طرز تهیه سیب زمینی کبابی در فر به روشی متفاوت

طرز تهیه سیب زمینی کبابی در فر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شما هم از عاشقان سیب‌زمینی هستید؟ این دستور پخت خوشمزه را به هیچ وجه از دست ندهید. سیب‌زمینی کبابی در عین حال که همه‌ی خوشمزگی‌های سیب‌زمینی را دارد، نسبت به سیب‌زمینی سرخ‌کرده سالم‌تر و کم‌کالری‌تر است. این پیش‌غذای جذاب و همه‌پسند را می‌توانید به صورت خانگی تهیه و جایگزین تنقلات ناسالم کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سیب زمینی کبابی

  • سیب زمینییک کیلو
  • نمکبه مقدار لازم
  • فلفل سیاهبه مقدار لازم
  • روغن گیاهیدو قاشق غذاخوری
  • جعفری (خردشده)یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سیب زمینی کبابی در فر

مرحله اول

سیب زمینی‌ها را کاملا بشویید تا هیچ اثری از خاک روی آنها باقی نماند. تمام سیب زمینی‌ها را به قطعات یک‌اندازه خرد کنید، یا اگر می‌خواهید سیب‌زمینی تنوری شکل تازه‌ای بگیرد (مانند تصویر ابتدای مطلب) به این روش پیشنهادی برش دهید: از یک انتهای سیب زمینی حدود دو سوم آن را برش بزنید و این کار را از انتهای دیگر سیب زمینی تکرار کنید. این برش‌ها را به طور یکنواخت تکرار کنید.

مرحله دوم

فر را روشن کنید و روی 190 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سیب زمینی‌های خرد شده را داخل یک قابلمه قرار دهید و کاملا با آب بپوشانید. مقدار کمی نمک اضافه کنید و بگذارید بپزد. (لازم نیست کامل پخته شود،در حالت نیم‌پز کافی است، چون بخشی از پخت در فر انجام می‌گیرد.)

مرحله سوم

سیب زمینی‌ها را از آب خارج کنید و آن‌ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا آب اضافه آنها خارج شود، سپس با نمک و فلفل مخلوط کنید. سیب زمینی‌ها را روی سینه فر بچینید و روغن را روی آنها بریزید. (روی سینی فر کاغذ روغنی یا فویل بگذارید تا سیب زمینی کبابی به سینی نچسبد) حدود 30 تا 40 دقیقه در فر بگذارید تا طلایی شود.

مرحله چهارم

سیب زمینی کبابی را از سینی فر خارج کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه خارج شود.  برای سرو سیب زمینی کبابی را در ظرف مورد نظرتان بچینید و جعفری خرد شده تازه را روی آن بپاشید.

دیدگاه ها