طرز تهیه سس کرانبری با عکس مرحله به مرحله

طرز تهیه سس کرانبری
آسان
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

با انجام چند قدم ساده می‌توانید سسی متفاوت برای بشقاب غذاهای‌تان تهیه کنید. سس کرانبری یک سس خوشمزه است که به سادگی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و به همراه غذاهایتان سرو کنید.

تهیهٔ سس کرانبری بسیار ساده است و این دستورپخت‌ها را می‌توانید برای تهیه سس با میوه‌هایی شبیه به آن هم به کار ببرید. کافی است فقط کرانبری‌ها را با شکر و آب و پوست مرکبات بجوشانید تا یک سس خانگی خوشمزه را داشته باشید. تهیه این سس سریع است و مزه بسیار خوبی هم دارد. یک بار که خودتان این سس را درست کنید، سس‌های حاضری را فراموش خواهید کرد.

مواد لازم برای تهیه سس کرانبری

  • کرانبری چهار لیوان
  • شکر یک لیوان
  • آب یک لیوان
  • رنده پوست پرتقال یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس کرانبری

این سس را می‌توانید با کرانبری تازه یا یخ زده آماده کنید. کرانبری‌های خراب را جدا کنید و مطمئن باشید شاخ و برگی بر روی کرانبری‌ها نمانده باشد. توجه داشته باشید که اگر کرانبری‌های شما یخ زده است، لازم نیست بگذارید تا آب شوند.

آماده کردن کرانبری

مرحله دوم

دومین قدم برای آماده کردن سس، تهیه شربت بار است. پس شکر را حل کنید.در یک ظرف متوسط یک لیوان آب را با یک لیوان شکر مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم گاز بگذارید و تا زمانی که شکر در آب حل شود، منتظر بمانید.

وقتی که شهد شروع به قلقل کرد و کمی غلیظ شد، زیر آن را خاموش کنید. مراقب باشید شهر بیش از اندازه سفت نشود.

طرز تهیه شربت بار

مرحله سوم

کرانبری‌ها را به شربت‌بار اضافه کنید.

برای داشتن مزه‌ای بهتر می‌توانید تعدادی چوب دارچین هم به مواد خود اضافه کنید.

طرز تهیه سس کرانبری

مرحله چهارم

مخلوط کرانبری‌ها را مرتب هم بزنید. حرارت را در کمترین حالت ممکن قرار دهید و به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه سس را هم بزنید تا پوست کرانبری‌ها جدا و مواد شما کمی غلیظ شود. در این مرحله پوست پرتقال رنده شده را هم اضافه کنید.

طرز تهیه مربای کرانبری

مرحله پنجم

بگذارید کرانبری‌ها در دمای اتاق به آرامی سرد شوند و سپس در یک ظرف در دار قرار دهید. سس کرانبری را در صورت نگهداری در یخچال می‌توانید به مدت دو هفته مصرف کنید.حتماً امتحان کنید. تجربه خود را از تهیه این سس با ما در میان بگذارید.

سس کرانبری

دیدگاه ها