذارید سپس دوباره هم زده و به داخل فریزر برگردانید. بعد از نیم ساعت بیرون بیاورید و تمامی مواد را با سرعت متوسط هم بزنید تا قله‌های ریز و نرم آن نمایان شود. منظور از این جمله فرم خامه است که بعد از زدن به این شکل در می‌آیند. اگر قله‌های سفت‌تری از خامه را می‌خواهید سرعت زدن‌تان را زیاد کنید. حال خامه کیک‌تان آماده است از آن برای کیک تولد مدرن هم می‌توانید استفاده کنید.

دستور تهیه خامه کیک با خامه صبحانه
خامه کیک‌هایتان را به راحتی در منزل با خامه صبحانه آماده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه خامه کیک با خامه صبحانه

همان‌طور که دیدید برای تهیه کیک‌های اسفنجی در منزل دیگر لازم نیست نگران خامه آن باشید؛ چراکه با بهترین و ساده‌ترین روش می‌توانید آن را در منزل آماده کنید. در ادامه فو‌ت‌وفن‌هایی را در قالب چند پرسش و پاسخ کوتاه مطرح کرده‌‌ایم که بهتر است آن‌ها را هنگام آماده کردن خامه کیک با خامه صبحانه در نظر داشته باشید.

آیا خامه فرم‌گرفته همان خامه غلیظ است؟

این دو شبیه یکدیگر هستند تا جایی که می‌توان آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کرد اما یکی نیستند. خامه سنگین یا همان غلیظ، چربی بالاتری نسبت به خامه فرم‌گرفته دارد. برای تهیه خامه فرم‌گرفته باید از خامه غلیظ استفاده کرد تا فرم خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. در طرز تهیه کیک خامه وانیلی از خامه کیک آماده‌شده با خامه صبحانه استفاده کنید.

خامه کیک برای تهیه چه چیزهایی استفاده می‌شود؟

تهیه رولت خامه‌ای با خامه صبحانه

تفاوتی ندارد خامه کیک را با خامه صبحانه آماده کرده‌اید یا سفیده تخمه مرغ، از آن برای تزئین روی کیک و لایه‌‌های میانی کیک اسفنجی و شیرینی می‌توانید استفاده کنید. طرز تهیه کیک اسفنجی خامه ای و طرز رولت خامه ای به سبک قنادی مثال‌های کاربردی برای استفاده از خامه کیک هستند.

خامه کیک را تا چه مدت زمان می‌‌توان نگه‌داری کرد؟

بعد از تهیه خامه کیک‌تان بهتر است بلافاصله آن را استفاده کنید. با این‌حال می‌توانید باقی‌مانده آن را برای ۲۴ ساعت در یک ظرف دردار نگه‌داری کنید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت فرم و شکل خامه به هم می‌خورد و کمی آبکی می‌شود بنابراین برای استفاده دوباره باید آن را با هم‌زن بزنید سپس استفاده کنید.

چگونه خامه را تثبیت کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تهیه خامه کیک با خامه صبحانه رعایت کنید سرد بودن مواد لازم است. این سرد بودن تا جایی اهمیت دارد که می‌توانید حتی در زیر ظرف خامه‌تان از یخ هم استفاده کنید. در تهیه خامه باید آن را آن‌قدر با هم‌زن بزنید تا سفت شود و پودر قند را به اندازه به آن اضافه کنید. پودر قند به فرم و تثبیت بهتر آن کمک خواهد کرد. بعد از استفاده از خامه برای تزئین لایه‌های میانی کیک یا شیرینی حتما برای چند ساعت آن را در یخچال بگذارید.

دیدگاه ها