طرز تهیه رول سوسیس مومیایی

رول سوسیس
آسان
۴ نفر
آماده سازی
60 تا 90 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

تنها خوراکی‌ای که می‌تواند با ساندویچ‌های کوچک و ترد هات‌‌داگ رقابت کند، رول‌های بامزه و فانتزی سوسیس است! احتمالا این اسنک‌های ساده اما متفاوت، در مهمانی‌ها و تولدهای زیادی توجه شما را جلب کرده‌اند، اما آیا تا امروز وسوسه شده‌اید که آن را در آشپزخانه‌ی خودتان تهیه کنید؟ رسپی رول سوسیس ساده است و نیازی نیست یک آشپز حرفه‌ای باشید تا بتوانید این مومیایی‌های کره‌ای و شور را آماده کنید. مواد اولیه این رول‌ها ساده و در دسترس است و می‌توانید آنها را به عنوان یک پیش‌غذا و یا حتی یک وعده‌ی غذایی سریع و آسان برای گردش رفتن آماده کنید. با طرز تهیه رول سوسیس همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رول سوسیس

  • هات داگ یا سوسیس۱۶ عدد
  • کیپر(اختیاری)به مقدار لازم
  • آرد شیرینی‌پزیدو پیمانه
  • ماست سون کالهدو پیمانه
  • کره کاله (خرد شده و به دمای محیط رسیده)سه قاشق غذاخوری
  • بیکینگ‌پودر یک قاشق غذاخوری
  • نمکسه چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه خمیر

مرحله اول

می‌توانید از هر خمیر آماده‌ای که در بازار موجود است (مثلا خمیر یوفا) استفاده کنید، اما اگر عجله ندارید، بچه‌ها را در لذت درست کردن خمیر شریک کنید. علاوه بر اینکه تمامی مراحل ساده هستند، هیجان آشپزی کردن و لذت چشیدنِ نتیجه‌ی آن برای بچه‌‌ها خاطره‌ای به یاد ماندنی می سازد.

برای تهیه خمیر، ابتدا یک کاسه‌ی بزرگ بردارید و مواد خشک (آرد، بیکینگ پودر، نمک) را با یکدیگر مخلوط ‌کنید.

مرحله دوم

ماست را اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید تا گلوله گلوله نشوند.

خمیر را با دست خوب ورز دهید تا به یک توده‌ی منسجم و یک‌دست تبدیل شود. چندین بار عمل ورز دادن را (هر بار به مدت۱۰ الی ۱۵ ثانیه) تکرار کنید. بعد از اتمام ورز دادن، خمیر تا حدی چسبناک باقی خواهد ماند.

مرحله سوم

روی یک سطح صاف یا تخته کمی آرد بپاشید و خمیر را با کمک وردنه‌ای که روی سطح آن نیز آرد پاشیده شده، روی تخته پهن کنید. سپس با یک چاقوی تیز خمیر را به برش های نواری (حدودا به پهنای نیم سانتی متر) تقسیم کنید.

حالا کره را با کمک لیسک یا حتی انگشتان دست روی سطح خمیر بمالید. سپس روی کاسه را با کیسه یا پارچه بپوشانید و حداقل به مدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

طرز تهیه رول سوسیس

 مرحله اول

فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد (۳۷۵ درجه فارنهایت) روشن کنید. دو عدد کاغذ روغنی را کف سینی یا ظرف مخصوص فر قرار دهید.

مرحله دوم

یک لایه‌ی نواری از خمیر را بردارید و به صورت متقاطع دور یکی از هات‌داگ‌ها بپیچید. اگر احساس کردید که طول نوار خمیری کوتاه است، می‌توانید کمی آن را با دستانتان بکشید تا نازک تر شود.

مرحله سوم

هات‌داگ را داخل سینی قرار دهید. دو عدد کیپر بردارید و داخل قسمت خمیری یکی از دو سر هات داگ فرو کنید. قرار است این کیپرها نقش چشم را بازی کنند. وقتی سینی داخل فر قرار می گیرد، خمیر پف می کند و کیپرها در جای خود محکم می‌شوند.

سینی باید به مدت۱۰ الی ۱۲ دقیقه – تا زمانی که خمیر ما طلایی شود-  داخل فر باقی بماند.

نکات تکمیلی

  • اگر کیپر ندارید می توانید از خیار شور خرد شده یا هر چیزی که حالت چشم را تداعی کند استفاده کنید.
  • می‌توانید از دستور کروسان برای تهیه‌ی خمیر رول سوسیس استفاده کنید. اما در دستوری که در رسپی بالا آمده از خمیر مایع استفاده نشده است و تهیه‌ي آن ساده‌تر است زیرا ما از این خمیر صرفا برای پیچیدن سوسیس‌ها استفاده می‌کنیم. البته می‌توانید کروسان و رول سوسیس را همزمان آماده کنید.
  • افزودن کمی نمک دریایی به خمیر طعم جالبی به آن می‌دهد.

دیدگاه ها