طرز تهیه سالاد اسفناج و انار سرشار از آنتی اکسیدان

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار
آسان
2 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

خاصیت‌های اسفناج تنها به خون‌ساز بودنش محدود نمی‌شود. این گیاه که برگ سبز تیره دارد، سرشار از ویتامین‌های A، C و K، ویتامین‌های گروه B است و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و حتی آنتی‌اکسیدان‌های مختلف را در خود جا داده است. همین بهانه‌ها کافی است تا در این مطلب، طرز تهیه سالاد اسفناج و انار را با شما در میان بگذاریم. سالادی پرخاصیت که می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل آن را مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد اسفناج و انار

  • اسفناجنیم کیلو
  • دانه انارنصف لیوان
  • گردونصف لیوان
  • سس انارچهار قاشق غذاخوری
  • سرکه بالزامیکیک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتوندو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اسفناج و انار

مرحله اول

در این مرحله از طرز تهیه سالاد اسفناج و انار، نوبت انتخاب و شستن اسفناج‌ها می‌رسد. از بین برگ‌های اسفناج، برگ‌های جوان و کوچک را انتخاب کنید. بعد از شستن، روی دستمال آشپزخانه پهن کنید تا یکی از۱۰ سالاد میوه خوشمزه‌ای که پیش از این به شما آموزش داده بودیم را به راحتی آماده کنید. انار‌ها را دون و پرتقال‌ها را بعد از پوست گرفتن فیله کنید. سعی کنید فیله‌‎های پرتقال به اندازه هم باشند.

مرحله دوم

در طرز تهیه سالاد اسفناج و انار، خشک شدن کامل اسفناج‌ها نکته مهمی است. حالا اسفناج‌های خشک شده را در ظرف سرو بریزید و بعد از قرار دادن هر لایه اسفناج، یک لایه انار و فیله پرتقال هم بریزید. روی لایه آخر سالاد، یک لایه انار و یک لایه گردو بریزید. در صورت تمایل می‌توانید پنیر فتا را به شکل مکعب‌های یک سانتی‌متری برش بزنید، کمی روغن زیتون روی پنیرها بریزید و به سالاد اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از مخلوط کردن مواد با هم، سس انار را در یک ظرف با سرکه بالزامیک، روغن زیتون و نمک و فلفل ترکیب و به خوبی مخلوط کنید. وقتی ترکیب یکدستی ایجاد شد، سس را روی سالاد بریزید. برای غنی‌تر شدن سالاد و زیباتر شدن ظاهر آن، می‌توانید از کنجد هم کمک بگیرید. در صورت تمایل، می‌توانید دو قاشق غذاخوری کنجد، یک قاشق غذاخوری تخمه‌آفتاب‌گردان و مقداری بادام زمینی بدون پوست را هم به سالادتان اضافه کنید. در این صورت، سالاد اسفناج و انار شما به اندازه یک وعده غذایی کامل غنی خواهد بود.

دیدگاه ها