طرز تهیه شیر بادام خانگی

آسان
3 نفر
آماده سازی
کمتر از 30 دقیقه
پخت
کمتر از 30 دقیقه

این بار می‌خواهیم طرز تهیه یک نوشیدنی خوشمزه و مقوی را به شما آموزش دهیم. شیر بادام برای افرادی که نسبت به شیر حساسیت دارند یا به هر دلیلی نمی‌توانند از شیر گاو استفاده کنند، فوق‌العاده است. شیر بادام اینقدر مقوی و پرخاصیت است که پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر با خوردن شیر هیچ مشکی ندارید، آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر بادام خانگی

  • بادامیک پیمانه
  • آبدو پیمانه
  • عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه شیر بادام خانگی

مرحله اول

برای تهیه این نوشیدنی باید از بادام خام استفاده کنید. ابتدا بادام‌ها را مغز کنید. آن‌ها را داخل کاسه ریخته و داخل کاسه مقداری آب بریزید. کاسه را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک روز خوب خیس بخورند. نباید بیش از دو روز بادام‌ها را خیس‌کرده نگه دارید؛ چون در آن صورت شیر بادام طعم خوبی نمی‌گیرد.

بادام‌ها را داخل آبکش ریخته و آن‌ها را با آب سرد بشویید. آن‌ها را داخل مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید. دو پیمانه آب خنک به بادام‌های داخل مخلوط کن اضافه کنید. سپس مخلوط‌کن را با دور تند به مدت دو دقیقه روشن کنید.

مرحله دوم

باتوجه به نوع مخلوط‌کنی که استفاده می‌کنید، زمان مخلوط کردن متفاوت است؛ بنابراین تا زمانی که بادام‌ها کاملا پوره شده و مایع داخل مخلوط‌کن مثل شیر سفید رنگ شود، به هم زدن ادامه دهید.

مرحله سوم

حالا یک پارچه تنظیف مناسب را انتخاب کرده، روی یک پارچ یا کاسه یک صافی قرار دهید و تنظیف را روی آن بندازید، مخلوط شیر بادام را داخل پارچ بریزید. با پشت قاشق پوره‌های بادام باقی‌مانده داخل تنظیف را فشار دهید. برای این که همه شیر بادام خارج شود، تنظیف را با دست کاملا فشار دهید.

شیربادام آماده است. کمی از آن را بنوشید. در صورت نیاز آن را با شیرین‌کننده‌هایی مثل، عسل، سیروپ یا شکر شیرین کنید. اما بهترین گزینه عسل است.

دیدگاه ها