طرز تهیه سوپ جعفری خوشمزه و گیاهی

طرز تهیه سوپ جعفری
آسان
۵ نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

سوپ‌های خوشمزه و مجلسی، همیشه با ترکیبی از مواد غذایی متعدد آماده نمی‌شوند. گاهی با ترکیب دو یا سه چیز می‌توانید یک سوپ پرطرفدار را آماده کنید. ما اینبار طرز تهیه یک سوپ ساده سبزیجات را به شما آموزش می‌دهیم. طرز تهیه سوپ جعفری که کاهو و جعفری مواد اصلی آن را تشکیل می‌دهند را در ادامه بخوانید. اگر گیاهخوار هستید، این سوپ می‌تواند شام سبک و خوشمزه‌ای برایتان باشد و اگر هم وگان باشید می‌توانید به جای کره حیوانی، در تهیه آن از کره گیاهی استفاده کنید و از طعم متفاوت و بافت یکدستش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جعفری

  • جعفری ساطورییک پیمانه
  • کاهو ساطورییک بته
  • سیب‌زمینی پوست‌گرفته، فندقی نیم کیلو
  • کره پاستوریزه کالهدو قاشق غذاخوری
  • نمکبه مقدار لازم
  • خامه ترش کالهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جعفری

مرحله اول

پیش از این طرز تهیه سوپ کاهو را با دو روش به شما آموزش داده‌بودیم اما این بار می‌خواهیم روشی متفاوت را برای ترکیب کردن کاهو با مواد سوپ به شما معرفی کنیم. برای شروع ۹ پیمانه آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید و کمی نمک بزنید. دو- سه قاشق جعفری کنار بگذراید، باقی کاهو و سیب‌زمینی را در قابلمه بریزید و به جوش بیاورید. آتش را کم کنید و در قابلمه را بگذارید. بعد از حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه سوپ شما خواهد پخت. احتمالا در فاصله پخت مواد داخل سوپ شما فورم اصلی خود را از دست می‌دهند و سوپ حالت یکدست پیدا می‌کند.

مرحله دوم

وقتی که سوپ پخت، مواد داخل آن را با گوشت‌کوب دستی یا برخی کمی بکوبید تا نرم‌تر شوند و سپس مایع را از صافی بگذرانید و دوباره به قابلمه برگردانید. حالا سوپ را به جوش بیاورید و کره را در آن بریزید. بعد از چند دقیقه سوپ شما آماده سرو خواهد بود. آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و جعفری خرد شده‌ای که کنار گذاشته بودید را هم روی سوپ بریزید.

می‌توانید این سوپ را با خامه‌ترش تزیین و طعم‌دار کنید یا اینکه در زمان سرو دو قاشق غذاخوری خامه‌ترش در آن بریزید و پس از هم‌زدن سوپ را سرو کنید.

دیدگاه ها