طرز تهیه سه مدل شیرینی با خمیر هزارلا همراه ویدیو

تهیه سه مدل شیرینی با خمیرهزارلای پمینا
آسان
4 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

شیرینی با خمیر هزارلا یک مدل از شیرینی‌های همه‌پسندی است که می‌تواند سفره‌ی پذیرایی هر مهمانی را رنگین کند و مهمان‌ها را ترغیب به شکستن رژیم‌شان کند. اگر شما هم سوال‌تان این است که با خمیرهزارلا چی درست کنم، این سه مدل شیرینی را با کمک ویدیو یاد بگیرید. شاید از ظاهرش فکر کنید که درست کردن این شیرینی‌ها در خانه کار زمان‌بر و سختی باشد. با این دستور غذایی همراه باشید تا یاد بگیرید این شیرینی‌های مجلسی را با استفاده از خمیر هزارلای پمینا به سادگی در خانه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی با خمیر هزارلا

  • خمیر هزارلا پمینایک بسته
  • تخم مرغیک عدد
  • مربای آلبالوبه مقدار لازم
  • خامه قنادیبه مقدار لازم
  • توت فرنگی به مقدار لازم
  • پودر قندبه مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی با خمیر هزارلا

مرحله اول

ابتدا فر را روشن کنید و روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا در حین آماده‌سازی خمیر حسابی گرم شود. خمیرهزارلای پمینا را یک ربع تا بیست دقیقه بیرون بگذارید تا یخش باز شود و به دمای محیط برسد. خمیر هزارلا را از بسته دربیاورید و روی یک تخته پهن کنید. سفیده و زرده را در دو کاسه از یکدیگر جدا کنید. یک عدد سینی بردارید و روی آن را کاغذ روغنی قرار دهید و چرب کنید. تزیین و مدل شیرینی‌های فرانسوی بسیار متنوع و زیبا است، در مرحله بعد سه مدل از شیرینی‌های فرانسوی را آموزش می‌دهیم و در ویدیو هم نحوه‌ی درست کردن و دیزاین خمیر را مشاهده کنید.

مرحله دوم: شیرینی فرانسوی مدل والاوان

برای تهیه شیرینی فرانسوی مدل والاوان ابتدا یک کاتر گرد بزرگ بردارید و چند دایره‌ی بزرگ روی خمیر ایجاد کنید. یک کاتر کوچک‌تر هم بردارید و به همان تعداد دایره‌های شبیه به تیوپ درست کنید. (برای اینکه بهتر متوجه شوید از ویدیو کمک بگیرید) دایره‌های بزرگ را ابتدا بگذارید و با یک قلموی آشپزی کمی سفیده روی آن‌ها بمالید. سپس دایره‌ی گوچک که وسطش خالی است را روی آن قرار دهید و بر روی کل شیرینی کمی زرده با قلمو بمالید. حالا می‌توانید شیرینی را داخل سینی آشپزی بگذارید و در فر قرار دهید. بعد از پخت این مدل می‌توانید وسط آن را با مربای آلبالو یا مربای دلخواه پر کنید.

مرحله سوم: شیرینی فرفره‌ای

با یک عدد کاتر بزرگ تعدادی دایره‌ی بزرگ روی خمیر هزارلا ببرید. این دایره‌ها را مثل ویدیو به چهار بخش تقسیم کرده و ببرید اما دقت کنید که وسط آن را نبرید. سپس هر بخش را تا کنید و دقت کنید که همه‌ی بخش‌ها را در یک راستا تا بزنید. سپس با قلمو روی آن زره تخم مرغ بمالید و آن‌ها را روی سینی آشپزی قرار دهید. بعد از اینکه این مدل شیرینی پخت وسط آن را با خامه قنادی فرم‌گرفته و توت فرنگی خورد‌شده تزیین کنید.

مرحله چهارم: حلقه پیچ‌خورده

از اطراف خمیر لایه‌های نازک نوارمانند ببرید.این نوار نازک خمیر را دو لایه کنید (از ویدیو کمک بگیرید) و از طول به همدیگر وصل کنید تا قطور شود. حالا شما یک نوار نسبتا کوتاه‌تر و قطور دارید. این نوار را مثل یک ریسمان بچرخانید و سپس دو طرف آن را به هم وصل کنید. روی شیرینی با قلمو زرده تخم مرغ بمالید و آن را روی سینی قرار دهید. بعد از اینکه شیرینی داخل فر پخت برای تزیین می‌توانید روی آن را پودر قند بپاشید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی‌ها در فر

حالا که سه مدل از این شیرینی‌ها را یاد گرفته‌اید، مطابق با سلیقه‌تان هر تعداد از هرکدام را آماده کنید و روی سینی فر بگذارید. شیرینی‌های فرانسوی را داخل فر بگذارید و اجازه بدهید 10 دقیقه زمان بگذرد. سپس درجه‌ی فر را کم کنید و روی 180 سانتی گراد تنظیم کنید. اجازه دهید 20 دقیقه بگذرد تا روی شیرینی‌ها طلایی شود. در این مرحله می‌توانید آن‌ها را از فر خارج کنید. حالا با کمک ویدیو و به سلیقه خودتان آن‌ها را با خامه، مربای آلبالو و توت فرنگی تزیین کنید. اگر درست کردن شیرینی با خمیرهزارلا برای‌تان جذاب است و می‌خواهید ببینید با خمیرهزارلا دیگر چه چیزهایی درست کنید طرز تهیه شیرینی زبان را هم ببینید.

دیدگاه ها

  1. سلام من درست کردم عالی و خوشمزه شد، خواهشا طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا رو هم بذارید ممنون

  2. سلام خیلی عالی بود من خوشم آمد و خوشمزه شد. اگر میشه طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا رو هم بذارید ممنون

    1. سلام زهرا عزیز؛
      ممنون از این که دیدگاهتان را با ما در میان گذاشتید. حتما طرز تهیه شیرینی ناپلئونی با خمیر هزارلا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

  3. عالی بود من که خیلی خوشم اومد.
    خواهشا طرز تهیه ناپلئونی با خمیر هزارلا رو هم بذارید تشکر